UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblagu
Rek

Przekop Mierzei Wiślanej. Ponad 10 mln zł na wydobycie wraków i niewybuchów

 
Elbląg, Najpierw dno trzeba oczyścić z niewybuchów i wraków
Najpierw dno trzeba oczyścić z niewybuchów i wraków (fot. Michał Skroboszewski)
Reklama

Trwają prace przy oczyszczaniu dna z niewybuchów i wraków w rejonie torów wodnych, przyszłej sztucznej wyspy i portu osłonowego, które powstaną podczas budowy drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Będą kosztowały dodatkowe 10 mln zł, obok 992 mln przewidzianych na pierwszy etap przekopu - informuje serwis gazeta.pl.

Wiadomo, że wykonanie pierwszego z trzech etapów projektu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" kosztować będzie 992 mln zł. Ale Urząd Morski w Gdyni poniesie też wiele innych kosztów towarzyszących - będzie musiał zapłacić m.in. za pełnienie funkcji inżyniera kontraktu i sprawowanie nadzoru środowiskowego.

 

Wydobycie niewypałów, niewybuchów i wraków 

Znaczącym wydatkiem jest także opłacenie przygotowania dna, na co urząd wyda ok. 10,2 mln zł. Taką kwotę ma otrzymać za dwa zamówienia konsorcjum firm PRCiP z Gdańska i Piromor z Kościerzyny. W czasie 120 dni dno akwenu ma zostać oczyszczone z materiałów ferromagnetycznych, w tym wybuchowych, oraz z wraków. Prace zostaną przeprowadzone na obszarze Zatoki Gdańskiej w granicach projektowanego portu osłonowego oraz na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg w rejonie sztucznej wyspy oraz w granicach toru wodnego.

Badania ferromagnetyczne wskazują, że na dnie może znajdować się amunicja. Usunięcie jej jest warunkiem rozpoczęcia prac związanych z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Na obszarze planowanego toru wodnego na Zalewie Wiślanym przebadano obszar 170 hektarów. Wykrytych zostało 349 punktów anomalii. W rzece Elbląg takich punktów było 1320. Wszystkie mają zostać wydobyte i zutylizowane. Część z nich to zapewne niewypały i niewybuchy z okresu II wojny światowej.   

 

źródło: gazeta.pl

Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama