UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Człowieku nikt nie mówi, że to będzie port na skalę ogólnopolską, ale lokalną takie teksty jak Twój głoszą tylko ludzie przeciwni rozwojowi Elbląga. Tak są suwnice i pochylnia i dzięki temu można tutaj budować i remontować np. barki czy łodzie motorowe i jachty, co czasmi się dzieje, ale po wykonaniu przekopu liczba takich remontów wzrośnie. Mamy przemysł energetyczny, produkcja wiatraków, przekładni łożysk ślizgowych i odlewów o masie 1 detalu ponad 60 ton. Inne firmy produkują piece na biomasę i duże filtry jak Proxmus, Eltech, a Schichau miał swoją siedzibę właśnie w Elblągu i tu budował małe i średnie statki o długości do ok 110 m jak torpedowce Elbing czy prom kolejowy ,,Schwerin'' skoro w Ostródzie budują jachty to i u nas mogą budować tylko jeszcze większe jednostki dzięki bezpośredniemu dostępowi do morza. To w Elblągu jeszcze po 2000 roku wykonano układ napędowy do wielkiego liniowca Queen Mary II, są też Mariny i tanie opłaty portowe więc część jachtów może się do nas przenieść na zimę, już z resztą teraz w lato stacjonują u nas lodołamacze z Płocka, bo placą dużo mniej niż u siebie, a z Trójmiasta przeniosła się firma poszukiwawczo nurkowa, która też szkoli nurków i odnalazła na Bałtyku wrak polskiego wodnosamolotu Lublin R XIII. Piecobudowa Gdańsk też wybudowała nowa halę w Elblągu. Przywożą torf, soję i piasek formierski nie licząc węgla, materiały budowlane wywożą a możliwe jest wywożenie pasz i zboża, bo już są odprawy fitosanitarne. No i u nas jest wykwalifikowana kadra, są formierze, traserzy, mechanicy utrzymania ruchu, spawacze, operatorzy CNC, monterzy, tokarze, ślusarze i szlifierze i centrum kształcenia w tych kierunkach do tego inżynierowie po mechanice i budowie maszyn z PWSZ i Gdańska, więc trzeba ten potencjał wykorzystać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    2
    Gienek (2019-01-01)
  • Ok, zwracam honor, w takie działania mogę uwierzyć i je poprzeć. Pamiętaj, że większości - jednak - marzy się wielki port pełnomorski. A pytanie jest jeszcze jedno - czy cała infrastruktura, potrzebna do takiego funkcjonowania, jest sprawna i gotowa w 100 % ? Czy się o niej pamięta ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Ok,zwracam.honor(2019-01-01)
Reklama