Nowy Świat - to tam jesienią przyszłego roku ruszy budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Taką informację przekazał Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej podczas dzisiejszej (19 października) sesji Rady Miejskiej w Elblągu. Zobacz zdjęcia.
Dzisiejsza sesja Rady Miejskiej jest wyjątkowa, bo po raz pierwszy w historii uczestniczy w niej minister polskiego rządu. Wizyta Marka Gróbarczyka nie jest przypadkowa. Minister odwiedził Elbląg w drodze do Tolkmicka. Tam bowiem odbędzie się wyjazdowe posiedzenie komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Temat? Planowana budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
- Budowa kanału jest jednym z priorytetów naszego ministerstwa i rządu - zapewniał minister Marek Gróbarczyk. - Projekt programu wieloletniego jest zatwierdzony i w tym zakresie nie przewidujemy żadnych zmian. Do tego została przyjęta specustawa, która ma na celu likwidację barier administracyjnych i przyspieszenie tej inwestycji. Po przeanalizowaniu dokumentów i wyników badań inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni, przy udziale naszego ministerstwa wybrał Nowy Świat [w gminie Sztutowo, między Skowronkami a Przebrnem - red.], jako lokalizację najlepszą. Dziś odbędzie się wyjazdowe posiedzenie komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w Tolkmicku, gdzie szczegółowo omówimy przygotowania inwestycji budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Wskażemy zakres prac na najbliższy rok. Inwestycja nie jest zakłócona, prace przebiegają zgodnie z planem - zapewnił Marek Gróbarczyk.
Z wizyty ministra, jak również z planowanej inwestycji zadowolenia nie krył obecny na sesji poseł Prawa i Sprawiedliwości Jerzy Wilk: - Od kilkuset lat nikt nie wymyślił lepszej strategii dla naszego miasta. Kanał będzie oknem na świat dla Elbląga i wszystkich gmin położonych nad Zalewem Wiślanym. Będziemy się rozwijali, a kanał żeglugowy przetrwa wieki - podkreślał poseł. - Będzie też wielką atrakcją turystyczną dla wszystkich mieszkańców Polski, którzy będą podziwiali, jak Elbląg został udostępniony jako port morski całemu światu.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną, łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską,ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć do 2022 r.
- Budowa kanału jest jednym z priorytetów naszego ministerstwa i rządu - zapewniał minister Marek Gróbarczyk. - Projekt programu wieloletniego jest zatwierdzony i w tym zakresie nie przewidujemy żadnych zmian. Do tego została przyjęta specustawa, która ma na celu likwidację barier administracyjnych i przyspieszenie tej inwestycji. Po przeanalizowaniu dokumentów i wyników badań inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni, przy udziale naszego ministerstwa wybrał Nowy Świat [w gminie Sztutowo, między Skowronkami a Przebrnem - red.], jako lokalizację najlepszą. Dziś odbędzie się wyjazdowe posiedzenie komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w Tolkmicku, gdzie szczegółowo omówimy przygotowania inwestycji budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Wskażemy zakres prac na najbliższy rok. Inwestycja nie jest zakłócona, prace przebiegają zgodnie z planem - zapewnił Marek Gróbarczyk.
Z wizyty ministra, jak również z planowanej inwestycji zadowolenia nie krył obecny na sesji poseł Prawa i Sprawiedliwości Jerzy Wilk: - Od kilkuset lat nikt nie wymyślił lepszej strategii dla naszego miasta. Kanał będzie oknem na świat dla Elbląga i wszystkich gmin położonych nad Zalewem Wiślanym. Będziemy się rozwijali, a kanał żeglugowy przetrwa wieki - podkreślał poseł. - Będzie też wielką atrakcją turystyczną dla wszystkich mieszkańców Polski, którzy będą podziwiali, jak Elbląg został udostępniony jako port morski całemu światu.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną, łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską,ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć do 2022 r.
A