Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 23-11-2017, imieniny Klemensa, Adeli
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Nie wiesz? Zapytaj Julię

 
Elbląg, Nie wiesz? Zapytaj Julię
Rek

Pytanie można jej zadać w dwojaki sposób - albo wybrać temat z listy albo wpisać swoje pytanie. Jest ekonomiczna i zawsze uśmiechnięta, dostępna również w weekendy. Wirtualna urzędniczka Julia, która od teraz działa na stronie Urzędu Miejskiego ma pomóc mieszkańcom w odszukaniu wszelkich informacji i wymaganych dokumentów, od rejestracji zgonu, po wymianę prawa jazdy, aż do sprzedaży lokali użytkowych.

Nie umówi się na randkę, ale znajdzie odpowiedź na każde pytanie
     - To innowacja, która ma ułatwić posługiwanie się stroną Urzędu Miejskiego. Jesteśmy trzecim miastem w Polsce, które uruchamia tego typu aplikację. Ułatwi to życie przede wszystkim osobom starszym, jak i niedowidzącym, bo aplikacja czyta dokumenty - mówił prezydent Jerzy Wilk. - Jeżeli to rozwiązanie sprawdzi się to wtedy rozszerzymy je o język migowy.
     Jak tłumaczył Jacek Boruszka, dyrektor Departamentu Innowacji i Informatyki, rozwiązanie zostało podpatrzone w Gdyni i kosztowało miasto 17 tysięcy zł.
     - Dużo ludzi szuka informacji, dzwoni i pyta o różne rzeczy. Czasami jest tak, że urzędnicy gubią się w tych pytaniach, bo założmy ci, którzy pracują w Departamencie X znają odpowiedzi na pytania ze swojego zakresu, a ktoś pyta o to, czym zajmuje się Departament Y - opowiadał Jacek Boruszka.
     Dyrektor dodał, że aplikacja cały czas jest monitorowana, a baza danych będzie cały czas rozszerzana po to, żeby e- urzędniczka mogła odpowiedzieć na każde pytanie.
     Co ciekawe, wirtualna Julia jest również przygotowana na pytania w stylu "Czy umówisz się ze mną na randkę?" i odpowiada "Niestety, nie mam czasu na randki".
     
     Więcej hot spotów, więcej Internetu
     
Jak opowiadał Jacek Boruszka urząd w przyszłym roku planuje rozszerzyć liczbę hot spotów - obecnie w Elblągu jest osiem takich punktów.
     - Chcielibyśmy również postawić przy hot spotach ławeczki, postawić odpowiednie oznaczenia, to znacznie ograniczyłoby problem ich zasięgu - mówił Boruszka i dodał, że obecnie jest tak, że ludzie często nie wiedzą z jakiej odległości mogą z nich korzystać.
     Kolejny pomysł to bezpłatny Internet w komunikacji miejskiej, który również miałby się pojawić w przyszłym roku.
     -  Na początku byłaby to jedna linia, a w ten sposób chcemy zachęcić młodych ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej - mówił Jerzy Wilk.

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama