Kończą się prace nad komputerową mapą niebezpiecznych miejsc na elbląskich ulicach. Cały system ma ruszyć w październiku.
Baza danych na temat wypadków i kolizji, jakie w mieście zdarzyły się w ciągu ostatnich trzech lat, znajdzie się w komputerach wydziału komunikacji Urzędu Miejskiego i elbląskiej policji. Na wirtualnej mapie miejsca wypadków zaznaczone zostaną z dokładnością do kilku centymetrów. Policjanci ze służb drogowych będą również na bieżąco uzupełniać bazę o najświeższe wypadki. Dzięki temu na ekranie komputera będzie można prowadzić analizę przyczyn zdarzenia i szukać bezpieczniejszych - dla pieszych i kierowców - oznaczeń drogi czy zmian miejsca przejść dla pieszych itp. Przy tworzeniu mapy mają także współpracować firmy ubezpieczeniowe.
Mapa z danymi o wypadkach w Urzędzie Miejskim funkcjonuje od dwóch lat - ale w wersji papierowej. Informacje przeniesione do pamięci komputera dadzą np. możliwość powiększenia wybranego fragmentu ulicy i umożliwią dokładną analizę problemu.
Tylko od stycznia do czerwca tego roku na elbląskich ulicach doszło do 88 wypadków, w których zginęło 5 osób. W ciągu całego roku 2000 wypadków było 151, w tym cztery śmiertelne. Najwięcej kolizji miało miejsce na ulicy Grunwaldzkiej (w tym roku już 6 wypadków i jeden zabity).
Dzięki mapie papierowej zmieniono już np. rozwiązania na kolizyjnym odcinku w centrum miasta przy ul. 12 Lutego. Zamiast dwóch przejść dla pieszych położonych kilkadziesiąt metrów od siebie jest dziś jedno przejście z tzw. azylem (wysepką) pośrodku szerokiej i ruchliwej drogi. Podobne azyle pojawiły się na przedłużeniu 12 Lutego - na ul. Hetmańskiej, także na dwóch przejściach znajdujących się w niewielkiej odległości oraz na ruchliwej ulicy Piłusudskiego.
Wyniki pierwszych analiz dokonanych dzięki komputerowej mapie i wnioski dla służb opiekujących się miejskimi traktami poznamy na początku przyszłego roku. Jak mówi Ryszard Gronostaj z wydziału komunikacji Urzędu Miejskiego, możliwe będzie także opracowanie listy najczęstszych błędów, jakie popełniają elbląscy kierowcy oraz wprowadzenie do programu szkół jazdy wykładów na temat bezpiecznego poruszania się po mieście.
Mapa jest jednym z elementów programu komputeryzacji elbląskiego magistratu. Od lutego ubiegłego roku działa już jego pierwszy element - system informacji przestrzennej, do którego wprowadzane są dane m.in. na temat mieszkańców miasta, zabytków czy ewidencji gruntów.
Mapa z danymi o wypadkach w Urzędzie Miejskim funkcjonuje od dwóch lat - ale w wersji papierowej. Informacje przeniesione do pamięci komputera dadzą np. możliwość powiększenia wybranego fragmentu ulicy i umożliwią dokładną analizę problemu.
Tylko od stycznia do czerwca tego roku na elbląskich ulicach doszło do 88 wypadków, w których zginęło 5 osób. W ciągu całego roku 2000 wypadków było 151, w tym cztery śmiertelne. Najwięcej kolizji miało miejsce na ulicy Grunwaldzkiej (w tym roku już 6 wypadków i jeden zabity).
Dzięki mapie papierowej zmieniono już np. rozwiązania na kolizyjnym odcinku w centrum miasta przy ul. 12 Lutego. Zamiast dwóch przejść dla pieszych położonych kilkadziesiąt metrów od siebie jest dziś jedno przejście z tzw. azylem (wysepką) pośrodku szerokiej i ruchliwej drogi. Podobne azyle pojawiły się na przedłużeniu 12 Lutego - na ul. Hetmańskiej, także na dwóch przejściach znajdujących się w niewielkiej odległości oraz na ruchliwej ulicy Piłusudskiego.
Wyniki pierwszych analiz dokonanych dzięki komputerowej mapie i wnioski dla służb opiekujących się miejskimi traktami poznamy na początku przyszłego roku. Jak mówi Ryszard Gronostaj z wydziału komunikacji Urzędu Miejskiego, możliwe będzie także opracowanie listy najczęstszych błędów, jakie popełniają elbląscy kierowcy oraz wprowadzenie do programu szkół jazdy wykładów na temat bezpiecznego poruszania się po mieście.
Mapa jest jednym z elementów programu komputeryzacji elbląskiego magistratu. Od lutego ubiegłego roku działa już jego pierwszy element - system informacji przestrzennej, do którego wprowadzane są dane m.in. na temat mieszkańców miasta, zabytków czy ewidencji gruntów.
AJ