Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 18-12-2017, imieniny Bogusława, Gracjana
 
Rek

UWAGA!

Co młodzież „wie na bank”?

 
Elbląg, Co młodzież „wie na bank”? fot. nadesłana
Rek

12 kwietnia w II Liceum Ogólnokształcącycm odbyła się kolejna edycja konkursu "Wiem na bank". Najlepszym zespołem ekspertów ds. reklamy okazali się uczniowie z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Lidzbarku Warmińskim, a nagroda pierwszego stopnia w konkursie indywidualnym przypadła Bartoszowi Cebula z II LO w Elblągu.

W szóstej edycji konkursu „Wiem na bank” organizowanego przez II Liceum Ogólnokształcące w Elblągu i Politechnikę Gdańską Wydział Zarządzania i Ekonomii wzięło udział 69 uczniów z 14 szkół ponadgimnazjalnych z województw warmińsko-mazurskiego i pomorskiego. Konkurs odbywa się cyklicznie raz w roku. Zawsze cieszy się popularnością, pokazując, że przedsiębiorczość, finanse, zarządzanie zasobami i bankowość są dla młodzieży istotnymi dziedzinami życia. Jego celem jest pogłębianie wiedzy ekonomicznej, budowanie świadomości ekonomicznej i przygotowanie młodzieży do pracy w zespole, jak też pobudzanie twórczego myślenia.
     Po uroczystym otwarciu konkursu przez organizatorów odbyła się pierwsza część potyczek biznesowych, która miała charakter indywidualny. Uczestnicy pisali test, po którym wysłuchali wykładu dr Piotra Giruć z Katedry Analizy Ekonomicznej i Finansów PG o tym, "czy kredyty są dla szaleńców". Zadanie zespołowe wymagało kreatywności,  innowacyjności i umiejętności pracy w grupie i pod presją, bowiem wiązało się z zaprezentowaniem w stacji telewizyjnej „Ekonomia” reklamy Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG, promującej go przed najbliższą rekrutacją. Jury składające się z dwóch przedstawicieli Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej - dziekana ds. dydaktyki wydziału dr hab. Małgorzaty Gawryckiej, a także dr inż. Anity Richert - Kaźmierskiej z Katedry Przedsiębiorczości i Prawa Gospodarczego, jednego przedstawiciela Narodowego Banku Polskiego - Anny Karpiak- Olszewskiej oraz jednego przedstawiciela II Liceum Ogólnokształcącego w Elblągu - Agnieszki Grunau - stanęło przed trudnym wyborem, lecz wyłoniło zwycięzców. W konkursie zespołowym najskuteczniejszą reklamę Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG zaproponowali licealiści z Lidzbarka Warmińskiego. Do znawców promocji zaliczyli się także uczniowie IV LO z Elbląga (drugie miejsce), V LO z Gdańska (3 miejsce) i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kwidzynie (czwarte miejsce). Indywidualnie o biznesie najwięcej wiedzieli Bartosz Cebula z II LO w Elblągu, Szymon Rać z V LO w Gdańsku i Tomasz Budzyński z II LO w Elblągu.
     - Marka konkursu wzrasta co roku i sięga poza ramy województwa warmińsko- mazurskiego. Ogromnie cieszy współpraca z naszym nowym współorganizatorem Politechniką Gdańską - to słowa Agnieszki Jurewicz, dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego w Elblągu, gospodarza imprezy, która doceniła wysoki poziom zaangażowania partnerów, sponsorów i patronów w przedsięwzięcia, jakim jest Konkurs „Wiem na bank”.
     Słowa uznania padły też pod adresem szkół i ich nauczycieli, którzy podjęli inicjatywę, rozwijając zainteresowania swoich uczniów. - Konkurs przekłada się na umiejętności przydatne w życiu codziennym - uznała Agnieszka Jurewicz.
     Organizatorka konkursu i nauczyciel przedsiębiorczości w II LO, jego dyrektor Agnieszka Antoniuk- Rumak zapowiedziała kolejne edycje konkursu, zapraszając do ich udziału. Jest więcej niż pewne, że chętnych przyszłych młodych przedsiębiorców w nich nie zabraknie, bo lepiej jest wiedzieć, jak zarządzać innymi, niż być zarządzanym, jak głosiła jedna z reklam zadania konkursowego.

Dorota Radomska, rzecznik prasowy II LO
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama