Poniedziałek 19-11-2018, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pozostawiony na pastwę losu wózek inwalidzki Pozostawiony na pastwę losu wózek inwalidzki

Komisja sejmowa o przekopie

 
Elbląg, Komisja sejmowa o przekopie fot. (arch. portEl.pl)
Rek

Wczoraj (22 lutego) w Urzędzie Morskim w Gdyni odbyło się wyjazdowe posiedzenie sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, podczas którego omawiany był między innymi stan przygotowań do budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. W posiedzeniu uczestniczył również prezydent Elbląga Witold Wróblewski.

Plany budowy bezpośredniego połączenia Elbląga z Morzem Bałtyckim poprzez budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną stają się coraz bardziej realne. Jak podkreślał podczas wczorajszego posiedzenia sejmowej komisji Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk inwestycja ta jest jednym z priorytetów rządu.
     -Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to priorytet, który przyjęliśmy już w 2007 roku i od tego czasu nic się nie zmieniło. Ten plan jest dla nas aktualny i będzie realizowany – podkreślał podczas posiedzenia Minister.
     Stan przygotowań do realizacji inwestycji uczestnikom spotkania przedstawiła Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, dyrektor ds. technicznych Urzędu Morskiego w Gdyni. Zgodnie z założeniami inwestycja ma się rozpocząć w 2018 roku. Kanał ma być oddany do użytku w 2021 – 2022 roku. Ma on mieć 1,1 km długości i 5 metrów głębokości. Dotychczasowe analizy wykazują, że najkorzystniejsza lokalizacja przekopu jest w Nowym Świecie. Koszt realizacji przedsięwzięcia wynosi ok. 650 mln złotych. Roczne utrzymanie kanału szacowane jest na 4-6 mln zł. Aktualnie w sprawie inwestycji trwają rozmowy z Komisją Europejską.
     Prezydent Elbląga, Witold Wróblewski podczas posiedzenia komisji zaznaczył, że kanał przez Mierzeję Wiślaną ma strategiczne znaczenie dla rozwoju nie tylko Elbląga, ale również dla całego basenu Zalewu Wiślanego. Jak wielokrotnie podkreślał dzięki budowie kanału zwiększą się możliwości przeładunkowe elbląskiego portu. Wzrośnie również atrakcyjność turystyczna naszego miasta i regionu.
     Wiosną w Elblągu, pod patronatem ministra Marka Gróbarczyka, planowana jest ogólnopolska konferencja, podczas której szczegółowo omówione zostaną aspekty gospodarcze, ekonomiczne i przyrodnicze planowanej inwestycji.
     
     
Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Kanał to rozwojowy impuls i duża szansa na ożywienie dla Gmin Nadzalewowych (Sztutowa, Katów, Fromborka, Tolkmicka, ale również i dla Krynicy M. ), a nie tylko wyłącznie dla Elbląga. Ponieważ budowle hydrotechniczne powstają na dziesiatki lat: aż prosi się, by przewidywane parametry tego kanału były jak najlepsze - największa mozliwa głebokość (te 4 czy 5 m z artykułu - trochę za mało, widziałbym tutaj 6 m), optymalna szerokość (dla jednostek do b=24m), solidne drzwi sztormowe od strony Zatoki, do rozważenia mosty obrotowe. Brzmi jak MYŚLENIE ŻYCZENIOWE. Ale późniejsze poszerzanie, poprawianie - niezwykle kosztowne a może być nawet niemożliwe - trzeba mądrze przewidywać i zaprojektować Kanał tak, aby nie tworzyć barier rozwojowych już na poczatku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    pioan(2016-02-23)
  • idea swietna tylko czy znajda sie na to pieniążki?, skoro cofnieto dotacje na rozwoj i modernizacje portu w elblagu oraz mostu w nowakowie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    (2016-02-23)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Polar z haftem
T-shirt biały z Twoim nadrukiem DTG PROMOCJA
Torba z nadrukiem elbląskiej Starówki
Ręcznik z haftem