Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 06-12-2016, imieniny Mikołaja, Emiliana
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Passat pędzi na granicę Passat pędzi na granicę

Składka na dworcowy zegar

"Dworzec kolejowy jest najbardziej przygnębiającą wizytówka Elbląga - uznali członkowie Komisji Promocji Miasta, Integracji Europejskiej i Gospodarki Morskiej" - donosi "Dziennik Elbląski".

"Wygląd elbląskiego dworca bezpośrednio zaświadcza o mizerii kolejowych finansów. (...) Radni sugerowali, że od strony peronów powinna jak najszybciej pojawić się duża tablica zapewniająca przyjezdnych, że "Elbląg wita" ich serdecznie. - Z góry mogę powiedzieć, że nie otrzymam na ten cel ani złotówki - nie miała wątpliwości Elżbieta Dzikiewicz, naczelnik sekcji nieruchomości PKP S.A. w Elblągu. Wiceprezydent Czesława Piotrowska poprosiła o podanie przybliżonych kosztów wykonania tablicy. Obiecała, że miasto spróbuje poszukać sponsorów. Andrzej Tomczyński zasugerował wykorzystanie osób bezrobotnych do odmalowania peronów. Kolej musiałaby pokryć tylko koszty zakupu farby. - My w tym roku nawet semaforów nie malujemy - odpowiedział krótko Andrzej Kucharski, zastępca naczelnika sekcji infrastruktury kolejowej PKP S.A. w Elblągu.(...) Wciąż nie ma pieniędzy na wyremontowanie elektronicznego zegara na dworcowym budynku. - Nasi pracownicy sami go chcieli naprawić, ale zrezygnowali, gdy usłyszeli, że nie dostaną pieniędzy za zakup części zamiennych - powiedziała Elżbieta Dzikiewicz.
     - Jeżeli kolej nie stać na wydatek ok. 1 tys. złotych, to sami zróbmy zrzutkę na naprawę zegara - zaproponowała Czesława Piotrowska.
     - Pierwszy włożę do wspólnej puli 100 złotych - zapowiedział przewodniczący komisji".

Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Kazda rozmowa z bankrutem ma wiadomy final. Moim zdaniem to , ze PKP "nie maluje juz nawet" semaforow to wina nie tyle pieniedzy,co braku dobrej woli, wlasciwego zarzadzania. Nie trzeba byc analitykiem finansowym, zeby stwierdzic,ze PKP nie maja sie najlepiej ,bo to widac ,chocby na elblaskiej stacji. Niewielu sobie zdaje sprawe jak duze przychody kolej ma chocby z dzierzawy obiektow pod prywatna dzialalnosc gospodarcza. Sadze, ze pod szyldem restrukturyzacji ,majatek PKP (,ktory przeciez my, obywatele,rowniez przez podatki,ktore ida na dotacje, budowalismy przez tyle lat ) jest po prostu rozkradany. Trudno jest przelknac jeden wielki kes , rozdrobniony na mniejsze porcje (czyt.prywatne spolki), o wieke latwiej. Jak za Szwedow, kazdy ciagnie w swoja strone.Stad nic dziwnego, ze brakuje pieniedzy. Nie trzeba byc Einstein'em ,zeby wiedziec co jest bardziej korzystne, inwestycje, czy konsumpcja. Niestety wszystko zalezy od ludzi, na ktorych nie mamy wplywu, ktorzy sa w pewnym sensie poza prawem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    fizyk(2001-06-25)
  • Tekst na tablicę: ELBLĄG WITA, TU ZOSTANIESZ... 100% BEZROBOTNYM !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Andrzej(2001-06-26)
  • dworzec z ochydnymi "nowymi " kioskami, zabudowanie kas kolejnym kioskiem skrzeczące głośniki,bajzel w koło dworca nie świadczą o biedzie na koleii tylko o tym że pani albo pan zawiadujący dworcem nie nadaje się do tej roboty. Pewnie należy do związku i jak innych świętych krów tego kraju ne można wywalić na zbitą głowę w kolejowej czapce. Normalny gospodarz obiektu dzierżwiący tyle powięrzchni ma psi obowiązek przeznaczyć na wygląd wizytówki miasta. Jeżeli kolej nie potrafi budy utrzymać niech odda ją miastu, lub komuś kto za dzierżawy utrzyma tam porzadek. A ponadto jeżeli do postawienia byle budki w mieście porzebne śa zezwolenia i opinie architekt5a to kto pozwala na takie "zabudowy" dworca ? A włściwie powinniśmy się cieszyć że do Elbląga jeszcze dojeżdżają pociągi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bodo(2001-06-26)
  • ale wrony już zawracają
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    en(2001-06-27)
Reklama