Skończyła się pewna epoka w elbląskim ratuszu. Z końcem listopada na emeryturę (po 22 latach pracy na różnych stanowiskach) na emeryturę odszedł Jerzy Chrabąszcz, który kierował biurem Rady Miejskiej i jest znany ze swojej działalności w elbląskim i krajowym harcerstwie. Ratusz szuka jego następcy. Kandydaci na to stanowisko mogą się zgłaszać do 11 grudnia.
Urząd Miejski rozpisał właśnie konkurs na stanowisko kierownika biura Rady Miejskiej. Jakie są wymagania stawiane kandydatom? Ukończone studia magisterskie z zakresu prawa, administracji lub ekonomii, obywatelstwo polskie, co najmniej czteroletni staż pracy w administracji publicznej, w tym rok na stanowisku kierowniczym. Muszą znać odpowiednie ustawy z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz mieć wiedzę z zakresu zarządzania administracją. Ciekawostką jest fakt, że urzędnicy w wymaganiach pożądanych wymienili myślenie strategiczne.
Do ważniejszych obowiązków kierownika Biura Rady Miasta należy „nadzór nad zadaniami związanych z z zapewnieniem sprawnego funkcjonowania Rady i jej organów poprzez zapewnienie właściwej obsługi merytorycznej i biurowo-technicznej oraz współdziałanie w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich oraz referendów, a także dbanie o publikacje aktów prawnych uchwalonych przez Radę Miejską”.
Kandydaci mogą składać swoje oferty do 11 grudnia w Urzędzie Miejskim. Po weryfikacji formalnej ofert odbędą się rozmowy kwalifikacyjne. Urzędnicy przewidują, że nowy kierownik podejmie pracę na przełomie roku.
W ostatnich latach funkcję kierownika Biura Rady Miejskiej pełnił Jerzy Chrabąszcz, który w wieku 66 lat przeszedł na emeryturę. Pochodzi z Braniewa, ale od kilkudziesięciu lat mieszka w Elblągu. Jest z wykształcenia politologiem i ma za sobą wieloletnią działalność w Związku Harcerstwa Polskiego. W latach 1979-1982 był zastępcą, a w latach 198-89 komendantem elbląskiej Chorągwi ZHP, w latach 1990-93 był członkiem Rady Naczelnej ZHP. Jak podaje Wikipedia, jest autorem ponad trzydziestu stempli okolicznościowych Poczty Polskiej głównie o tematyce harcerskiej, inicjatorem i wydawcą medali poświęconym wybitnym postaciom harcerstwa, a także autorem książek o historii harcerstwa.
Do ważniejszych obowiązków kierownika Biura Rady Miasta należy „nadzór nad zadaniami związanych z z zapewnieniem sprawnego funkcjonowania Rady i jej organów poprzez zapewnienie właściwej obsługi merytorycznej i biurowo-technicznej oraz współdziałanie w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich oraz referendów, a także dbanie o publikacje aktów prawnych uchwalonych przez Radę Miejską”.
Kandydaci mogą składać swoje oferty do 11 grudnia w Urzędzie Miejskim. Po weryfikacji formalnej ofert odbędą się rozmowy kwalifikacyjne. Urzędnicy przewidują, że nowy kierownik podejmie pracę na przełomie roku.
W ostatnich latach funkcję kierownika Biura Rady Miejskiej pełnił Jerzy Chrabąszcz, który w wieku 66 lat przeszedł na emeryturę. Pochodzi z Braniewa, ale od kilkudziesięciu lat mieszka w Elblągu. Jest z wykształcenia politologiem i ma za sobą wieloletnią działalność w Związku Harcerstwa Polskiego. W latach 1979-1982 był zastępcą, a w latach 198-89 komendantem elbląskiej Chorągwi ZHP, w latach 1990-93 był członkiem Rady Naczelnej ZHP. Jak podaje Wikipedia, jest autorem ponad trzydziestu stempli okolicznościowych Poczty Polskiej głównie o tematyce harcerskiej, inicjatorem i wydawcą medali poświęconym wybitnym postaciom harcerstwa, a także autorem książek o historii harcerstwa.
Sebastian Malicki, RG