Rowerowy szlak Green Velo został oddany do użytku w ubiegłym roku, a już wymaga naprawy. Na elbląskim odcinku trasę podmyły ulewne deszcze. Informację o szkodach dostaliśmy od jednego z czytelników.
- Z przykrością przesyłam Państwu zdjęcia z Green Velo od ulicy Leszczynowej w kierunku jeziora Goplanica. Niestety ostatnie ulewy wyrządziły duże szkody w nowej nawierzchni drogi rowerowej. Moim zdaniem wykonawca nienależycie zabezpieczył drogi przed takimi szkodami i mamy tego efekt. Jeżeli w najbliższym czasie szkody nie zostaną usunięte, niestety po ewentualnych kolejnych ulewach straty i koszt napraw będą lawinowo rosły” - napisał do nas jeden z Czytelników.
W tej sprawie interweniowaliśmy w Biurze Projektu Green Velo, które mieści się w Kielcach. - Naszym zadaniem była przede wszystkim promocja tras – powiedział nam Jarosław Panek, koordynator do spraw mediów i odesłał nas do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Tam okazało się, że bieżącymi naprawami powinien się zająć samorząd, na którego terenie znajduje się dany odcinek trasy rowerowej.
- Problem dotyczący uszkodzeń jest nam znany. 14 lipca Zarząd Zieleni Miejskiej wezwał wykonawcę do przystąpienia do napraw i czeka na odpowiedź w celu ustalenia szczegółów wykonania napraw i terminów prac – odpowiedziała nam Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Elblągu.
Elbląski odcinek Green Velo zostały wykonany przez firmę Marbruk, która udzieliła na prace 4-letniej gwarancji.
Długość tras Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo wynosi 2070 kilometrów. W województwie warmińsko-mazurskim jest to ok. 420 kilometrów. Szlak rozpoczyna się w Elblągu i prowadzi przez północną część województwa warmińsko-mazurskiego, a dalej przez województwa: podlaskie, lubelskie, podkarpackie, aż do miejscowości Końskie w województwie świętokrzyskim. Budowa całego szlaku pochłonęła 274 miliony złotych, koszt prac w województwie warmińsko-mazurskim wyniósł 81 milionów złotych. 85 proc. kosztów pokryły środki z Unii Europejskiej, 10 proc. stanowiły dotacje z budżetu państwa, 5 proc. to środki województw.
W tej sprawie interweniowaliśmy w Biurze Projektu Green Velo, które mieści się w Kielcach. - Naszym zadaniem była przede wszystkim promocja tras – powiedział nam Jarosław Panek, koordynator do spraw mediów i odesłał nas do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Tam okazało się, że bieżącymi naprawami powinien się zająć samorząd, na którego terenie znajduje się dany odcinek trasy rowerowej.
- Problem dotyczący uszkodzeń jest nam znany. 14 lipca Zarząd Zieleni Miejskiej wezwał wykonawcę do przystąpienia do napraw i czeka na odpowiedź w celu ustalenia szczegółów wykonania napraw i terminów prac – odpowiedziała nam Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Elblągu.
Elbląski odcinek Green Velo zostały wykonany przez firmę Marbruk, która udzieliła na prace 4-letniej gwarancji.
Długość tras Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo wynosi 2070 kilometrów. W województwie warmińsko-mazurskim jest to ok. 420 kilometrów. Szlak rozpoczyna się w Elblągu i prowadzi przez północną część województwa warmińsko-mazurskiego, a dalej przez województwa: podlaskie, lubelskie, podkarpackie, aż do miejscowości Końskie w województwie świętokrzyskim. Budowa całego szlaku pochłonęła 274 miliony złotych, koszt prac w województwie warmińsko-mazurskim wyniósł 81 milionów złotych. 85 proc. kosztów pokryły środki z Unii Europejskiej, 10 proc. stanowiły dotacje z budżetu państwa, 5 proc. to środki województw.
Patrycja Ochab