Czwartek 15-11-2018, imieniny Alberta, Leopolda
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

idzie zima pamiętajmy.... idzie zima pamiętajmy....

Nie wiesz? Zapytaj Julię

 
Elbląg, Nie wiesz? Zapytaj Julię
Rek

Pytanie można jej zadać w dwojaki sposób - albo wybrać temat z listy albo wpisać swoje pytanie. Jest ekonomiczna i zawsze uśmiechnięta, dostępna również w weekendy. Wirtualna urzędniczka Julia, która od teraz działa na stronie Urzędu Miejskiego ma pomóc mieszkańcom w odszukaniu wszelkich informacji i wymaganych dokumentów, od rejestracji zgonu, po wymianę prawa jazdy, aż do sprzedaży lokali użytkowych.

Nie umówi się na randkę, ale znajdzie odpowiedź na każde pytanie
     - To innowacja, która ma ułatwić posługiwanie się stroną Urzędu Miejskiego. Jesteśmy trzecim miastem w Polsce, które uruchamia tego typu aplikację. Ułatwi to życie przede wszystkim osobom starszym, jak i niedowidzącym, bo aplikacja czyta dokumenty - mówił prezydent Jerzy Wilk. - Jeżeli to rozwiązanie sprawdzi się to wtedy rozszerzymy je o język migowy.
     Jak tłumaczył Jacek Boruszka, dyrektor Departamentu Innowacji i Informatyki, rozwiązanie zostało podpatrzone w Gdyni i kosztowało miasto 17 tysięcy zł.
     - Dużo ludzi szuka informacji, dzwoni i pyta o różne rzeczy. Czasami jest tak, że urzędnicy gubią się w tych pytaniach, bo założmy ci, którzy pracują w Departamencie X znają odpowiedzi na pytania ze swojego zakresu, a ktoś pyta o to, czym zajmuje się Departament Y - opowiadał Jacek Boruszka.
     Dyrektor dodał, że aplikacja cały czas jest monitorowana, a baza danych będzie cały czas rozszerzana po to, żeby e- urzędniczka mogła odpowiedzieć na każde pytanie.
     Co ciekawe, wirtualna Julia jest również przygotowana na pytania w stylu "Czy umówisz się ze mną na randkę?" i odpowiada "Niestety, nie mam czasu na randki".
     
     Więcej hot spotów, więcej Internetu
     
Jak opowiadał Jacek Boruszka urząd w przyszłym roku planuje rozszerzyć liczbę hot spotów - obecnie w Elblągu jest osiem takich punktów.
     - Chcielibyśmy również postawić przy hot spotach ławeczki, postawić odpowiednie oznaczenia, to znacznie ograniczyłoby problem ich zasięgu - mówił Boruszka i dodał, że obecnie jest tak, że ludzie często nie wiedzą z jakiej odległości mogą z nich korzystać.
     Kolejny pomysł to bezpłatny Internet w komunikacji miejskiej, który również miałby się pojawić w przyszłym roku.
     -  Na początku byłaby to jedna linia, a w ten sposób chcemy zachęcić młodych ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej - mówił Jerzy Wilk.
mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kalendarz Książkowy A5 Firmowy
Kalendarz Książkowy z Grawerem
Żarówki LED
Kalendarz Książkowy z Grawerem