Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 24-11-2017, imieniny Jana, Flory
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Przerwa w ruchu - zdrowo na sportowo

 
Elbląg, Przerwa w ruchu - zdrowo na sportowo Uczniowie SP 16 wykorzystują przerwy między lekcjami na fizyczną aktywność (fot. nadesłane)
Rek

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 16, którzy dotychczas nie wiedzieli co zrobić ze swoją energią w czasie przerw między lekcjami, teraz na zdrowo i sportowo spędzają swoje wolne chwile w sali gimnastycznej. Tam przy dynamicznej muzyce rozgrywają 60-sekundowe mecze w zespołach trzyosobowych lub pokonują dystans 1 km we wspólnym biegu (33 okrążenia).

Pomysł wykorzystania przerw okazał się strzałem w dziesiątkę, bowiem teraz od 50 do nawet 70 uczniów naszej szkoły schodzi z korytarza do sali, aby pograć w piłkę, pobiegać lub po prostu posłuchać muzyki, a to ok. 40 procent dzieci przebywających wówczas w szkole. Korytarze są odciążone, uczniowie realizują swoje potrzeby w ruchu, a część dzieci relaksuje się przy muzyce oglądając szkole rozgrywki. Dodatkową korzyścią pedagogiczną tego rozwiązania jest to, iż nauczyciele uzyskali większy wpływ na dyscyplinę „dynamicznych” uczniów. Wystarczy bowiem zapowiedzieć, iż uczeń X nie będzie mógł grać w czasie przerw, a już automatycznie zostaje mu przywrócona wewnętrzna dyscyplina. Wniosek jest prosty – wystarczy odnaleźć odpowiednią motywację, a dzieci będą zdyscyplinowane i chętne do współpracy.
     Kolejnym pozytywnym pedagogicznym efektem tych zajęć jest szeroko pojęta integracja uczniów naszej szkoły. W czasie przerw przychodzą uczniowie klas 4, 5 i 6, dziewczynki i chłopcy, tworzą mieszane zespoły bez podziału na wiek i płeć, nawiązują nowe znajomości i uczą się tolerancji dla innych.
     W tym semestrze planuję w tym trybie zainicjować szybkie gry w piłkę siatkową, koszykową i ręczną, a na wiosnę różne formy biegowe na świeżym powietrzu.
     Podsumowując – dzieci chcą się ruszać i mają bardzo dużo niewykorzystanej energii – zatem należy stworzyć im tylko odpowiednio ciekawe warunki do odreagowania 45 minut spędzonych w szkolnej ławce - i wówczas mamy po problemie z nadpobudliwością.

Bogusław Tołwiński, nauczyciel SP 16
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • W SP 18 też dzieci bawią się w sali na przerwie; ) To bardzo dobry pomysł. Moje dzieci bardzo to lubią!!! Brawo nauczyciele!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-16)
Reklama