UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @Gienek - Na pewno nie znawca prawa marksistowskiego, historyk lub obrońca demokracji były prokurator stanu wojennego. Autorem artykułu jest Rafał Zahorski Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, uzyskał też dyplom MBA w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. A co ty chcesz do Braniewa przewozić? A ten węgiel to skąd z chcesz transportować, z Niemiec (zamknęli ostatnią kopalnię) czy z Rosji, bo skoro z Rosji to po co przekop? A po co elewatory? Nie ma problemu z eksportem do niemieć zboża transportem kolejowym. Obrotnica 120 m. To jest port? Port jest przystosowany do handlu z obwodem kaliningradzkim a jedną z przyczyn budowy przekopu to uniemożliwienie zatrzymania statków przez Rosjan. I koło się zamyka. Sam brednie piszesz. Nie czytałeś całego artykułu a już najmądrzejszy jesteś. Pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    4
    zaRafałZ.art.ONET(2019-01-02)
  • A wiesz co do Braniewa wozili nawet tanki do browaru drogą wodną jak remontowali. można też wozić zboże, węgiel czy soję i paszę. A wiesz teraz opłaca się kupić oprócz Rosji węgiel z Kolumbii Australii czy nawet Afryki jak Kongo i Polska takowy kupuje i bardziej opłaca się wieźć 1000 ton węgla barką z Trójmiasta do Elbląga czy Braniewa niż wysłać tam 40 TIR-ów z resztą jak pisałem już do nas do Elbląga przeniosła się firma z Trójmiasta zajmująca się pracami nurkowymi i szkoleniem nurków odnalazła w Bałtyku wrak polskiego wodnosamolotu Lublin R XIII. Przeniosła się dlatego, bo u nas są dużo niższe opłaty i czynsze dzierżawne za budynki i hale. To samo turystyka wodna port był już zablokowany na 3 lata przez Rosjan i mogą po Zalewie pływać tylko jednostki polskie i rosyjskie, a z krajów 3 już nie, po wykonaniu przekopu będą mogły pływać z krajów trzecich i potem jak ktoś chce dotrzeć Kanałem Elbląskim aż do Ostródy i Jezioraka w Iławie. Takie jachty morskie jak Delphia 40.3 o zanurzeniu max 2.27 na to pozwalają tego typu jachtem Tomasz Cichocki OPŁYNĄŁ KULĘ ZIEMSKĄ. Czytałem własnie cały artykuł, co do promu się zgadzam, że to fikcja, ale co do przekopu nie, transport zboża jest bardziej opłacalny drogą wodną, a nie kolejową w Holandii wszędzie pływają barki i jest to opłacalne. A skoro wg Ciebie nie ma problemu z eksportem zboża to nic nie wiesz bo właśnie idzie on drogą wodną i organizacje rolnicze domagają się budowy nowych terminali, bo przez ich brak nasz eksport zbóż jest ograniczony o kilka mln ton rocznie, to bardzo dużo przy całej rocznej polskiej produkcji zbóż na poziomie ok 30 mln ton. A obrotnica 120 metrów jest wystarczająca do statków o długości do 100 m ze sterem strumieniowym, a turbiny z GE i odlewy ponad 60 ton wożą na cały świat, do tego przekładnie z Maag Gear i ponadgabaryty z Proxmusa jak filtr do mleczarni w Niemczech. To weź się zastanów o czym piszesz GE w Elblągu robi retrofity i budowę turbin nawet do Malezji, USA, Chin czy Finlandii do Opola szły największe kiedykolwiek zbudowane w Polsce turbiny o wadze kilkusett ton i mocy ponad 900 MW, wysyłano to wszystko drogą wodną. Jakoś ten ekspert o tym nie wspomniał. Nie wspomniał też o opłatach za wizę do Rosji. Tego typu ludzie tak mowią, bo wiedzą, że jak u nas są tanie opłaty to część jachtów przeniesie się na zimowanie do Elbląga z Trójmiasta np., albo część firm tutaj ulokuje produkcję, jak będzie mogła wozić towary niewielkimi jednostkami przez przekop, przecież Piecobudowa Gdańsk już wybudowała następną halę w Elblągu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    3
    Gienek(2019-01-02)
  • @Gienek - No tak Braniewo miastem przemysłowym, transport wodny śródlądowy w Polsce bez floty (barki, pchacze, lodołamacze), którą specjalnie trzeba rozbudować, nie pogłębiana Wisła i Odra na których prawie żadnych barek (w tym roku na Odrze nawet promy rzeczne pozamykane - susza). Tu Holandia zapomnij, rozbudowa i konserwacja kolejnych wodnych połączeń to następne miliardy, et cetera. Sam rozumiesz, że to nie tylko a port chodzi. A gdzie jeszcze cele strategiczne. Pożyjemy zobaczymy. Ale mnie nie przekonasz. Dalej uważam, że ten przekop to tylko gilgotanie przed kolejnymi wyborami, a była to już trzecia demonstracja chęci budowy. No ale zobaczymy za dziesięć lat. Pozdrawiam.
Reklama