Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 19-11-2017, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Park Dolinka Park Dolinka

Ma być i kanał, i nowy most

 
Elbląg, Ma być i kanał, i nowy most (wizualizacja Urząd Morski w Gdyni)
Rek

W listopadzie 2018 roku ma się rozpocząć budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną – poinformował Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Ministerstwo obiecuje też, że wspólnie z władzami Elbląga i regionu rozwiąże problem z mostem pontonowym w Nowakowie, który utrudnia żeglugę.

- Szacujemy, że decyzja środowiskowa będzie wydana w drugim kwartale przyszłego roku - powiedział Grzegorz Witkowski Polskiej Agencji Prasowej. - Zaraz po jej wydaniu wystąpimy o zgodę na realizację inwestycji do wojewody pomorskiego. Nie spodziewamy się w tym przypadku żadnych opóźnień. Wtedy zostanie też wydana decyzja lokalizacyjna. Wszystko wskazuje na to, że przekop powstanie w miejscowości Nowy Świat - dodał.
     Przypomniał, że w tym miejscu Mierzeja Wiślana jest najwęższa, przez co najmniejszy urobek po przekopaniu będzie do zagospodarowania.
     
     Naukowcy pomagają
     
Witkowski powiedział, że w trzecim kwartale 2018 roku rozpocznie się proces wyboru generalnego wykonawcy inwestycji. - Biorąc pod uwagę wybór generalnego wykonawcy i procedurę odwoławczą, całość potrwa kilka miesięcy. Przy założeniu, że mogą być odwołania od decyzji, to z całą mocą mogę powiedzieć, że pierwszą łopatę pod budowę wbijemy w listopadzie 2018 roku - powiedział wiceminister.
     Wiceminister przypomniał, że w czerwcu tego roku została złożona karta informacyjna przedsięwzięcia, która została przyjęta przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Obecnie trwają prace nad raportem oddziaływania na środowisko, który jest przygotowywany przez projektanta czyli konsorcjum firm Projmors oraz Mosty Gdańsk.
     Witkowski poinformował, że w połowie sierpnia tego roku została podpisana umowa z Politechniką Gdańską dotycząca nadzoru naukowo-technicznego nad przekopem przez Mierzeję Wiślaną.
     - Profesorowie z Trójmiasta zostali tym samym włączeni w prace opiniotwórcze. Raz w miesiącu odbywają się odprawy w Urzędzie Morskim w Gdyni. Bardzo nas cieszy, że środowisko naukowe mocno się włączyło w prace – powiedział.
     
     Problem z mostem
     
Wiceminister poinformował też, że równocześnie z inwestycją kanału na Mierzei Wiślanej, będzie trzeba zmierzyć się z rozwiązaniem problemu mostu pontonowego w Nowakowie.
     - Wspólnie z władzami Elbląga i władzami samorządu województwa warmińsko-mazurskiego będziemy rozmawiali o realizacji tej inwestycji. Most pontonowy w Nowakowie przy wysokich stanach wody nie może być rozszczepiany, co powoduje, że cała żegluga jest wtedy wstrzymana. Dlatego trzeba będzie wybudować nowy, wysokowodny most - stwierdził wiceminister.
     Dodał, że wybudowanie mostu wysokowodnego otworzy dostęp do terenów inwestycyjnych znajdujących się w okolicach Elbląga i poprawi dostęp do portu w Elblągu. Tym samym zlikwidowane zostanie wąskie gardło na rzece Elbląg.
     Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł.
     
     Źródło: Onet.pl
     

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Niech kopią, ożywi to region i turystykę w Elblągu. Mamy taki potencjał, który nie jest wykorzystany. Chciałbym dożyć czasów gdzie nasza starówka będzie pełna ludzi dzień w dzień a Suchacz, Kadyny, Frombork będą pełne jachtów i turystów. KOPAĆ JAK NAJSZYBCIEJ.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    59 10
    mieszkaniec(2017-09-02)
  • Nareszcie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    37 7
    (2017-09-02)
  • dlaczego w listopadzie 2018,a nie w listopadzie 2017. PiS rzadzi już od 2 lat, a przekop obiecywali od ponad 10 lat, więc skąd takie opoznienie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    24 21
    (2017-09-02)
  • kopcie szybciej ja ze szpadlem i szuflą jestem w gotowości!!!!!w czynie społecznym albo partyjnym jak onegdaj!! aby był przekop!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    30 6
    (2017-09-02)
  • Urobek z przekopu można zużyć na budowę mostu wysokowodnego w Nowakowie na nasypy!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    33 5
    (2017-09-02)
  • Niech wybudują drogę z prawdziwego zdarzenia przez całą Mierzeję zamiast topić pieniądze w błocie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 41
    (2017-09-02)
  • Jak dla mnie atrakcją będzie - przejechać się tam i zobaczyć jak to wszystko działa - tak dla odprężenia. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    34 3
    Rayan(2017-09-02)
  • Banda idiotów, tak naprawde jedyny ruch tego portu to handel z Kaliningradem a co tego przekop nie jest potrzebny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    13 42
    Soter(2017-09-02)
  • Port w Elblągu nie jest jedynym w tym rejonie. Ten przekop ruszy turystykę w całym regionie. Kopać i nie oglądać się na malkontentów. Wydajemy po 300 milionów na durne referenda, a na inwestycje dziadujemy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    25 10
    LikeAThorn (2017-09-02)
  • Za jakies 20 lat z Zulaw Wislanych zostanie tylko wspomnienie Do roku 1980 jeszcze byly robione prace konserwatorskie na terenach depresyjnych-teraz zero.Zmniejszy nam sie kawalek urokliwej Polski Stamtad pochodze i normalnie krew mnie zalewa jak na to wszystko patrze. Przekopanie Mierzeji to bedzie gwozdz do trumny bo sztormy beda naganiac wode z Baltyku ktorej jezioro Druzno nie bedzie w stanie pomiescic-zreszta juz nie miesci? O stanie pomp juz tylko przez litosc sie nie wypowiadam. Szkoda ze kawal dobrej pracy wykonanej przez Holendrow pojdzie na marne
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    13 28
    Hej (2017-09-02)
  • Wyborcza kiełbasa, czyli gu*no prawda. Prostaki łykają jak ciepłe bułki. Żal.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 21
    frustrat-wyborca(2017-09-02)
  • Jedyny bo każdego innego Rosjanie potrafią dwa dni odprawiać to i nie dziwota że brak chętnych do stania po stronie rosyjskiej i płacenie ciężkich pieniędzy za opłaty portowe
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 2
    wacek flisak(2017-09-02)
Reklama