UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Wieczór pod znakiem solistów

 
Elbląg, Wieczór pod znakiem solistów
fot. Marcin Mongiałło

Od Mozarta do Mozarta – tak można podsumować pierwszy tegoroczny koncert Elbląskiej Orkiestry Kameralnej. W repertuarze znalazło się jednak miejsce i dla polskich mistrzów partytury. Zobacz zdjęcia.

Kameraliści, pod batutą maestro Marka Mosia rozpoczęli występ dźwiękami mozartowskiego Adagio i fuga c-moll KV 546. Tym samym z instrumentów popłynęło dzieło, które powstało w okresie największej „erupcji twórczej” austriackiego kompozytora. Równolegle z Adagio… Mozart skomponował bowiem, w ciągu 10 dni, trzy inne utwory. Kolejną kompozycją muzycy przypomnieli postać Mieczysława Weinberga – artysty, na którego twórczość ogromny wpływ wywarła historia. W Fantazji na wiolonczelę i orkiestrę op. 52 nie zabrakło odniesień do okrucieństwa II wojny światowej, ale i wiary w dobro tkwiące w człowieku. Popis gry na wiolonczeli zademonstrował zaś wirtuoz tego instrumentu, laureat 6. Konkursu im. Witolda Lutosławskiego, Marcin Zdunik. Pierwsza część zwieńczyła Orawa Wojciecha Kilara.
     Po przerwie salę koncertową ZPSM wypełniła Sinfonia Concertante KV 364 Mozarta. Dzięki temu melomani mogli poznać Symfonię Koncertującą, arcydzieło w dziedzinie koncertu skrzypcowego. Od 240 lat Symfonia, jak stwierdził prowadzący Jarosław Praszczałek, inspiruje kolejne pokolenia kompozytorów i stanowi wyzwanie dla muzyków smyczkowych. Kompozycja w pełni ukazała wirtuozowskie umiejętności duetu solistów – do Marcina Zdunika dołączyła Karolina Nowotczyńska. Wiolonczelowo-skrzypcowy dialog spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem publiczności, co skutkowało bisem. Orkiestra pożegnała się z melomanami Oberkiem na orkiestrę smyczkową Romualda Twardowskiego.
     Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia Tutti.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.
     Filharmonia uczestniczy w programie „filharmonia / ostrożnie, wciąga!!!” organizowanym przez Instytut Muzyki i Tańca ze środków MKiDN
     
     Sponsor Główny Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Meble Wójcik
     Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Metal Expert Sp. J., Toyota Knedler
     Meble Wójcik jest Fundatorem Głównym Instrumentów Elbląskiej Orkiestry Kameralnej
     

     Patronem medialnym EOK jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
     

Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Prezent dla Nauczyciela
Pieczątki Firmowe
Upominki dla Uczniów
Pieczątki Trodat