Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 25-11-2017, imieniny Katarzyny, Erazma
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pogoda nie ma znaczenia Pogoda nie ma znaczenia

FRE o komunikacji miejskiej

Elbląg, FRE o komunikacji miejskiej Spotkania FRE dotyczyły już Starego Miasta i komunikacji. Kolejne poświęcone będzie inwestycjom sportowo-rekreacyjnym (fot. arch. AD).
Rek

Kolejne spotkanie Forum Rozwoju Elbląga (20 lutego) poświęcone było komunikacji miejskiej w Elblągu. Poprowadził je Marcel Klinowski, znany elbląski miłośnik tramwajów.

W trakcie ożywionej dyskusji, zebrani na spotkaniu wyrazili swoje opinie na temat elbląskiej komunikacji miejskiej definiując zalety, wady oraz propozycje zmian.
     
     1. Zalety
• Model funkcjonowania oparty na zasadach rynkowych poprzez organizowanie przetargów na usługi przewozowe w komunikacji autobusowej.
• Plan rozwoju transportu publicznego promujący transport szynowy.
• Stopniowe ujednolicanie barw pojazdów komunikacji miejskiej.
• Prace nad Systemem Elbląskiej Karty Miejskiej, składającego się z podsystemu monitorowania ruchu pojazdów transportu zbiorowego, kontroli biletowej oraz dynamicznej informacji pasażerskiej.
     
     2. Wady
• Brak spójności pomiędzy obowiązującymi dokumentami opracowywanymi przez Urząd Miejski w Elblągu lub na jego zlecenie (Strategia Rozwoju Elbląga, Zintegrowany Program Rozwoju Transportu Publicznego, Wieloletnie Plany Inwestycyjne a Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego).
• Częściowe realizowanie inwestycji zapisanych w Zintegrowanym Programie Rozwoju Transportu Publicznego m.in.:
     - projektów infrastrukturalnych,
     - zakupu i modernizacji taboru tramwajowego.
• Niedofinansowanie miejskiej spółki Tramwaje Elbląskie sp. z o.o. w zakresie modernizacji infrastruktury i taboru.
• Niewielka elastyczność w dostosowywaniu systemu transportu publicznego do potrzeb pasażerów.
• Brak strategii promocji transportu publicznego skierowanej do mieszkańców.
• Brak konsultacji społecznych w zakresie inwestycji miejskich w dziedzinie transportu publicznego.
• Niedostosowanie infrastruktury drogowej na potrzeby komunikacji miejskiej, szczególnie w przypadku ostatnich inwestycji miejskich:
     - zastosowanie progów zwalniających na trasach komunikacji autobusowej (ul. Bałuckiego, ul. Moniuszki),
     - niewprowadzenie priorytetu dla komunikacji miejskiej w sygnalizacji świetlnej,
     - błędy w projektowaniu inwestycji drogowych (skrzyżowanie ul. Skrzydlatej i Lotniczej, ronda o zbyt małym promieniu skrętu).
     
     3. Propozycje zmian
• Uproszczenie i uelastycznienie taryfy przewozowej oraz siatki połączeń do potrzeb mieszkańców m.in. poprzez:
     - wprowadzenie biletu dobowego,
     - konsultacje społeczne
     - rezygnacja z proponowanego trybu Check-in i Check-out wprowadzającego nakaz dwukrotnego kasowania biletu przy wejściu i wyjściu z pojazdu w ramach Systemu Elbląskiej Karty Miejskiej.
• Rzetelne informowanie o inwestycjach miejskich oraz organizowanie ogólnodostępnych konsultacji społecznych dla zainteresowanych stron ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców wraz z zastosowaniem nowoczesnych form komunikacji.
• Opracowanie strategii promocji transportu publicznego.
• Polepszenie koordynacji działań w dziedzinie inwestycji infrastrukturalnych między Urzędem Miejskim a przewoźnikami w celu wyeliminowania błędów tj. ustawianie progów zwalniających na trasie linii autobusowych czy niedostosowanie szerokości jezdni/promieni skrętu z uwzględnieniem pojazdów komunikacji miejskiej.
     
     Kolejne spotkanie Forum Rozwoju Elbląga odbędzie się 18 marca o godzinie 18 w biurowcu Elzam na Al. Grunwaldzkiej 2 B 1 sala nr 6. Poświęcone będzie inwestycjom sportowo-rekreacyjnym w Elblągu. Zapraszamy na spotkanie wszystkich chętnych elblążan zainteresowanych tą tematyką i mających ciekawe pomysły.
     
***
     Marcel Klinowski - znany elbląski miłośnik tramwajów, pomysłodawca inicjatywy Tramwaje dla elblążan (www.tramwajedlaelblazan.pl) oraz autor strony internetowej poświęconej tramwajom (www.tramwaje.elblag.webd.pl).

Cezary Balbuza
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • i jak zwykle zapomniano o osobach niepełnosprawnych i matkach z malutimi dziećmi(czyt. wózek) proszę Państwa w pewnym okresie w Elblągu zapowiadało się, że w niedługim czasie komunikacja miejska bedzie przyjazna dla w. w. osób, zaczęło się od linii nr 7,później co jakiś czas pokazywał się nowy niskopodłogowy autobus innej lini i tak zapowiadało sie pięknie aż nagle ktoś zakupił stare rozlatujące się tramwaje w których aby kogoś niepełnosprawnego można było"wrzucic"(-takie wys. schody że inaczej się chyba nie da) trzeba było rurki(barierki) rozmontowywać potem było już tylko gorzej (nie licząc kilku ogórków) coraz to widać nowe autobusy ale jakoś o przystosowaniach w ZKM dla osób niepełnosprawnych ktoś juz dawno zapomniał; / przykre, proponuje osobie odpowiedzialnej za zakup taborów czy autobusów wsiąść na wózek i przez tydz. spróbować poruszać się po mieście za pośrednictwem właśnie ZKM
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    przykre(2010-02-23)
  • Marcel Klinowski jest po prostu niepoważnym facetem. Cała komunikacja w Elblągu jest chora. Stawiamy na tramwaje? Koszty ich utrzymania są w tej chwili wyższe niż koszty utrzymania autobusów. Wystarczy jedna awaria tramwaju na Grunwaldzkiej i tramwaje (częściowo ) stoją Wystarczy rozgonić Zarząd Komunikacji Miejskiej, zkomunalizować komunikację miejską i będzie po problemie. Jeden typ tramwajów ( nie energochłonne "ogórki") Jeden typ ekologicznych ekonomicznych autobusów (a takie istnieją) i po problemie. Trzeba rozgonić spółeczki, które działają w naszym mieście. W tej chwili do tego wszystkiego dopłacają podatnicy czyli my. Niech to wreszcie wróci pod skrzydełka miasta, niech tym wszystkim zarządza jeden dyrektor. Płacimy wszyscy pensje członkom rad nadzorczych spółek i ich właścicielom. Kiedy ten burdel się nareszcie skończy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    krzysio(2010-02-23)
  • Opłacamy czterech dyrektorów i ich zastępców po zatem księgowe kadrowe itd itp wszystko poczwórne. A niemożna by utworzyć jednej zajezdni autobusowo-tramwajowej???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    PASAŻER(2010-02-23)
  • ". .. zastosowanie progów zwalniających na trasach komunikacji autobusowej (ul. Bałuckiego. .. " - to po Bałuckiego jeździ komunikacja miejska?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    :-)(2010-02-23)
  • do krzysio i pasażer: dzięki takiemu rozwiązaniu (4 spółki, 3 konkurujące ze sobą) nie mamy monopolu kierowców, ani strajków w komunikacji miejskiej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    adamba2(2010-02-23)
  • Monopol tworzą przedsiębiorstwa a nie kierowcy i nie można im odmawiać prawa do strajku. Przy takim zarządzaniu miastem to cud, że cokolwiek jeszcze funkcjonuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-02-23)
  • florek Już pisałem o komunikacji miejskiej w Elblągu prawie dwa lata temu(gdy dyr.ZKM był Pan Bartosik ) i jak dotąd nic się nie zmieniło .A oto linki do moich artykułów : www.razemztoba.pl i drugi link :
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    florek(2010-02-23)
  • florek Pewna Pani radna ,mieszkająca przy ul .Moniuszki ,też jej "nie pasowało " ,że samochody "hałasują 'to wmontowali takze progi zwalniające szt.2 na Moniuszki ,nie tylko auobus ma z tym problem . razemztoba.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    florek(2010-02-23)
  • ten gosc to sympatyk pis
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-02-24)
  • Jalowa dyskusja bez przelozenia! Śmiechu warte! Lipa!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-02-24)
  • Na bank chodziło im o ulicę Beniowskiego a nie Bałuckiego :-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Glutco(2010-02-24)
  • Florku, na Moniuszki mieszkała nie pani radna, a pani wojewodzina, którą niektórzy przymierzają na prezydenta Elbląga. Będzie wtedy wprowadzony ca łkowity zakaz ruchu!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    sceptyk elbląski(2010-02-25)
Reklama