Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 19-01-2017, imieniny Henryka, Mariusza
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Studniówki 2017

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Martwy ptak zamarznięty na drzewie Martwy ptak zamarznięty na drzewie

Ma być bezpiecznie

Za dwa tygodnie gotowe ma być skrzyżowanie ulic: Robotniczej, Brzeskiej i Piłsudskiego. Od jutra skrzyżowanie będzie zamknięte dla ruchu.

Od kilku tygodni okolice skrzyżowania to jedno z najbardziej kłopotliwych dla kierowców miejsc - trwa bowiem przebudowa dróg dojazdowych do mostu Unii Europejskiej. Elbląscy kierowcy zastanawiają się jednak nad zastosowanymi przez projektantów rozwiązaniami.
     - Oddzielone wysepkami pasy jazdy są tak wąskie, że w razie awarii samochodu zakorkowana będzie cała ulica - twierdzą czytelnicy portElu. - Pytanie także: po co jest tam tyle wysepek?
     Autorzy projektu przebudowy - projektanci z elbląskiej firmy "Usługi Projektowe" zapewniają tymczasem, że inwestycja przebiega prawidłowo.
     - Wysepek, z których jedne to tzw. wyspy osiowe, które rozdzielają przeciwne kierunki jazdy oraz azyli dla pieszych jest odpowiednia ilość - wyjaśnia Tomasz Raczkowski. - Mają one zagwarantować bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Same wyspy osiowe mogą też np. w czasie awarii być miejscem postoju. Jak wyjaśnia Tomasz Raczkowski, wykonane z bruku wyspy są tańsze w utrzymaniu niż ich malowane na jezdni odpowiedniki.
     - Wysepki malowane muszą być co jakiś czas odświeżane, a to oznacza dodatkowe koszty, w przypadku bruku inwestycja jest jednorazowa – zapewnia przedstawiciel projektanta i dodaje, że wrażenie, iż pasy jazdy są bardzo wąskie, a wysepki umieszczone za wysoko, zniknie, kiedy położone zostaną kolejne warstwy asfaltu.
     - Każda inwestycja realizowana jest etapowo, docelowo wysepki będą niemal równe z jezdnią, a pasy nie będą się wydawać już tak wąskie - mówi Tomasz Raczkowski. Ryszard Onopiak z Zarządu Dróg powiedział nam, że interwencje elblążan mają miejsce w przypadku niemal każdej inwestycji. - Także w wypadku skrzyżowania Robotniczej, Brzeskiej i Piłsudskiego zapewniam, że zastosowane przez projektantów są prawidłowe i bezpieczne - usłyszeliśmy.
     Inwestycja, w ramach której przewidziano też uporządkowanie chodników i budowę nowych miejsc parkingowych, zakończy się w połowie przyszłego roku. Samo skrzyżowanie i drogi prowadzące do niego gotowe ma być za dwa tygodnie. Asfaltowanie ulic rozpocznie się już jutro. W tym czasie samochody i autobusy korzystać będą z objazdów.
     
     ***
     
     W relacji radiowej mówi Ryszard Onopiak.

AJ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Jestem kierowcą z kilkunastoletnim stażem i stwierdzam, że koncepcja przebudowy tego skrzyżowania jest chora!!! Trzeba być naprawdę człowiekiem pozbawionym wyobraźni, żeby nie uświadamiać sobie, że po uruchomieniu sygnalizacji w godzinach szczytu to skrzyżowanie będzie zakorkowane!!! Co roku ruch samochodów w Elblągu wzrasta wraz z ich liczbą, odpowiedzią naszych architektów drogowych jest zwężanie ulic!!! To jakieś bezsensowne nieporozumienie! Tym bardziej jest to irytujące, że było miejsce na poszerzenie ulicy Brzeskiej, co z pewnością wpłynęłoby na ułatwienie swobody ruchu samochodów w tym rejonie! Niestety ku mojej wielkiej irytacji i podejrzewam, że również sporej części elbląskich kierowców, zrobiono coś zupełnie bezsensownego, czyli zwężono tę ulicę, a na dodatek jeszcze wciśnięto te absurdalne wysepki jakby nie wystarczyły światła i oznakowane przejścia dla pieszych! Najbardziej denerwujące jest jednak to, że ta wypaczona koncepcja zwężania elbląskich ulic leży w gestii kilkuosobowej grupki decydentów, na co tysiące elbląskich kierowców nie mają żadnego wpływu!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    poirytowany(2003-09-29)
  • ...a ja sądze ze nowy most jest za szeroki, powinien mieć góra 10 cm :) :). Zresztą po co nam ulice! Przerobić wszystko na wysepki, drogi rowerowe i chodniki!!! Ewentualnie szyny.....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    świadek(2003-09-29)
  • A czy ktoś zastanawiał się, jak to skrzyżowanie pokona karetka pogotowia? Jak minie rządek pojazdów ustawiony na światłach?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ewa(2003-09-30)
  • moim zdaniem to totalna porażka, ci architekci chyba nie mieli za dużo wyobraźni, gdzie się podziała chęć usprawnienia ruchu pojazdów. No cóz teraz już za poźno, a wcale się nie zdziwię ja za 6 miesięcy ktoś sobie przypomni ze zapomnieli puścić jakiś rur pod drogą i znowu rozwalą całą nawierznię...To wszystko jest pomylone.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Aga(2003-09-30)
  • Swiadek - Twoje kretynskie komentarze do wielu informacji Portelu udajace sarkazm sa nie na miejscu. Poruszamy tu (w tym przypadku) i komentujemy istotna zmiane w Elblagu, a Ty wciskasz nic nie wnoszace komentarze. Pomysl 3 razy zanim wcisniesz enter. Powodzenia. PS. Zaraz oczwiscie mi cos odpowiesz uszczypliwym jezykiem ale czytelnicy zweryfikuja czy nie mam racji... Pozdrawiam wszystkich kierowcow i powodzenia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Hube(2003-09-30)
  • ja mysle ze pan który zaprojektował to skrzyzowanie nigdy nie był w duzym mieście, tam ulice sa szreokie , dla poprawy bezpieczeństwa ruch montuje sie sygnalizacje swietlna i coś takiego czego nikt w Elblagu juz nie zna czyli skrzyzowania z ruchem okrężnym popularne rondo. Dlaczego w naszym ,mieście zapomniano o tym prostym ale bardzo skutecznym rozwiazaniu. Na całym swiecie to sie sprawdza tylko nie w Elblagu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zorro(2003-09-30)
  • Najwyższy chyba czas zmienić odpowiedzialnego w mieście za tego typu inwestycje, to co zrobiono z tym skrzyżowaniem nazwę jednym słowem głupota, głupota i jeszcze raz głupota. Może niech osoba zatwierdzająca tego typu projekty pojedzie do Gdańska i zobaczy jak tam się to robi. Na litość boską włodarze miasta nie róbcie na siłę z Elbląga totalnej prowincji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Franek(2003-09-30)
  • Zorro mój szanowny przedmówco, odpowiadam na postawione pytanie. Otóż dopóki prezydentem naszego miasta będzie Pan Henryk Słonina, dopóty w Elblagu nie będzie ronda - żadnego ronda. Tę tezę usłyszałem w prywatnej rozmowie od jednego z projektantów. On podobno chorobliwie nie lubi rond. Być może po prostu nie umie po nich jeździć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zen(2003-09-30)
  • A co się będzie działo jak w godzinach szczytu na jezdni o szerokości wyliczonej dla jednego samochodu pojawi się rowerzysta? Znam odpowiedź zablokuje skerzyżowanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zen(2003-09-30)
  • Powyższe zdanie nie jest mojego autorstwa. Moja wypowiedź dotyczyła zupełnie innej kwestii. Droga redakcjo czas cenzury juz się skończył. W mojej wypowiedzi - odnosząc się do pytania Zorra -dowodziłem, iż za przyjęcie takich a nie innych rozwiązań odpowiedzialny jest osoboiście Prezydent Elbląga!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zen(2003-09-30)
  • Zorro - w prywatnej rozmowie z jednym z projektantów usłyszałem, iż dopóki prezydent miasta się nie zmieni, dopóty nie będzie w Elblągu rond. Podobno ich nie znosi. Być moż nie umie się po nich poruszać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zorro(2003-09-30)
  • Jak twierdza projektanci, elblażanie interweniuja przy każdej ich inwestycji drogowej w Elblągu , a ich odpowiedzia na krytykę są coraz gorsze projekty. dlaczego w sprawie gdzie wydaje sie nasze pieniądze nie wypowie się prezydent Słonina i v-ce Wróblewski ,oni płacą wykowawcom i projektantom za kolejne buble na poziomie wiekszej wsi, ktoś po nich to będzie poprawiał. Nie każdy długoletni członek PZPR i SLD nadaje sie na kierowanie 140-tys. miastem w XXI wieku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Red.(2003-09-30)
Reklama