UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Plany oficera rowerowego

Elbląg, Plany oficera rowerowego

Kończę pisanie koncepcji polityki rowerowej i zależy mi na opinii internautów na temat poniższych działań, może będzie chociaż kilka sensownych komentarzy – pisze do nas Marek Kamm, niedawno wybrany oficer rowerowy.

Zdając sobie sprawę, że proces inwestycyjny jest czasochłonny i kapitałochłonny poniżej przedstawiam spostrzeżenia, których dokonałem podczas codziennej jazdy oraz ustalenia z rozmów z najbardziej zaangażowanymi uczestnikami ruchu rowerowego w Elblągu. Można to określić jako pierwszy etap poprawy infrastruktury.
     I tak występuje konieczność:
     a) Poprawy oznakowania istniejących dróg rowerowych w następujący sposób:
     - wymalowania znaków poziomych (znak P-23) co 10 metrów na drodze rowerowej oraz strzałek kierunkowych na drogach jednokierunkowych i dwukierunkowych,
     - w przypadku wyblaknięcia czerwonej nawierzchni z kostki wymalowanie białych linii ciągłych lub linii przerywanych na krawędziach drogi rowerowej,
     - właściwego oznakowania przejazdów rowerowych (znak D6b),
     - wymalowania przejazdów rowerowych czerwoną farbą antypoślizgową.
     b) Obniżenia wysokości krawężników w ciągach przejazdów rowerowych do poziomu zgodnego z prawem, a najlepiej do poziomu jezdni.
     c) Zamontowania profesjonalnych stojaków rowerowych przynajmniej w kilku strategicznych miejscach miasta (najlepiej już objętych monitoringiem wizyjnym).
     d) Usunięcia barier stojących na drogach rowerowych w postaci słupów oświetleniowych i słupów sygnalizacji świetlnej.
     e) Wprowadzenia udogodnień przy przewozie rowerów w komunikacji miejskiej.
Marek Kamm
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • portel nie ma normalnej konkurencji dlatego jest taki kiepski. pozdrawiam oficera
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-03-31)
  • Bardzo dobre propozycje. Wiadomo, że z dnia na dzień w Elblągu nie powstanie sieć dróg (powtarzam: dróg) rowerowych o bitumicznej nawierzchni. Odpowiednie oznakowanie, obniżenie krawężników i likwidacja przeszkód to podstawa. Warto zastanowić się nad praktycznym wprowadzeniem ciągów pieszo-rowerowych (znak łączony kreską poziomą C13 i C16) w newralgicznych punktach miasta - tam, gdzie ruch samochodowy jest bardzo intensywny (do tego stopnia, że przeciętny rowerzysta boi się poruszać po jezdni) a nie istnieje wydzielona ścieżka rowerowa - przychodzi mi tu na myśl chociażby ul. 12 lutego od Feniksa do skrzyżowania z ul. Nowowiejską lub al. Grunwaldzka od ul. Komeńskiego w stronę ronda Kaliningrad. W dalszej kolejności proponuję zająć się przyciskami przy przejazdach dla rowerów (np. na al. Grunwaldzkiej), które są niezgodne z istniejącym prawem (
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    niedzielny rowerzysta(2011-03-31)
  • Panie Marku, Patent szwedzki :Najprostsza i najtańsza propozycja to zastosowanie wszędzie na głownych ulicach, i nie tylko gdzie do tej pory nie ma scieżek rowerowych na czesci chodnika białej lini przedzielajacej czesc chodnika dla pieszych i częśc dla rowerzystów na ktorej co jakiś czas umieszczany jest rownież bialy rysunek roweru. Polecam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-03-31)
  • Panie Marku popieram punkty a, b, c, d zaś co do punktu e:wożenie rowerów pojazdami komunikacji miejskiej jest zabronione i niech tak zostanie bo wyobrazi sobie pan wypełniony pasażerami autobus do którego próbuje pan wstawić rower. .. nawet w pustawym autobusie rower stwarza zagrożenie np. ubrudzenia innego pasażera kołem czy łańcuchem. pozdrawiam. ARTUR
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-03-31)
  • Podpowiedział bym tak-zamiast malować istniejące trasy-to farbę tą przeznaczyć do pomalowania na względnie szerokich chdnikach gdzie pasów dla rowerów i w ten sposób dorobimy się jakichś składnych ciągów komunikacji rowerowej-Pozdrawiam Rycho.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-03-31)
  • Plany te popiera ESR - www.bikerelblag.hg.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Darecki ESR(2011-03-31)
  • Nie znam się na turystyce rowerowej, więc do merytorycznej rozmowy się nie wtrącam. Chcę jedynie pogratulować oficerowi rowerowemu otwartości i entuzjazmu dla powierzonej funkcji. Oby został Pan doceniony, a Pana przykład stał się zaraźliwy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    fama(2011-03-31)
  • " e) Wprowadzenia udogodnień przy przewozie rowerów w komunikacji miejskiej. " A przewóz zakazany. .. kompletny bez sens. Jak zablokuje mi się koło w rowerze, bo np. rozpadnie się piasta na obrzeżach miasta to rower na plecy i dymać mam do centrum ? Niech osoba ustanawiająca prawo komunikacji miejskiej to przemyśli, bo za pewne nigdy na rowerze nie jeździła.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rowerzysta22(2011-03-31)
  • Panie oficer -skąd pan weźmiesz kaskę na te udogodnienia !!! Przecież niema jej w kasie miasta na łatanie dziur w jezdniach! Do tej pory łatanie jeat skandaliczne -jak niema dziur to są garby- jeden fiut. Od tej ekologii wszystkim się mózgi zlasowały. Jest jednak gwiadka nadziei, wkrotce wszyscy pedałujący będą mogli zasuwać nawet środkiem ul. Tysiac Lecia, niech tylko paliwo dojdzie do 6 zeta. Tylko wtedy miasta stać nie będzie nawet na te białe linie, a o bez poślizgowych zapomnieć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    oby nie jasnowidz(2011-03-31)
  • Osobiście poruszam się rowerem po mieście i nie tyle brakuje mi ścieżek rowerowych co przeszkadzają mi ludzie którzy chodzą po chodniku jak chcą w tym po drogach rowerowych również. .Nie wyobrażam sobie aby np w lato ktoś z rowerem władował się np do autobusu np 8 wracającej z rynku. .Przepis w komunikacji miejskiej jest bardzo dobry i nie należy go zmieniać. Pozdrawiam rowerzystów : )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    i do tańca i do różańca(2011-03-31)
  • ale kicha
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mad(2011-03-31)
  • Panie officer masz pan dobre chody w portalu. po raz czwary nie unmiścili mojego komentarza a te napewno się pojawi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    gmol(2011-03-31)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pieczątki Firmowe
Pieczątki Trodat