Pewnie każdy z nas przynajmniej raz w życiu zmuszony był reklamować zakupiony towar. Bardzo dużo mówi się o sposobach złożenia reklamacji produktów takich jak obuwie, czy meble, ale niewielu z nas ma świadomość, że sprzedawcy żywności także odpowiadają za sprzedawane przez siebie produkty.
Kupujący traci uprawnienia z tytułu niezgodności towaru żywnościowego z umową, jeżeli nie zawiadomi o tym sprzedawcy niezwłocznie po stwierdzeniu nieprawidłowości, jednak nie może stać się to później niż:
- w terminie 3 dni od dnia otwarcia opakowania w przypadku towaru paczkowanego
- oznakowanego terminem przydatności do spożycia lub datą minimalnej trwałości,
- dla, którego nie określa się daty minimalnej trwałości albo terminu przydatności do spożycia,
- w terminie 3 dni od dnia sprzedaży lub otrzymania towaru – w przypadku towaru sprzedawanego luzem, odmierzanego w miejscu zakupu lub dostarczanego do miejsca zamieszkania kupującego.
Zawiadomienie o stwierdzeniu niezgodności z umową powinno nastąpić nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu jego przydatności do spożycia. Warunek ten nie dotyczy oczywiście towarów, dla których nie została ustalona data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia.
- w terminie 3 dni od dnia otwarcia opakowania w przypadku towaru paczkowanego
- oznakowanego terminem przydatności do spożycia lub datą minimalnej trwałości,
- dla, którego nie określa się daty minimalnej trwałości albo terminu przydatności do spożycia,
- w terminie 3 dni od dnia sprzedaży lub otrzymania towaru – w przypadku towaru sprzedawanego luzem, odmierzanego w miejscu zakupu lub dostarczanego do miejsca zamieszkania kupującego.
Zawiadomienie o stwierdzeniu niezgodności z umową powinno nastąpić nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu jego przydatności do spożycia. Warunek ten nie dotyczy oczywiście towarów, dla których nie została ustalona data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia.
Ewelina Antczak - Bobińska