UWAGA!

Aktywwwni przez 10 lat

 Aktywwwni przez 10 lat

Co stoi za sukcesem firmy? Dlaczego warto stawiać na własne projekty i unikać szablonów? Co jest najbardziej strategicznym elementem niezbędnym do prowadzenia własnego biznesu? O tym wszystkim opowiada Krzysztof, właściciel Agencji Reklamowej "Aktywwwni.pl". 

- Krzysztof, jesteś właścicielem Agencji Reklamowej „Aktywwwni.pl” – pamiętasz początki działalności marketingowej?
       - Oczywiście! Zawszę będę je pamiętał, inkubator nowoczesnych technologii w hali CSB, 30-metrów kwadratowych, dwa biurka i studio do fotografii reklamowej. To był najbardziej intensywny okres, w którym były wzloty i upadki. To była wielka lekcja, która ukształtowała charakter, a przede wszystkim nauczyła determinacji w dążeniu do celu.
      
       - Jak zmienił się rynek reklamowy w ciągu Twojego 10-letniego doświadczenia?
       - Klient staję się bardziej świadomy, oczekuje lepszej jakości produktu i usługi. Dla przykładu 10 lat temu wystarczył plastikowy długopis z nadrukiem czy najprostszy w wykonaniu kaseton z wydrukiem, dziś są to zazwyczaj długopisy metalowe z grawerem, a kasetony są frezowane z dibondu. Klienci zaczynają rozumieć, że marketing, w każdej postaci jest bardzo ważnym elementem prowadzenia firmy, a kto szybciej pojmie tą zależność, tego firma będzie miała lepsze wyniki.
      
       - Uważasz, że w Elblągu większość przedsiębiorców korzysta z reklamy w formie strony internetowej, ulotek i banerów, czy stawiają na bardziej oszczędną wersję – czyli reklamowanie się na facebooku?
       - Sprawa jest prosta, jeżeli dwie firmy zaczynają i robią usługi na wysokim poziomie, nie pozwalając sobie na fuszerkę, to ta, która zainwestowała w reklamę, będzie dużo szybciej się rozwijać. Firma, która zainwestuje w reklamę będzie szybciej trafiała do zainteresowanego odbiorcy. Początki bywają trudne dla nowych przedsiębiorców, ponieważ wiążą się z tym wydatki, ale jeżeli nowa firma chce odnieść sukces, to powinna stawiać na szybkie wykreowanie swojej marki poprzez marketing.
      
       - Po 10 latach doświadczenia na rynku, jaki produkt Twoim zdaniem jest najbardziej strategiczny w prowadzeniu firmy?
       - Moim zdaniem jest to strona internetowa. Strona, która jest dobrze zaprojektowana, zoptymalizowana, uzupełniona wartościową treścią, wypozycjonowana i która pracuje dla firmy przez 24h na dobę. Inne materiały marketingowe są mniej lub bardziej potrzebne w zależności od branży. Dla przykładu w gastronomii z dostawami ważna jest ulotka + kolportaż, salon fryzjerski powinien stawiać na kaseton oraz oklejenie witryn. Oczywiście w dzisiejszych czasach bardzo dobrze jest prowadzić przy tym wspomniany profil na FB, ponieważ dzięki takiemu portalowi w bardzo łatwy sposób można wejść w interakcję z potencjalnym klientem, lub pochwalić się dobrze wykonaną realizacją.
      
       - Załóżmy, że nowa firma posiada już stronę internetową. W co jeszcze powinien inwestować młody przedsiębiorca, aby pokazać się na rynku konkurencji?
       - Młody przedsiębiorca powinien przede wszystkim dobrze wykonywać swoją pracę. Reklama może wesprzeć pewne procesy, pomóc zdobyć klienta, ale dobrze wykonana usługa lub produkt jest największą marką firmy. Zawsze powtarzam, że jakość stoi za sukcesem.
      
       - Jak wygląda tworzenie strony internetowej dla konsumenta w Twojej firmie?
       - Proces podzielony jest na trzy etapy. Etap pierwszy to spotkanie z klientem, omówienie danej branży, propozycja szkieletu strony wraz z podstronami. Po akceptacji koncepcji i warunków strony, przechodzimy do projektowania grafiki strony głównej oraz przykładowej podstrony. Trzeci etap to kodowanie strony, wdrożenie na serwer oraz uzupełnienie treścią i materiałami. Każda nasza strona ma dołączony system CMS do samodzielnej edycji, choć na początku staramy się, aby strona była uzupełniona i sformatowana przez nas.
      
       - W internecie można znaleźć wiele gotowych szablonów do samodzielnego stworzenia strony internetowej, czy ta forma jest zagrożeniem dla firm reklamowych?
       - Myślę, że nie. Kiedy pierwszy raz usłyszałem o gotowych szablonach, sprawdziłem na czym to polega. Doszedłem do wniosku, że oprócz możliwości stworzenia sobie strony internetowej, brakuje tam jednego, znaczącego elementu – doświadczenia. Strony tworzone przez nas są unikatowe. Nie powielamy jednego szablonu, jednego schematu. Stawiamy na kreatywność. Projektujemy logo, dobieramy kolorystykę, układamy strategię marketingową tak, aby reklama była skuteczna. Ale cieszę się, że klient ma wybór na rynku, ponieważ dzięki temu od 10 lat udowadniam klientom, że nasze podejście do tego co robimy jest oryginalne i profesjonalne.
      
       - Zostało kilkanaście dni do końca roku, jakie plany na kolejne lata?
       Dalej się rozwijać i iść z duchem marketingowego czasu. Projektować strony internetowe i banery. Oglądać na mieście wyprodukowane przez nas kasetony, oklejone sklepowe witryny czy firmowe auta. To niesamowite uczucie, kiedy człowiek idzie na spacer i widzi efekt swojej pracy.
       Ale rok 2018 jest jeszcze pełen pracy. Zachęcam wszystkich do skorzystania z naszej promocji, która notabene kończy się z końcem grudnia. 10% rabatu na strony internetowe + pakiet długopisów i wizytówek na start. To jest właśnie ten moment o którym wspomniałem. Firma, która szybciej zainwestuje w reklamę będzie prężniej się rozwijać.
      
      
       Pełny zakres naszego działania na stronie internetowej: www.aktywwwni.pl oraz na profilu facebook
      
      
-----------Art. promocyjny-----------

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie