Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 18-01-2018, imieniny Małgorzaty, Piotra
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Kandydat wygrał, gazeta ma przeprosić

Elbląg, Kandydat wygrał, gazeta ma przeprosić
Rek

Kandydat na radnego z listy Prawa i Sprawiedliwości Paweł Kowszyński domagał się przed sądem sprostowania nieprawdziwych informacji i przeprosin od wydawcy i redaktora naczelnego serwisu internetowego Elbląg24. I sprawę wygrał. Dziś (31 października) ogłoszone zostało postanowienie sądu.

Portal podał bowiem m.in. że Paweł Kowszyński jest osobą bezrobotną zatrudnioną w szkole dla dorosłych Żak, którą prowadzi inny kandydat w wyborach z Elbląskiej Koalicji Obywatelskiej. Ponadto podważył wykształcenie i kompetencje kandydata na radnego. Paweł Kowszyński chciał, by pozwani (wydawca i redaktor naczelny e24) przelali na wskazany przez niego cel charytatywny 10 tys. zł.
     Strona pozwana chciała wyłączenia jawności postępowania, na co jednak nie zgodziła się prowadząca sprawę sędzia Dorota Zientara: - Tym rządzi się kampania wyborcza, że jest jawna. Nie widzę okoliczności, które mogłyby w sposób ujemny wpłynąć na wnoszących ten wniosek - argumentowała. Jednak dziennikarze relacjonujący musieli dziś (31 października) opuścić salę, gdy zeznawał Mariusz Lewandowski (wskazany jako redaktor naczelny czasopisma "Twierdza Elbląg"). Ten, jak przekonywał Borys Tucki, redaktor naczelny Elbląg24, miał być świadkiem, jak inna osoba informowała portal e24 o kwestii zatrudnienia Pawła Kowszyńskiego w Centrum Nauki i Biznesu Żak. Osoba ta jednak sama nie chciała stawić się w sądzie, bo rzekomo miała być zastraszana przez teściową Pawła Kowszyńskiego.
     Kwestia zatrudnienia w Żaku nie została ostatecznie potwierdzona i szala przechyliła się na korzyść Pawła Kowszyńskiego, który proces w trybie wyborczym wygrał.
     - Nie pracował on w Żaku, ale jest zatrudniony w innej szkole - motywowała swoje postanowienie sędzia Dorota Zientara. - Jednak podanie przez serwis Elbląg 24 informacji, co prawda sprzecznej, bo i że jest zatrudniony, i jest jednocześnie osobą bezrobotną, mogło niekorzystnie wpłynąć na wizerunek osoby, która ubiega się o mandat radnego. Jako osoba bezrobotna mógł sprawiać wrażenie, że nie posiada kwalifikacji do pełnienia funkcji radnego, a także mogłoby to sugerować, że startując w wyborach szuka źródła dochodu.
     Jak zauważyła sędzia Zientara, publikacja miała charakter propagandowy i agitacyjny. Dodała także, że Borys Tucki, oprócz tego, ze jest dziennikarzem jest także uczestnikiem kampanii wyborczej komitetu Obywatelski Elbląg. Nakazała serwisowi usunięcie artykułu dotyczącego Pawła Kowszyńskiego, zakazała rozpowszechniania informacji o jego rzekomym zatrudnieniu w Centrum Nauki i Biznesu Żak. We wskazanych mediach elektronicznych Elbląg24 ma opublikować przeprosiny, a wydawca Sebastian Bona-Kuchejda oraz redaktor naczelny Borys Tucki mają pokryć koszty postępowania - każdy po 188 zł. Nie zapłacą natomiast żądanych przez Pawła Kowszyńskiego 10 tys. zł.
     - Szkoda, bo pieniądze te miały otrzymać dzieci, które są pod opieką Caritasu - mówił poza salą sądową Paweł Kowszyński i zapowiedział złożenie kolejnych pozwów przeciwko Elbląg24 - tym razem z powództwa cywilnego oraz pozwu karnego.
     Póki co, pozwany w trybie wyborczym serwis internetowy ma 24 godziny na złożenie zażalenia na dzisiejsze postanowienie.

A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Kowszyński jak ci tak szkoda tych 10 tys. zł na Caritas to czemu sam nie wpłacisz na dzieci ? Nie udawaj wrażliwego dobrodzieja tylko pokaż n. Daj przya co cię stać. Daj przykład w swojej kampanii że można na ciebie liczyć. Wpłacisz ? Bo myślę że nie wpłacisz.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 17
    Nie.dlaobłudy(2014-10-31)
  • przeraża mnie, że byle jełop może obrażać ludzi w tzw. gazecie interentowej, pisać bzdury, pomawiać, a sąd nie potrafi tego ukrócić. Oni kpią w żywe oczy z sądownictwa. Nie odbierają wezwań do sądu, składają debilne wnioski, olewają wyroki i dalej robią swoje. Cyrk. Osoba karana za wyłudzenia, przywłaszczenie pieniędzy mieni się wydawcą albo redaktorem i prowadzi dalej swoją gazetkę. Temida jest nie tylko ślepa, ale i bezradna. Chociaż nie, za batonika potrafią wsadzić do ciupy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 1
    (2014-10-31)
  • No to organ prasowy Szweda znowu się zbłaźnił.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 5
    (2014-10-31)
  • Brawo!!!!Niech te pismaki z elblag24 przegrywają raz za razem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 4
    bvm(2014-10-31)
  • dziecinada, cos w stylu cukierek albo psikus
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 1
    kiet(2014-10-31)
  • "jest osoba bezrobotną zatrudnioną w szkole". .. .no dobra ale o co tu k. .. chodzi, gdzie to zniesławienie i pomówienie? na podstawie tego tekstu jesli jest tekstem z tego artykułu to można wnioskowac o inteligencji autora artykułu a nie tym łysym
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 4
    kldsa(2014-10-31)
  • panie Kowszynski czy jest pan osoba bezrobotna czy pracujaca (a jesli tak, to gdzie pan pracuje)? mamy prawo wiedziec!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 3
    (2014-10-31)
  • ten portalik jesłi jest w stanie kogoś obraźić to tylko tych, którzy są na poziomie intelektualnym jego redaktorków, nie mam pojęcia dlaczego z uporem lepszej sprawy robi sie reklamę tym biednym ludziom z 24/24
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 1
    lkfsdak(2014-10-31)
  • Zamknąć to pseudo "dziennikarstwo". .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 3
    100%Elblążanin(2014-10-31)
  • Kowszynski, dawal wywiady do e24 kilka misiecy ateraz placze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 3
    (2014-10-31)
  • Pytanie do SBK ...Czy prawdą jest że Eg24 zarejestrowany jest pod tym samym adresem co firma Pana Szweda? www.opencompany.co.uk www.opencompany.co.uk Czy jest to jakiś zbieg okoliczności?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 1
    ciekawski(2014-10-31)
  • czyli jak chcesz kogoś zniesławić to zgodnie z wyrokiem nazwij go bezrobotnym, a jak do tego dodasz, że jest zatrudniony w szkole to absolutnie go sponiewierasz i zbluzgasz
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 4
    elbląskiejajcajakberety(2014-10-31)
Reklama