Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Żuczek Żuczek

„Ogórki” na szpitalną trasę

Elbląg, „Ogórki” na szpitalną trasę (fot. rp)

Jak to możliwe, że na linii tramwajowej Druska – Bażantarnia, prowadzącej do dworca PKP i PKS i Szpitala Wojewódzkiego nie ma tramwaju dostosowanego dla osób niepełnosprawnych, zwanego potocznie „ogórkiem”.

Ostatnio w jednym z artykułów ( „Pasażer też człowiek” ) pojawiły się komentarze naszych czytelników zainteresowanych tą sprawą. Postanowiłam poszukać odpowiedzi na to pytanie w Zarządzie Komunikacji Miejskiej.
     Co ciekawe, moja wizyta zbiegła się z otrzymaniem przez ZKM listu od Polskiego Związku Niewidomych z Warszawy, w którym zostały poruszone pewne kwestie zawarte w komentarzach. Chodziło o dostosowanie tramwajów do potrzeb osób niepełnosprawnych, a mianowicie: elektroniczne wyświetlacze z sygnałem dźwiękowym informujące o trasie i przystankach, a także pojazdach niskopodłogowych. Najwidoczniej jeden z czytelników wziął sprawy we własne ręce.
     „W większości tabor zarówno autobusowy, jak i tramwajowy, nie jest przystosowany do zabierania osób niepełnosprawnych na wózkach. Nie wiem, dlaczego, ale do pętli tramwajowej na ulicy Druskiej nie jeździ żaden tramwaj niskopodłogowy, tzn. ogórek, umożliwiając dojazd w te okolice osobom niepełnosprawnym na wózkach” – komentarz innego czytelnika do artykułu „Pasażer też człowiek”.
     W Zarządzie Komunikacji Miejskiej rozmawiałam z panią kierownik Działu Organizacji Ruchu. Jak się okazało, projekt budowy w Elblągu nowej trasy tramwajowej w ul. Ogólnej był integralnie związany z zakupem sześciu niskopodłogowych tramwajów.
     – Zakup był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, który był połączony z budową linii na Ogólnej. W związku z czym pojazdy te przeznaczone są wyłącznie do tej trasy - powiedziała pani kierownik. - A co za tym idzie, tramwaje nie mogą być „puszczone” na inne trasy pod groźbą nałożenia kary.
     Na pytanie, kiedy osoby niepełnosprawne mogą się spodziewać ułatwień w komunikacji, usłyszałam następującą wypowiedź: - Dopóki nie będą wprowadzone bilety elektroniczne i informator GPS, czyli nadzór satelitarny, nie ma mowy o nowych tramwajach. Dopiero po wprowadzeniu zmian będziemy mogli zaplanować wprowadzenie niskopodłogowych tramwajów na tej trasie.
     

 


     Pożyjemy, zobaczymy?

Anieze
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • odpowiedź na to pytanie dlaczego "ogórki" nie jeżdżą na Druską, jest bardzo prosta? Należy wyremontować wiodący tam tor.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wert(2009-02-03)
  • Tak na poważnie to juz wyjaśniam. Strategia miasta jest taka, że nowe tramwaje maja jeździć "nowymi", wyremontowanymi ulicami, ewentualnie chodnikami, gdzie budynki są też ładniejsze, a ludziom lepiej się żyje i w ogóle wszyscy tam są szczęśliwi. Wtedy turyści :) którzy zwiedzają Elbląg widzą ładne tramwaje wkommponowane w ładną infrastrukturę :) Tak samo wygląda z ocieplaniem budynków należących do miasta. Wymiana pokrycia dachowego oraz elewacji należy wykonywać przy bardziej uczęszczanych ulicach, oczywiście w miarę możliwości. Osobiście byłem świadkiem takich postanowień.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    UM(2009-02-03)
  • Na 20 autobusów Które codziennie wyjeżdżają na trasę ze spółki ALP, 16 to autobusy niskopodłogowe. Tylko 4 mają schody przy drzwiach. Czytelnicy piszą bzdury. Wszystkie kursy autobusów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych są umieszczone w rozkładach jazdy na przystankach. A tramwaje? wyremontują torowiska to pojawią się na nich ogórki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kierowca ALP(2009-02-03)
  • Elbląskie tramwaje są po prostu " Bosskie". Ostatnio jechałem 1 z Druskiej na Dworzec. Nic w tym dziwnego ale moja podróż trwała 40 min. Nie dość, że hamulce wysiadły to jeszcze padło napięcie. Motorniczy nie mogl wyspuscic pasazerow ze wzgledu na "bezpieczenstwo". Ludzie byli podenerwowani bo spieszyli się na pociąg czy autobus. Dopiero po 20 min iinny tramwaj holował "1" do następnego przystanku. I my mamy płacić tyle pieniędzy za tak nie wygodną podróż? Tramwaje są coraz starsze a pieniędzy to chcą więcej i więcej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    maro447(2009-02-03)
  • a torowiska nie wyremontuja bo przeciez trzeba "niszczyc" ulice grota roweckiego!!!glupota w tym miescie rzadzi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-02-03)
  • Odpowiedź pani kierownik jakoś tak nie bardzo ma sens. Po ulicy ogólnej jeżdżą także tramwaje na linii numer 1 i 4,które przecież przejeżdżają koło dworca, i dalej na pętle na Druskiej. Nasze kochane ZKM, po wybudowaniu linii tramwajowej w ulicy Ogólnej, zmieniło trasę linii autobusowej numer 7,która to linia już nie jeździ po tej ulicy. Teraz jeśli jesteś osobą niepełnosprawną ruchowo i chcesz się dostać na dworzec, to musisz pojechać albo 13 albo 17.13 to linia "turystyczna" i przejazd nią jest baardzo czasochłonny, a 17 w niedzielę jeździ raz na godzinę. Także powodzenia w dostaniu się na dworzec. Osoby niepełnosprawne to nie tylko osoby niepełnosprawne ruchowo. Są jeszcze osoby niewidome lub niedowidzące, które mają problemy ze zorientowaniem się gdzie obecnie się znajdują. Dla nich właśnie powinny być zamontowane systemy głośnomówiące, informujące o przebiegu trasy i o przystankach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    vkx(2009-02-03)
  • Bez farmazon pani kierowniczko. chodzi oto ze te łby od drzew od srodowiska nie pozwola na wyciecie drzew na marymonckiej bo Ogórki sie nie zmieszcza; ) to dlatego tam nie jezdza; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ZATORZE(2009-02-03)
  • hehe, czyli zmian doczekamy się MOŻE za jakieś 20 - 30 lat. cudnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    nymph(2009-02-03)
  • To chociaż mogli by póscić "ogórki" na trasę Druska-Ogólna. Przecież ostatnio wymieniali tory na odcinku Grunwaldzka-Sadowa, ale przepraszam przecież nie mogą tego zrobić bo dostaną KARĘ!!!! Dla mnie to jest śmieszne. Cała organizacja komunikacji w tym mieście. Nie dość, że tramwaje nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych to jeszcze ile trzeba na nie czekać!!! Jak jadą to jeden za drugim, a później 30 min trzeba czekać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    maro447(2009-02-03)
  • Tak czytam i zastanawiam się czy w Elblągu mieszkają tylko malkontenci? Nic wam nie pasuje! Tramwaje nie takie, autobusy jeszcze gorsze i do tego nie chcą zawozić pod drzwi mieszkania. Czysty skandal. I to wszystko przez Słoninę!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rowerzysta(2009-02-03)
  • ty rowerzysta, jak znam zycie tos jakis przydup. AS preziowy,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    derf(2009-02-03)
  • Boze co to za znawca tematu pisał: Ogórki nie jezdza Grunwaldzka poniewaz torowisko tam musi byc wymienione, w szczegolnosci na przeciwko hali widowiskowo-sportowej. Torowisko te bylo budowane w ramach czynu spolecznego i obecnie jest w tragicznym stanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-02-03)
Reklama