UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Kolejny krok do przekopu

 
Elbląg, (wizualizacja Urząd Morski w Gdyni)
(wizualizacja Urząd Morski w Gdyni)
Reklama

Dyrektor Wód Polskich w Gdańsku wydał pozwolenie wodnoprawne na wykonanie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. To jeden z dokumentów, które musi uzyskać inwestor, by rozpocząć budowę nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską - informuje portalsamorządowy.pl

Mimo wielu znaków zapytania dotyczących realizacji inwestycji, państwowe instytucje krok po kroku realizują harmonogram określony uchwałą rządu. Urząd Morski w Gdyni jest coraz bliżej uzyskania pozwolenia na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną. Kolejny krok do wydanie przez dyrektora Wód Polskich w Gdańsku pozwolenia wodno-prawnego dla tej inwestycji. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
       - Pozwolenie wodno-prawne jest dokumentem niezbędnym dla uzyskania przez inwestora zgody na rozpoczęcie prac, którą wydaje wojewoda. Bez tego dokumentu inwestycja nie może ruszyć - podkreślił Bogusław Pinkiewicz, rzecznik prasowy Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Gdańsku, cytowany przez portalsamorządowy.pl
       Jak już informowaliśmy, ogłoszenie o przetargu na wykonanie prac (wykonanie przekopu wraz ze śluzą i portem wewnętrznym oraz wyspą na Zalewie Wiślanym) ukazało się na początku stycznia. Przewidywany termin otwarcia ofert to marzec 2019 roku, choć na razie sprawą zajmuje się prezes Krajowej Izby Odwoławczej, bo skargę na zapisy przetargu złożył  Polski Związek Pracodawców Budownictwa.
       Jak informowała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, jest to pierwszy z trzech przetargów związanych z tym projektem. Drugi, planowany w pierwszej połowie 2019 roku, ma dotyczyć prac na rzece Elbląg, polegających na obudowie brzegów oraz robotach czerpalnych. Termin trzeciego przetargu - na roboty pogłębiarskie na Zalewie Wiślanym - zależy od stanu zaawansowania budowy wyspy; inwestor przewiduje, iż nastąpi to za półtora do dwóch lat.
      
       Źródło: Portal Samorządowy
oprac. red
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • O zle sie dzieje w panstwie dunskim! Garbusiarz cyklista
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 15
    Zbyszek1(2019-01-23)
  • BRAWO !! Niemcom i Rosjanom pękną tyłki :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    46 13
    (2019-01-23)
  • Ciekawi mnie ile osób po drodze musi coś swojego dorzucić i po tym przytulić co nie co zanim państwo na swoim terytorium dla swoich obywateli coś wybuduje Tak czy inaczej kopać kopać kopać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    31 5
    Z i e l a r z (2019-01-23)
  • za chwilę zobaczymy głupkowate wpisy troli kodowych, totalniaków POpapranych że przekop nie potrzebny itd itp. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    33 31
    bolekmolek(2019-01-23)
  • wreszcie coś się ruszy w tym Elblągu BRAWO a POpaprańcom dziękujemy za komentarze
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    36 22
    jaaaaaaaaaaaaaaaa(2019-01-23)
  • Teraz dla tych, co twierdzą, że Rosja nie blokuje i nie blokował nam Zalewu: wiadomosci.gazeta.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    21 10
    Gienek(2019-01-23)
  • Niech PiSiory budują sobie ten kanał ze składek członkowskich, a nie z naszych podatków. Wtedy nie będę miał nic przeciwko. Mogą nawet dwa albo i trzy wykopać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17 54
    (2019-01-23)
  • @Gienek - Spojrzałeś Gieniu na datę?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 6
    (2019-01-23)
  • To może ty nie dzwoń po karetkę czy straż, która zarządza PiS jak będziesz potrzebował ich pomocy tylko korzystaj prywatnie i płac ze swoich. Ciekawe czemu takim jak Ty nie przeszkadzały milionowe dotacje na prywatne teatry np. pani Jandy, czy na Instytut Wałęsy, albo pożyczka dla Grecji czy pożyczka z naszych podatków na budowę dróg na Ukrainie, ale przekop, który uniezalezni nas od Ruskich i pozwoli rozwinąć Elbląg już Ci przeszkadza?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    21 7
    (2019-01-23)
  • Ruski mają w głębokim poważaniu ten przekop. Tylko się śmieją z tej głupoty. Sami już sobie kiedyś wybudowali kanał Białomorski (później nazwany kanałem Stalina). Cytuję "Inwestycja miała być przede wszystkim demonstracją siły i sprawności władzy sowieckiej wobec własnych obywateli, nie zaś służyć praktycznym celom ekonomicznym czy choćby politycznym." Mam niestety dziwne wrażenie, że historia lubi się powtarzać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    18 28
    (2019-01-23)
  • Tak spojrzałem, ale co to ma do rzeczy? Przecież to dowód jak Rosja postępuje, wtedy rządził w Rosji Putin i teraz też. Dlaczego po wejściu do UE nam zablokowali na kilka tygodni Zalew? Bo nie podobało im się to. To samo jak Zatrzymali polski jakcht Aquarella i wtedy to zrobili w przeddzień upamiętnienia uchwałą przez polski Sejm rocznicy napaści 17 września 1939 roku przez ZSRR na Polskę. Od tamtego artykułu zablokowali na 3 lata Zalew i wiele firm upadło, przeładunki w Porcie spadły prawie do zera na 3 lata a Żegluga Gdańska sprzedała statki pływające z Elbląga i poniosła milionowe straty. Kto przyjdzie tu inwestować w hale i infrastrukture mając świadomość, że Rosja z dnia na dzień może zablokować port? Co zrobi firma jak wyda milony na halę, a na 2 dzień im zablokują port? Taka firma upadnie. To między innymi przyczyna niedużych inwestycji w Elblągu. Jak będzie przekop to będzie pewność wyjścia w morze i wtedy pojawią się większe inwestycje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    26 10
    Gienek (2019-01-23)
  • Okoliczne gminy i powiaty czekają na przekop bo bida , brak pracy wszedzie. A przekop to szansa,praca ,życie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    33 12
    (2019-01-23)
Reklama