Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 25-11-2017, imieniny Katarzyny, Erazma
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Jesienne spacery. Jesienne spacery.

Czy warto się spieszyć z prawem jazdy na motor?

Elbląg, Czy warto się spieszyć z prawem jazdy na motor?

Sezon motocyklowy w pełni. Amatorzy jednośladów przemierzają wakacyjne szlaki i znowu zrobiło się głośno o potencjalnym zagrożeniu, jakie ze sobą niosą. Dlatego podejmowanych jest wiele działań, celem poprawy bezpieczeństwa na drogach. Policja organizuje kampanie społeczne, ale prawdziwe zmiany czekają przyszłych motocyklistów.

Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt ustawy, która zakłada nowy system szkolenia kierowców kat. A. Nowe przepisy ograniczyć mają dostęp młodych ludzi do kierowania motocyklami o dużej mocy. Dotychczasowe wymagania wiekowe to 16 lat - dla kategorii A1 (uprawnia do prowadzenia motocykli o pojemności nie przekraczającej 125 cm3.) oraz 18 lat dla kat. A (uprawnia do prowadzenia każdego motocykla). Według proponowanych zmian pojawią się trzy różne kategorie prawa jazdy na motocykl:
     - A1 (na dotychczasowych zasadach),
     - A2 upoważniająca jedynie do prowadzenie motocykli o mocy nie przekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nie przekraczającym 0,2 kW/kg; dostępna od 18 roku życia
     - A, upoważniająca do prowadzenia każdego motocykla, ale jej uzyskanie możliwe będzie dla osób po 20 roku życia, jeśli co najmniej dwa lata posiadały kat A 2, a dla pozostałych dopiero po ukończeniu 24 lat.
     Każde zmiany budzą kontrowersje - szczególnie takie, które czegoś w pewnym zakresie zabraniają. Ale w tym przypadku są chyba uzasadnione. Podwyższenie granicy wiekowej dla przyszłych posiadaczy ścigaczy powinno przynieść zakładany efekt - czyli poprawę bezpieczeństwa nie tylko samych motocyklistów, ale także innych uczestników ruchu. Z pewnością inną świadomość życiową ma niezależny osiemnastolatek, a zupełnie inną młody człowiek, który zakłada rodzinę. Potrzeba bezpieczeństwa zyskuje wtedy nowe oblicze, dzięki któremu kierowcy są po prostu ostrożniejsi.
     Opracowane przez Ministerstwo zmiany mają wejść w życie prawdopodobnie w połowie przyszłego roku.

AN
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Jak zwykle idiotyzm. Wyobraźcie sobie jakie będzien oczekiwanie młodego człowieka na te 24 lata. Jak osiągnie ten wiek i zrobi wreszczie prawko to poczuje sie jak pies spuszczony z łańcucha i wtedy ilość wypadków i tragedii wzrośnie. Taki człowiek pomyśli że tyle czekał na upragnioną kat. A to teraz pokaże na co go satać. Wspomnicie moje słowa ale jacy ludzie takie przepisy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    termowentylator(2008-07-18)
  • A jakim prawem mozna ograniczać prawa obywatelowi po ukończeniu 18 lat. Skoro jest pełnoletnim i pełnoprawnym człowiekiem to co to za zakazy. Zabierzcie też prawo do głosowania i innych przywilejów. Taka sprawa jest do wygrania przed komisja Europejską.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    turbosprężarka(2008-07-18)
  • Poczekajmy może jeszcze Stalin wróci
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    znaczek(2008-07-18)
  • Bardzo dobry przepis. Ja proponuję, aby A1 uprawniało także do pchania motocykla powyżej 125cm po terenie zabudowanym w pojedynkę i pchania wraz z pasażerem poza terenem zabudowanym. Do wieku 20 lat na kasku konieczny przyczepiony moherowy beret, do 18 lat flaga Radia Maryja.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-07-18)
  • A tak jest chyba za granicą - bodajże w Niemczech - trzeba się przesiadać z motoru na motor - i nikt tam nie narzeka. A u nas jak zwykle - zabierają nam wolność. Człowieku - opanuj się - na motorze jeździć możesz - tylko mniejszym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ~Jadzia(2008-07-18)
  • Jadzia nie mówi się motor tylko MOTOCYKL.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Hermes(2008-07-18)
  • Jadzia, motor to coś co napędza motocykl; ] Swoją drogą bardzo dobrze, nie każdy kto skończył 18 lat jest w pełni odpowiedzialny. .. pełny obywatel jedynie na papierze, nic ponad to i to w większości obecnych przypadków. Sporo ludzi siada na motocykl nie mając nic pod tą kopułą, poza kaskiem dookoła a i tak nie jest to regułą. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dragonik(2008-07-18)
  • znowu sie czepiaja motocyklistow p...e panstwo, przeciez taki pseudo motocyklista jadacy na 125 cm tez moze zagrazac, niech lepiej panstwo sie weznie za poprawe drug po ktorych jezdzimy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    el(2008-07-18)
  • Kierowcy motocykli są nieodpowiedzialnymi ludźmi. Szczególnie ci co przyjeżdżają na parking przy żegludze elbląskiej. Barany szaleją po tym małym parkingu, nie zwracając uwagi że chodzą przechodnie. Jak wam życie niemiłe, to wjedźcie rozpędzonym motocyklem prosto w betonową zaporę i będzie spokój. A nie narażacie niewinnych ludzi na utratę zdrowia oraz życia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm(2008-07-18)
  • "To pop. .. .lone panstwo" raczej nie weźmie się za poprawę "drug", el, poprawa drug to zadanie niewykonalne; P Nie stan dróg jest powodem śmierci motocyklistów tylko stan ich świadomości przeważnie. .. Dragonik, masz cholernie dużo racji:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    pit- ant(2008-07-18)
  • Czytam wypowiedzi różnych ludzi i zastanawiam się czym jest życie, ja też jestem cyklistą ale dle mnie jazda motocyklem ma inny wymiar, moim zdaniem propozycje zmian są słuszne. Bo czy normalne jest że dzisiaj motorynkami bez uprawnień jeżdżą debile, czy normalne jest że motocykliste określa się dawcą organów. Czas spojrzeć na motocykl inaczej i zrozumieć go inaczej. Jazda sprawia mi naprawdę frajdę, ale jeżdżę z rozumem. Pozdrawiam wszystkich rozsądnych MOTOCYKLISTÓW
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bezpieczny(2008-07-20)
  • w tym chorym kraju nigdy nie bedzie dobrych drog!! tylko koscioly i koscioly!!! beznadziejny kraj. Odczepcie sie od motocyklistow!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-07-21)
Reklama