UWAGA!

Urzędnicy biorą się za reklamy

 Elbląg, To właśnie ten budynek, który został uznany za jeden z najbrzydszych w Polsce, zyska nowy wygląd
To właśnie ten budynek, który został uznany za jeden z najbrzydszych w Polsce, zyska nowy wygląd (fot. Łukasz Kotyński)

Na pierwszy ogień poszły tzw. potykacze, czyli specjalne stojaki na reklamy, które zostały usunięte sprzed budynków na kilku ulicach miasta. A to jeszcze nie koniec – urzędnicy wezmą się za budynek, który w zeszłym roku zwyciężył w nietypowym plebiscycie Gazety Wyborczej.

Była interpelacja radnej Koseckiej, która prosiła o estetykę, a przede wszystkim rozsądek, był konkurs Gazety Wyborczej na najbrzydsze miejsca w Polsce, gdzie "wyróżniono" również Elbląg, powstał też profil na facebooku, gdzie elblążanie pokazują "jak się to robi" w Elblągu. O co chodzi? O reklamę i o to, jak wygląda na budynkach i przed nimi.
      
       Kar jeszcze nie było
       Teraz "byka za rogi" chwycił Departament Urbanistyki i Architektury oraz Departament Rozwoju, Inwestycji i Dróg, który zarządza drogami w mieście. Jak informuje biuro prasowe UM na pierwszy ogień poszły tzw. potykacze, czyli stojaki reklamowe, które można spotkać przed sklepami. Były one umieszczone w tzw. pasie drogowym, do którego nie należy tylko i wyłącznie jezdnia, ale i chodnik. Za postawienie na nim stojaka reklamowego, bez zezwolenia zarządcy drogi, grozi kara pieniężna. Na razie jednak urzędnicy i współpracująca z nimi Straż Miejska ograniczyli się do pouczeń, w ten sposób stojaki zniknęły z Pułkownika Dąbka, Ogólnej, Alei Niepodległości, Nitschmanna, Żeromskiego, Alei Tysiąclecia, Hetmańskiej, Giermków, 12 Lutego i 1 Maja.
      
       Będzie inaczej, ładniej

       Urzędnicy mają się również zająć budynkiem, który w ubiegłorocznym plebiscycie Gazety Wyborczej znalazł się w gronie tych najbrzydszych w Polsce. O wyglądzie pawilonu u zbiegu ul. Szarych Szeregów i Alei Odrodzenia rozmawiano już z właścicielami poszczególnych lokali, teraz urzędnicy chcą, aby została przyjęta koncepcja, która ujednolici zasady rozmieszczania reklam i ustali kolorystykę budynku.
      
      
      

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • I dobrze! Uprzedzając marudne komentarze - nie, to nie jest zamach na wolność gospodarczą ani ciemiężenie przedsiębiorców - to po prostu słuszna próba ogarnięcia reklamowego śmietnika. Podobnie dzieje się też w innych miastach - z korzyścią dla wszystkich.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    57
    9
    Łukasz23(2014-03-14)
  • gratuluję urzędnikom zajęcia. .jesteśmy krajem mlekiem i miodem płynącym a jedyne co przeszkadza w tym mieście to reklamy drobnych przedsiębiorców. .uważajcie bo niedługo nie będzie można pomalować ścian w pokoju na inny niż czerwony:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    50
    tomcio.romcio(2014-03-14)
  • @tomcio. romcio panie akurat te " reklamy drobnych przedsiębiorców" umieszczane wszędzie gdzie popadnie bez ładu i składu, w mega rozmiarach, ilościach i z równie mega wyczuciem estetycznym powodują gigantyczny śmietnik miejski, który nie pozostaje bez znaczenia dla wszystkich patrzących, gwałci narząd wzrokowy oraz upośledza tyło-przodomózgowie, czego dowodem są komentarze pod czymkolwiek na wszystkich portalach informacyjnych w Polsce
  • najwięcej potykaczy było jak zwykle co miesiąc wyrejestrować działalność, setki osób. TAK DALEJ! Brakuje jeszcze tylko darmowej linii autobusowej do bałtyckiej, a najlepiej do Szadółek
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    21
    wyprowadzającysięzE(2014-03-14)
  • do przedmówcy wyprowadzjący. .. - o co to człowieku chodzi w swojej wypowiedzi? bo trudno zrozumieć ten bełkot. .. .potworne w dużej mierze pseudoreklamy szpecą miasto i na pewno nie zachęcają do zakupów; czas najwyższy zrobić z tym porządek; słusznie podsumował to zresztą Łukasz23
  • hahaha, stojaki zniknęły z 12 Lutego ?? między Mariano a ING z 5 dzisiaj stało
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    2
    korka(2014-03-14)
  • Akurat temu budynkowi ze zdjęcia nic nie pomoże, nie wiem czy po zdjęciu reklam nie będzie prezentował się jeszcze gorzej :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19
    3
    Jonas(2014-03-14)
  • niech się wezmą lepiej kuźwa za konstruktywną pracę na rzecz naszego miasta zamiast wyszukiwać tematy zastępcze
  • W koncu. Plus dla urzednikow. Czas posprzatac ten syf reklamowy z naszego miasta i naszej przestrzeni publicznej. I nie piszcie bzdur,ze przez to ludzie zamykaja dzialalnosc. Przez ten syf reklamowy ludziom nie chce sie wychodzic na spacery a tym samym nie zagladaja do tych malych sklepow, sklepikow. Srodowisko nieprzyjazne dla mieszkancow.
  • W koncu. Plus dla urzednikow. Czas posprzatac ten syf reklamowy z naszego miasta i naszej przestrzeni publicznej. I nie piszcie bzdur,ze przez to ludzie zamykaja dzialalnosc. Przez ten syf reklamowy ludziom nie chce sie wychodzic na spacery a tym samym nie zagladaja do tych malych sklepow, sklepikow. Srodowisko nieprzyjazne dla mieszkancow.
  • ja również popieram działania elbląskich urzędników. mam dość bycia bombardowaną reklamami z każdej strony, gdziekolwiek człowiek się nie obejrzy tam reklama: na ulicy, w telewizji, internecie, gazecie i necie. dość, dość, dość.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19
    4
    izi-98(2014-03-14)
  • Przynajmniej jest kolorowo a pozostanie szarość :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    18
    Zgredzik(2014-03-14)
Reklama