UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Zdecydowanie jestem za rozbudową linii tramwajowych. To pojazdy ekologiczne i nie stoją w korkach. Jednak Karol ma po części rację. Przejazd autobusem linii 9 z pętli tramwajowej do Dworca jest aż o 7 minut krótszy niż tramwajem linii 4. To prawda, że nowa trasa jest szybka i nowoczesna, ale co z tego, skoro dalej tramwaj stoi za długo m.in. na skrzyżowaniach płk. Dąbka i 12 lutego, na pl. Słowiańskim i na pl. Grunwaldzkim. Trzeba było przebudować cały ten odcinek, tak żeby torowisko nie odbiegało standardem od tego na płk. Dąbka i wprawadzić sygnalizację włączającą zielone światło dla nadjeżdżającego tramwaju. Dopiero wtedy przejazd tą linią byłby porównywalny z czasem przejazdu autobusu, a w godzinach szczytu, kiedy się robią korki, nawet szybszy. Poza tym wydaje mi się, że czas przejazdu tramwaju jest sztucznie wydłużony. Trasa jest przecież krótsza niż linią 1, a czas jest taki sam. Myślę że to po to, aby nie komplikować ruchu na dalszych odcinkach jednotorowych. Tak być nie powinno. Myślę więc, że przed dalszym rozbudowywaniem sieci najpierw trzeba pomyśleć o modernizacji odcinka od skrzyżowania płk. Dąbka i 12 lutego do Dworca. Jeszcze kwestia tego, czy przyjemniejsza jest jazda autobusem, czy tramwajem. Autobusy są w większości nowsze od tramwajów, są też niskopodłogowe. Tramwaje to przeważnie stare dziadki. Jakby było chociaż kilka nowych tramwajów, nie pojawiały by się opinie, że autobusem jeździ się lepiej. Pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Pafnucy (Gdynia)(2002-09-03)
  • Otwarcie było ? - było ! Władza przed wyborami oddała odcinek trasy do DWÓCH SUPERMARKETÓW - już istniejącego (hyper coś tam, coś tam) i przyszłego, przy ulicy Żeromskiego, dlatego potrzebny był remont przy ul. Bema ( Le Clerc). Póżniej pokropiono (nie tylko wodą święconą), odtańczono kujawiaczka, władza przejechała się SAMA ( a co będzie jeżdzić z hołotą) " bimbajem " po ICH pięknym mieście, a następnie udała się do : Słowianki" na zasłużony bankiet i piwko. A co - przecież się napracowali . Zobaczycie ile wypadków będzie na ulicy Dąbka, ona i tak była niebezpieczna, a teraz to będzie dopiero horror. Nie mówię tego bez powodu , bo już widziałem jak ludzie lecą na rynek i nie patrzą , że oprócz samochodów jest jeszcze tramwaj. A ja pwinienem mieć prawo wyboru czym mogę jeżdzić, a nie tak , jak jest teraz, że zmniejszono ilość autobusów , po to aby uzasadnić potrzebę istnienia tramwaju i i linii Hyper - Heńka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zatroskany(2002-09-04)
  • Zatroskany: Przykro mi, ze to tylko tak widzisz. Szczególnie z tą ulicą Bema. Tak, tak specjalnie ją przebudowano, ażeby kiedyś dostać się do Leclerca. Szkoda mi Ciebie facet. Odnośnie Dąbka - szkoda już gadać, bo temat był porusany wielokrotnie i nie mam zamiaru się powtarzać. Jak czegoś wtedy nie zrozumiałeś to współczucia. A co do rynku, to jeśli ludzie są nieostrożni, więc poczekajmy, aż będzie wypadek, wtedy to ludzi nauczy ostrożności, tak jak to było przy pasażu. Przykre, ale prawdziwe.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Europejczyk(2002-09-04)
  • Zatroskany. I jeszcze coś. W jednym masz rację, po co im był ten bankiet? Chyba, że za ich pieniądze, to nie ma sprawy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Europejczyk(2002-09-04)
  • przez te nowe dwie linie zmniejszono ilość kursów linii nr 1 i 3 co mnie bardzo zasmuciło bo tramwajami do szkoły jeżdżę już któryś rok i wiem gdzie są one potrzebne , a są one mianowicie potrzebne na ulici Obrońców Pokoju , bo jak wynika z mojego doświadczenia najwięcej osób wsiada do tych tramwajów na tej właśnie ulicy a dokładniej poniżej ulicy Robotniczej koło starej pętli , ulicy wiejskiej i koło browaru.To właśnie tutaj znajduje się bursa szkolna i stąd większość uczniów jeżdziło tramwajem . Kiedyś Jedynka jeżdziła 4 razy na godzinę a teraz czasem nawet nie 3 razy na godzinę to samo jest z trójką.....dlaczego przez otwarcie dwóch nowych linii muszą cierpieć "starzy" pasażerowie??????????????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zakłopotany(2002-09-05)
  • To na co czekasz, napisz petycję, złóż ją do ZKMu. Z tymi ludźmi w ZKMie można rozmawiać. To nie jest urząd miejski:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Europejczyk(2002-09-05)
  • Fakt, popieram propozycję wybudowania w tym miejscu przejścia nad jezdnią, bo kolejne światła doprowadziłyby mnie do białej gorączki...Tym bardziej, że niedawno przeprowadzono synchronizację sygnalizacji świetlnej i było dobrze jakieś 2-3 dni. Teraz znowu wszystko działa, jak chce.
  • Pokażcie mi tego, który jest odpowiedzialny za układanie rozkładów jazdy - autobusów i tramwaji, bo za dużo głów poleci. Z Zawady 9 jeździ co pół godziny, to już lekka przesada - może w ogóle zrezygnować z autobusów? Po co mają jeździć?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Zawad(z)iak(2002-09-05)
  • masz rację zawadziak, autobusy psują środowisko, dobrze że co 0,5 h jeździ 9 a mogłaby przecież co 1 h pod warunkiem wybudowania linii tramwajowej przez centrum od ronda przez trybunalską i 3 maja.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Prawdziwy Elblążanin(2002-09-11)
Reklama