Środa 18-07-2018, imieniny Szymona, Kamila
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Park handlowy powstanie tuż przy dworcu PKP

 
Elbląg, Park handlowy powstanie tuż przy dworcu PKP (wizualizacja PKP SA)
Rek

Tuż przy elbląskim dworcu PKP, obok budynku poczty, powstanie park handlowy. To jedna z piętnastu inwestycji, które w najbliższych latach będzie realizować spółka deweloperska PKP. Elbląski park ma być oddany do użytku w 2019 r. Zobacz wizualizację.

PKP SA chcą zagospodarowywać kolejne przestrzenie zbędne dla ruchu kolejowego. W najbliższym czasie XCity, spółka deweloperska stworzona przez PKP SA, zamierza ogłosić postępowania dla 15 nowych lokalizacji, dla których zamierza pozyskać zewnętrznych partnerów.
– XCity ma w założeniach zagospodarowywanie tych terenów PKP SA, które nie mają bezpośredniego związku z prowadzeniem ruchu kolejowego. Potencjał drzemiący w tych nieruchomościach jest ogromny. Część projektów dotyczy małych miast, gdzie nikt tych możliwości dotąd nie szukał – mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP SA.
     Na liście jest też Elbląg i teren między al. Grunwaldzką a dworcem PKP, gdzie dzisiaj w starym budynku z rampą działają sklepy i hurtownie. W tym miejscu, na powierzchni około 0,9 hektara ma powstać park handlowy. Punkty handlowe i usługowe mają zająć około 2 tysięcy metrów kwadratowych. Wartość inwestycji to 3,2 mln euro, planowany termin jej zakończenia – 2019 r. Wkrótce ma być ogłoszone postępowanie przetargowe w tej sprawie.

  (wizualizacja PKP SA) (wizualizacja PKP SA)


     Projekty deweloperskie mogą dać szansę na wygospodarowanie środków na obsługę pasażerów. Jak podaje PKP, przykładowo koszty ochrony wzrosną teraz o 30 procent. Jest to związane ze zmianami w prawie, zgodnie z którymi agencje ochrony będą musiały zatrudniać w oparciu o umowę o pracę. – Trzeba też myśleć o tym okresie, kiedy skończą się środki unijne – żebyśmy mogli też utrzymywać infrastrukturę na poziomie, który zostanie po tych wszystkich inwestycjach – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
     
     Źródło: transport-publiczny.pl

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • 2019 r ? To już może tu nikt nie mieszkać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    54 15
    (2015-10-03)
  • niedorozwinięty ty na pewno. .na dębicy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 13
    tatalech2(2015-10-03)
  • A gdzie sie wyprowadzasz? to się już pakuj narzekanie ciągłe na ten Elbląg to do Malborka się wprowadz jak Ci źle. .. .wiadomo że to potrwa czas budowy a ile czasu budowali galerię ogrody.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17 16
    err(2015-10-03)
  • Ciekawy zbieg inwestycji będzie, końcówka S7 do Gdańska i inwestycja PKP, może SKM zacznie jeździć co 1h na trasie Elbląg - Malbork - Tczew - Gdańsk Śródmieście?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24 0
    (2015-10-03)
  • nie kolejnych sklepów nam potrzeba a kolejnych fabryk, bo kto będzie tam kupował jak większość ludzi bez pracy, zresztą w samym budynku pkp jest parę pustych pomieszczeń na wynajem, ale może przez to tą wieżę ciśnień wyremontują, co widać na obrazku
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    36 6
    (2015-10-03)
  • Tylko nie kolejne markety. .. sam koncern od „Biedronki” wyprowadził z Polski od dekady ponad 60 mld $ = ok 200 mld zł. Ta kwota starcza np. na cały program budowy (darmowych, betonowych) autostrad, lub np. przez tą dekadę obniżyć koszty pracy dla wszystkich pracujących w Polsce (ok 16 mln ludzi) o min. 100 zł miesięcznie… a to tylko JEDNEN koncern… jeden z wielu, który robi w Republice Bananowej Polska co chce… a tzw. „rządy” całują go jeszcze po stopach, bo „daje miejsca pracy!”
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    32 5
    PolskiAnarchista(2015-10-03)
  • to coś jak ongiś w słynnym w Radio Erewań: nie „daje”, tylko „zabiera”…;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    (2015-10-03)
  • W budynku na placu dworcowym lokale do wynajęcia. Na hali Elzamu podobnie. Inwestycja rzeczywiście potrzebna. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 3
    chamdlowiec(2015-10-04)
  • Już kiedyś miała powstać galeria handlowa u zbiegu Królewieckiej i Nowowiejskiej. I co?! Powstała? Może tak dosyć tego handlu, może by tak inne miejsca pracy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 4
    ewa74(2015-10-04)
  • Handel, nie handel - nie ma problemu. Problem to KORPORACJE. Jeśli "lubisz" kupować we wspaniałym hipermarkecie/"galerii" (jak to ładnie można zmienić ludziom słownik;). .. to wiedz tylko, że te korporacje nie zapłacą tutaj podatków (za to TY je płacisz, właśnie po to, żeby one nie musiały). Poza tym - to nie są jakieś tajne badania - okazało się, że statystycznie 1 miejsce pracy w "markecie" zabiera 4 miejsca z lokalnego handlu. Innymi słowy - kupując w korporacji/sieciówce kupujesz de facto "na czarno";) - tzn. gdyby jakiś sklepikarz, czy choćby "lokalna sieciówka" nie odprowadziła podatku tak, jak robi to hipermarket - miałaby skarbówkę na karku. Hipermarket ma przywileje i armię prawników, więc jakaś rządowa akcja "weź paragon" to hipokryzja, która ma kopnąć chyba tylko lokalne sklepy. PS. a możliwości "kariery" w "marketach". .. chyba wszyscy wiedzą z grubsza jak to wygląda. .. Nic tak nie niszczy lokalnego rynku pracy jak "dobre" duże hipermarkety - gdzie zasze jest tanio i miło. .. tylko my -społeczeństwo- de facto płacimy za to "tanio", a nasza kasa, z Elbląga - niemal w całości ląduje w rajach podatkowych "na Kajmanach". To jest odsysanie gospodarki. Bezmyślne polityczne systemowe marionetki jeszcze tego nie zrozumiały.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    19 4
    AspartamE951(2015-10-04)
  • super sprawa, czekamy, warto jeszcze zainteresować inwestorów niszczejącym drewnianym budynkiem między dworcem, a Malborską
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 4
    (2015-10-04)
  • Co za bzdury! A ilu to lokalni sprzedawcy zatrudniają "legalnie "?! A jakie wynagrodzenia proponują? W korporacji ludzie mają umowy, odprowadzane składki ZUS i podatki. Niestety lokalni przedsiębiorcy nie tworzą miejsc pracy, bo jak mówią, obciążenie fiskalne są tak wysokie, że ich nie stać! Zgadzam się że to miasto potrzebuje przemysłu, ale jeśli tego nie ma cieszy każde nowe miejsce pracy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    13 4
    (2015-10-04)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Naszywki
Naszywka GODŁO
Polar z haftem
Torba z nadrukiem elbląskiej Starówki