Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 21-11-2017, imieniny Janusza, Konrada
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pogoda nie ma znaczenia Pogoda nie ma znaczenia

Co z liniami 6, 9 i 10? (napisali do nas)

 
Elbląg, Co z liniami 6, 9 i 10?  (napisali do nas) fot. Michał Skroboszewski, arch. portEl
Rek

Po lekturze artykułu opublikowanego na portel.pl dotyczącego zmiany organizacji ruchu autobusów w związku z budową torowiska tramwajowego nasuwają się oczywiste (chyba) refleksje. Skoro można było dopuścić do ruchu autobusy na liniach 11, 20 i 100 z 12 Lutego w prawo w Grota Roweckiego z nawrotem na wysokości Traugutta i dalej w prawo w 12 Lutego, czemu nie można było zrobić tego samego z liniami 6, 9 i 10? - pyta Czytelnik. Mamy odpowiedź Zarządu Komunikacji Miejskiej. 

9 i 10 mogą jechać tak jak 11, 20 i 100 skręcając w prawo w Gota Roweckiego, a 6 z Armii Krajowej może jechać prosto w Grota Roweckiego z nawrotem na wysokości Traugutta W zasadzie nic by się dla pasażerów nie zmieniło, bo autobusy miałyby tylko jeden dodatkowy przystanek koło Szkoły Muzycznej, dalej jechałyby po trasie. Po co aż tak korygować trasę autobusów, skoro nie ma takiej konieczności? List tej treści wysłałem tez do ZKM, wydaje mi się jednak, że mogę zostać zignorowany, a bardzo chciałbym się dowiedzieć, czym była podyktowana aż taka zmiana na trasie linii 6, 9 i 10?
     

Czytelnik
     
     ZKM wyjaśnia
     Po publikacji artykułu Czytelnika, otrzymaliśmy odpowiedź od ZKM:
     W odpowiedzi na otrzymaną od Pana wiadomość na temat objazdów na liniach nr 6, 9, 10, 11, 13,15, 20, 100, związanych z budową torowiska tramwajowego w ciągu ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego, pragniemy zwrócić uwagę na fakt, iż wszelkie uwagi, które trafiają do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu są drobiazgowo analizowane, a odpowiedzi i informacje są udzielane najszybciej jak to jest możliwe.
     Informujemy, że trasy objazdów dla poszczególnych linii wynikają z wielu czynników. Przebudowywane skrzyżowanie należy do jednych z najbardziej obciążonych pod względem natężenia ruchu drogowego. Planowana na czas robót drogowych zmiana w organizacji ruchu drogowego w obrębie tego skrzyżowania wiąże się ze znacznym zmniejszeniem jego przepustowości oraz sporymi utrudnieniami dla wszystkich kierowców, co niestety w dużym stopniu, będzie dotyczyło również sąsiedniego skrzyżowania ul. Traugutta z ul. Grota-Roweckiego. W związku z powyższym wyznaczenie objazdu dla wszystkich linii przez to drugie skrzyżowanie (Traugutta z Grota-Roweckiego) naraziłoby pasażerów komunikacji miejskiej na ryzyko wystąpienia jeszcze większych opóźnień w realizacji rozkładu jazdy.
     Dodatkowo pojawienie się w obrębie obu ww. skrzyżowań kolejnych kilku autobusów w średnich odstępach od kilku do kilkunastu minut przy jednoczesnym braku zmian w ustawieniach sygnalizacji świetlnej na obu skrzyżowaniach mogłoby znacząco zmniejszyć przepustowość tej drogi, szczególnie na lewoskręcie z ul. Grota - Roweckiego w ul. Traugutta, z którego można też wykonać manewr zawracania.
     Natomiast wybór tego objazdu jedynie dla linii nr 11, 20 oraz 100 został podyktowany charakterem wspomnianych linii. Linie nr 11 i 20 to linie podmiejskie, których pasażerowie z tej części miasta (okolice przebudowywanego skrzyżowania) nie posiadają alternatywnych linii czy połączeń. Natomiast dla linii nr 100, czyli w porze nocnej natężenie ruchu jest znikome.
     Jednocześnie pragniemy podkreślić, że będziemy stale monitorować sytuację na trasach objazdów. Nie wykluczamy wprowadzenia dodatkowych zmian dla wszystkich wyżej wymienionych linii, tak aby zminimalizować utrudnienia dla naszych pasażerów.
     Zdajemy sobie sprawę z utrudnień wywołanych realizowaną inwestycją, mamy jednak nadzieję, że nie będą one trwały dłużej niż to będzie konieczne.
     
Michał Górecki, specjalista ds. marketingu i komunikacji społecznej
     Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu

 

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Ktoś w tym miescie leci w h. i to do tego stopnia że miało być rondo koło biedronki i co nie ma. Teraz pozbawia się mieszkańców autobusów bo tory budują. W innych miastach budują i wszystko jeżdzi tylko w Elblągu problemy. a może czas wygonić ze stołków nieudaczników i emerytów. CZAS NA MŁODYCH.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 9
    (2017-05-04)
  • Czas na zmiany w ZKM nie potrafią sobie dać rady z komunikacją i ze złomem na szynach-Konstal.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 7
    (2017-05-04)
  • codziennie jeżdżę z Paniami z zkm jest ich chyba z 5 co one tam robią cały dzień?? licza bilety?? wystarczy tam 2 anie cały sztab, brak silnej reki by je pozwalniać a my mamy jeździć tym brudna komunikacja? I każa z dworca z parkingu??? chyba żarty
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 3
    el432(2017-05-04)
  • Autobusy lini 13 przerwy po 3 min kiedy jadą na łódzka i kurs przed łódzka autobus lini 11 przerwa na Dębicy 1 min , kiedy Ci kierowcy mają wstać z fotela by chociaż nogi rozprostowac ? Czekam na odpowiedź geniuszu Orzech z Goreckim.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 5
    Kierowcowyz13(2017-05-04)
  • Wszystko to g. .. .o jest. Oprócz moczu oczywiście. Chyba nikt nie zaprzeczy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 2
    staryzgorzkniałypierdziel(2017-05-04)
  • ZKM jest jak wrzód na du. .e. Jedna firma komunalna i po problemie. Podatnicy płacą ogromne pieniądze na utrzymanie komunikacji miejskiej. I te pieniądze są trwonione na niepotrzebną administrację- pośrednika w działaniu komunikacji miejskiej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 1
    ksamol(2017-05-04)
Reklama