Czwartek 20-09-2018, imieniny Eustachego, Euzebii
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Ogólna za pętlą tramwajową... Ogólna za pętlą tramwajową...

Nie wiesz? Zapytaj Julię

 
Elbląg, Nie wiesz? Zapytaj Julię
Rek

Pytanie można jej zadać w dwojaki sposób - albo wybrać temat z listy albo wpisać swoje pytanie. Jest ekonomiczna i zawsze uśmiechnięta, dostępna również w weekendy. Wirtualna urzędniczka Julia, która od teraz działa na stronie Urzędu Miejskiego ma pomóc mieszkańcom w odszukaniu wszelkich informacji i wymaganych dokumentów, od rejestracji zgonu, po wymianę prawa jazdy, aż do sprzedaży lokali użytkowych.

Nie umówi się na randkę, ale znajdzie odpowiedź na każde pytanie
     - To innowacja, która ma ułatwić posługiwanie się stroną Urzędu Miejskiego. Jesteśmy trzecim miastem w Polsce, które uruchamia tego typu aplikację. Ułatwi to życie przede wszystkim osobom starszym, jak i niedowidzącym, bo aplikacja czyta dokumenty - mówił prezydent Jerzy Wilk. - Jeżeli to rozwiązanie sprawdzi się to wtedy rozszerzymy je o język migowy.
     Jak tłumaczył Jacek Boruszka, dyrektor Departamentu Innowacji i Informatyki, rozwiązanie zostało podpatrzone w Gdyni i kosztowało miasto 17 tysięcy zł.
     - Dużo ludzi szuka informacji, dzwoni i pyta o różne rzeczy. Czasami jest tak, że urzędnicy gubią się w tych pytaniach, bo założmy ci, którzy pracują w Departamencie X znają odpowiedzi na pytania ze swojego zakresu, a ktoś pyta o to, czym zajmuje się Departament Y - opowiadał Jacek Boruszka.
     Dyrektor dodał, że aplikacja cały czas jest monitorowana, a baza danych będzie cały czas rozszerzana po to, żeby e- urzędniczka mogła odpowiedzieć na każde pytanie.
     Co ciekawe, wirtualna Julia jest również przygotowana na pytania w stylu "Czy umówisz się ze mną na randkę?" i odpowiada "Niestety, nie mam czasu na randki".
     
     Więcej hot spotów, więcej Internetu
     
Jak opowiadał Jacek Boruszka urząd w przyszłym roku planuje rozszerzyć liczbę hot spotów - obecnie w Elblągu jest osiem takich punktów.
     - Chcielibyśmy również postawić przy hot spotach ławeczki, postawić odpowiednie oznaczenia, to znacznie ograniczyłoby problem ich zasięgu - mówił Boruszka i dodał, że obecnie jest tak, że ludzie często nie wiedzą z jakiej odległości mogą z nich korzystać.
     Kolejny pomysł to bezpłatny Internet w komunikacji miejskiej, który również miałby się pojawić w przyszłym roku.
     -  Na początku byłaby to jedna linia, a w ten sposób chcemy zachęcić młodych ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej - mówił Jerzy Wilk.

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapety dziecięce
Fototapeta lateksowa 290x260 cm - Sowy
Fototapeta fizelinowa 320x148 cm - Samolot
Naklejki na meble