Blisko 800 pracowników medycznych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego bierze udział w cyklu szkoleń z zakresu komunikacji interpersonalnej. – Ich wykształcenie i umiejętności oczywiście są ważne i decydują o poczuciu bezpieczeństwa pacjenta, ale ważny jest także sposób, w jaki się z nim rozmawia – cel szkolenia wyjaśnia Marek Pietruszka, dyrektor ds. medycznych szpitala.
Cykl szkoleń rozpoczął się w poniedziałek (21 maja), a zakończy jutro. Biorą w nim udział pracownicy medyczni szpitala, czyli w sumie blisko 800 osób.
- Szpital zatrudnia 260 lekarzy oraz 500 pielęgniarek, a do tego dochodzą pracownicy laboratoriów oraz pracowni diagnostycznych – wyjaśnia Marek Pietruszka, dyrektor ds. medycznych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu. – Przeszkoleni zostaną praktycznie wszyscy. Aby to umożliwić temat szkolenia jest powtarzany każdego dnia.
Szkolenie obejmuje zakres umiejętności nawiązywania kontaktów na linii lekarz-pielęgniarka; lekarz, pielęgniarka-pacjent.
- Wiadomo, że nie tylko umiejętności, jakimi dysponują pracownicy medyczni, ich wykształcenie czy techniczne możliwości decydują o poczuciu bezpieczeństwa pacjenta i o komforcie pobytu w szpitalu – zauważa Marek Pietruszka. – Ważne jest również to, w jaki sposób się z nim rozmawia, w jaki sposób przekazuje się mu informację dotyczącą leczenia.
To pierwsze szkolenie dotyczące układów interpersonalnych w blisko 25-letniej historii tego szpitala. Jest inicjatywą jego dyrekcji i pracowników, odbywa się na koszt placówki.
- Szpital zatrudnia 260 lekarzy oraz 500 pielęgniarek, a do tego dochodzą pracownicy laboratoriów oraz pracowni diagnostycznych – wyjaśnia Marek Pietruszka, dyrektor ds. medycznych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu. – Przeszkoleni zostaną praktycznie wszyscy. Aby to umożliwić temat szkolenia jest powtarzany każdego dnia.
Szkolenie obejmuje zakres umiejętności nawiązywania kontaktów na linii lekarz-pielęgniarka; lekarz, pielęgniarka-pacjent.
- Wiadomo, że nie tylko umiejętności, jakimi dysponują pracownicy medyczni, ich wykształcenie czy techniczne możliwości decydują o poczuciu bezpieczeństwa pacjenta i o komforcie pobytu w szpitalu – zauważa Marek Pietruszka. – Ważne jest również to, w jaki sposób się z nim rozmawia, w jaki sposób przekazuje się mu informację dotyczącą leczenia.
To pierwsze szkolenie dotyczące układów interpersonalnych w blisko 25-letniej historii tego szpitala. Jest inicjatywą jego dyrekcji i pracowników, odbywa się na koszt placówki.
A