Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 16-01-2018, imieniny Włodzimierza
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Ma zapłacić dług, którego... nie ma

 
Elbląg, Ma zapłacić dług, którego... nie ma fot. Anna Dembińska
Rek

Pan Janusz Dyl z Młynar czternaście lat temu kupił w salonie telefon. Szybko okazało się, że nie będzie mógł z niego korzystać z powodu braku zasięgu. Telefon zwrócił, kierowniczka salonu podpisała pismo, w którym przyznała, że zwrot przyjmuje i zwalnia z opłat za usługi świadczone przez firmę. Myślał, że na tym sprawa się skończy. Okazało się jednak, że to dopiero początek.

Najpierw przyszedł pierwszy rachunek, ale pan Janusz od operatora usłyszał, że to na pewno pomyłka. Później zaczęły przychodzić kolejne, w sumie było ich pięć.
     W 2002 r. sprawa trafiła do Sądu Rejonowego w Braniewie, bo operator...domagał się spłacenia rachunków oraz kary za przedwczesne zerwanie umowy – razem prawie 900 zł.
     Mężczyzna odwołał się od nakazu zapłaty, a sąd prawomocnym wyrokiem przyznał, że to pan Janusz ma rację, a PTK Centertel nie może domagać się spłaty. Minęły lata, aż w 2011 r. mieszkaniec Młynar otrzymał pismo od bydgoskiej firmy windykacyjnej, która poinformowała go, że ma zapłacić prawie 2,9 tys. zł. Pan Janusz powołał się na wyrok z 2002 r. i myślał, że na tym sprawa się zakończy. Stało się jednak inaczej. We wrześniu po raz kolejny otrzymał wezwanie do spłaty długu, gdzie dowiedział się, że wynosi on już blisko 3,3 tys. zł.
     - Zostały podjęte działania wyjaśniające, ciężko wyrokować gdzie pojawił się błąd, ale na pewno nie jesteśmy spółką, która działa wbrew prawu – komentuje tę sprawę Ewa Kubiak, dyrektor bydgoskiej firmy.
     Mimo to w ubiegłym tygodniu mężczyzna zwrócił się do Prokuratury Rejonowej w Braniewie o wszczęcie postępowania o naruszenie dóbr osobistych przez bydgoską firmę.

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Windykacje skupują wszystko i wysyłają, szukają naiwnych, facet dobrze zrobił, najważniejszy jest wyrok sadu. Mam nadzieję że zarzadał kilka tysiecy odszkodowania.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    47 1
    (2014-10-08)
  • Naruszenie dóbr osobistych jest objęte postepowaniem cywilnym, to nie sprawa dla prokuratury.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 3
    (2014-10-08)
  • trzeba pamiętać o przedawnieniu roszczeń, zaś wszelkie nakazy zapłaty negować powołując się na przedawnienie. Roszczenia operatorów telekomunikacyjnych dotyczące opłaty abonamentu lub rachunku telefonicznego przedawniają się na zasadach ogólnych zawartych w art. 118 kodeksu cywilnego. To oznacza, że przedsiębiorca, którym jest operator, ma 3 lata od czasu kiedy stało się ono wymagalne, by dochodzić od nas zapłaty zaległego rachunku. Czym jest przedawnienie Zarzut przedawnienia daje dłużnikowi możliwość uchylenia się od zaspokojenia roszczeń wierzyciela. Oznacza to, iż wskazując na upłynięcie terminu przedawnienia dłużnik uniemożliwia dochodzenie roszczeń względem niego. W trakcie postępowania sądowego kwestia przedawnienia nie jest badana z urzędu. By móc skorzystać z uprawnień zarzut ten musi być podniesiony przez samego dłużnika. Podstawa prawna Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 nr 171 poz. 1800) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 0
    JerzyK.(2014-10-08)
  • Solidnie ukarać firmę windykacyjną, następnym razem dziesięć razy sprawdzą nim wyślą komuś wezwanie. Bezkarna biurokracja.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    38 0
    (2014-10-08)
  • A ja Wam powiem o innym numerze, też ciekawym. Znajomej Plus wysłał fakturę z terminem płatności na 10.102014r, na kwotę 0.00.- (słownie:zero złotych i zero groszy ). I nib nic wielkiego sie nie stało, ale faktura jest za. .. nie istniejącą usługę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17 0
    CoWyNaTo?(2014-10-08)
  • W przypadku firm telekomunikacyjnych przedawnienie roszczen wynosi 2 lata. 3 lata dotyczy np. banków.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 2
    ewk49(2014-10-08)
  • "PTK Centertel" obecnie "pomarańczowa firma". .. jak najdalej od tej frmy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 1
    (2014-10-08)
  • Ktoś tu nielegalnie przetwarza dane osobowe.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 1
    (2014-10-08)
  • po wyroku można udostępnić dane :P
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 1
    il...g(2014-10-08)
  • a czxemu ni em a nzawy firmy wstydzi se ta pomarańczowa zarazA
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 0
    ANTY-TELEKOMUN(2014-10-08)
  • Wyrok był korzystny dla klienta więc dlaczego przekazali jego dane?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 0
    (2014-10-08)
  • trzeba nie odpuszczać naciągaczom bo się strasznie panoszą cwaniaczki
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 0
    bulldog(2014-10-08)
Reklama