Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 19-01-2018, imieniny Henryka, Mariusza
 
Rek

UWAGA!

Drogi wodne na dobrej drodze

 
Elbląg, Drogi wodne na dobrej drodze Jerzy Wcisła na senackiej mównicy (fot. nadesłana)
Rek

Inwestycje na międzynarodowych drogach wodnych mogą mieć duży wpływ na rozwój Elbląga i rejonu Zalewu Wiślanego. Na wniosek Jerzego Wcisły Senat podjął decyzję, że nie będzie się nimi zajmowało jak dotychczas Ministerstwo Środowiska a nowo powstałe Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Debatowany w parlamencie projekt ustawy miał za zadanie zdefiniowanie zadań dla nowo tworzonych ministerstw, w tym dla Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W projekcie, jaki z Sejmu dotarł do senackiej Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej - której członkiem jest senator Jerzy Wcisła - nie było żadnego odniesienia do międzynarodowych dróg wodnych, a sprawami związanymi z bieżącym ich utrzymaniem oraz modernizacjami i inwestycjami miało zajmować się ministerstwo środowiska.
     - Takie przypisanie miało sens, gdy nie było oddzielnego ministerstwa. W obecnej sytuacji oznaczałoby to, że priorytetem na drogach wodnych nie będą zadania żeglugowe, ale wręcz przeciwnie, utrzymanie niskiego wykorzystania rzek i kanałów dla turystyki i transportu wodnego. Poza tym takie rozwiązanie groziłoby, że Ministerstwo Żeglugi byłoby petentem Ministerstwa Środowiska, chcąc realizować projekty służące rozwojowi żeglugi, a to groziłoby paraliżem wielu inwestycji, w tym także związanych ściśle z rozwojem elbląskiego portu - wyjaśnia senator Jerzy Wcisła.
     Te argumenty trafiły zarówno do przedstawicieli Rządu, jak i senatorów i posłów, którzy ogromną większością zaaprobowali wnioski elbląskiego senatora, wprowadzając sugerowane poprawki do ustawy. Na wniosek elbląskiego senatora wyższa izba parlamentu zdecydowała również, że jednym z zadań Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej będzie m.in. współpraca międzynarodowa w zakresie rozwoju międzynarodowych dróg wodnych.

Oprac. na podst. informacji z Biura Senatora RP Jerzego Wcisły
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Jurek Motorówka pracuje. Jestem pełen podziwu. Tak trzymać a zacznę Cię lubić.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 7
    ~1234(2015-11-21)
  • Miele jęzorem i sam nie wierzy w to co mówi hehehe!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 6
    wonwonwon(2015-11-21)
  • Ostoja nierobów = senat RP
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 1
    (2015-11-21)
  • My chcemy przekop mierzeji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    (2015-11-22)
  • Takie pytanko! Co za różnica, które Ministerstwo będzie się zajmowało tymi sprawami? Jak rozumiem prawo jest jedno zasady również, a Unia Europejska funduszy na to nie da. i budowa kanału przez Mierzeję będzie musiała być sfinansowana przez "pękający w szwach" od środków finansowych budżet Polski. .. .. Eh tylko Elbląga żal, a parodii końca nie widać?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 3
    Kat.Na.Idiotów(2015-11-22)
  • To nic innego jak przekopywanie stołków z jednego na drugie a efekt żaden.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 0
    TeleMorele(2015-11-22)
  • do Kat. Na. Idiotów. Jak widać minister żeglugi nie ma bez partyjnych uprzedzeń i uznał, że ma to znaczenie, kto będzie zajmował się żeglugą, skoro przyznał rację Wciśle. Trzeba czytać, żeby wiedzieć. Od lat Wcisła i związane z nim środowiska apelowały, by odebrać żeglugę ministerstwu środowiska, bo to zamyka drogę do inwestycji m. in. ze środków unijnych. Teraz, gdy udało mu się załatwić sprawę z ministerstwem PiS, tym większe powinien dostać brawa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    homohomini(2015-11-22)
  • To proponuję, aby biuro także zajęło się wszystkimi aspektami infrastrukturalnymi towarzyszącymi drogom wodnym, przez co rozumiem ocenę, diagnozę oraz koncepcję rozwoju turystyki, rekreacji, komunikacji (przede wszystkim powszechnej) terenów bezpośrednio sąsiadujących z tymi drogami, co mogłoby zaowocować powstaniem autentycznych, niepowtarzalnych przedsięwzięć z rodzaju lokalna kolej turystyczna działająca, jako sezonowa atrakcja - trakcja parowa i historyczny tabor, sieć tras rowerowych wzdłuż dróg wodnych, sieć pensjonatów i hoteli przyswajalnych także dla polskiego klienta, sieć tras turystyki pieszej wzbogacona atrakcjami wodnymi. Do tego wszystkiego doskonale nadają się Żuławy i okolice Zalewu Wiślanego a także wielka liczba okolicznych atrakcji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 0
    AMalejużniekoniecznie(2015-11-22)
  • Przez chwilę oglądałem wędkarzy na wczorajszych zawodach na rzece Elbląg. Sam jestem w wędkarzem i oglądałem jak każdy z uczestników zawodów (stojący co 10 m) wrzuca do wody po ok 10 kg karmy. Większość karmy tonie w mule i zanieczyszcza i nawozi rzekę. WĘDKARZE DBAJCIE O ŚRODOWISKO. Zawody pomiędzy mostami odbywają się średnio 2 razy w tygodniu. Rzeka zostaje zatruta 20 x 10 = 200 kg co najmniej 2 razy w tygodniu. Proponuję wprowadzić zasadę, że przy połowach w tym miejscu w zawodach ograniczyć ilość karmy do 1 kg.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 1
    Jerzy601(2015-11-22)
  • do: AMalejużniekoniecznie. Masz rację, ale tym się chyba Wcisła skutecznie zajmował. Pętla Żuławska (z tego co wiem, to Elbląg i PiS nie zgadza się na ścieżki wzdłuż Pętli), z 20 marin na rzekach od Zalewu do Odry - to także jego zasługi. Akurat Wciśle robią krzywdę ci, co uparcie mówią, że tylko siedzi za biurkiem. A kilka lat temu Rząd przejął gotową dokumentację dla rozwoju turystyki wzdłuż całego szlaku wodnego do Odry - robioną m. in. przez Wcisłę - mówił o tym w pożegnalnej konferencji z Biurem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 0
    homohomini(2015-11-22)
  • Przekop mierzei na to czekamy bo przekop wreszcie ruszy rozwój całego regionu i Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    (2015-11-22)
  • MariuszLewandowski-Fc Głupota poraża. .. " Polskie odcinki MDW powinny być obiektem współpracy międzynarodowej naszego kraju z sąsiadami i celem polityki, dążącej do podpisania przez Polskę unijnej Konwencji AGN (o wielkich europejskich szlakach wodnych). " Czytając ten kretynizm można zrozumieć dlaczego poza gadaniem nic z pracy Jerzego Wcisły nie wynikało - dla normalnego człowieka celem prac Ministerstwa ma być intensyfikacje frachtów i wzrost przeładunków. Dla głupiego polityka wystarczy samo podpisanie jakiegoś świstka a reszta zrobi się sama. .. .Proszę się przyznać szczerze kto należy do stada baranów które przy urnach oddały głos na tego gryzipiórka ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 2
    MariuszLewandowski-Fc(2015-11-22)
Reklama