Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 19-11-2017, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Park Dolinka Park Dolinka

Nowe szynobusy na Warmii i Mazurach

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, już jako współwłaściciel spółki PKP Przewozy Regionalne, zdecydował o zakupie trzech podwójnych szynobusów dla podróżujących po Warmii i Mazurach.

- Jeden z tych podwójnych szynobusów zacznie jeździć jeszcze w tym roku, dwa kolejne w roku 2010 – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Wartość tej inwestycji wynosi 27 mln zł, środki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury na lata 2007-2013. Projekt jest komplementarny z modernizacją linii kolejowej do Szyman i budową lotniska, które mają zapewnić podróżnym szybki, wygodny transport.
     Pierwszy autobus szynowy pojawił się na torach Warmii i Mazur w połowie lutego 2004 roku. Został kupiony ze środków samorządu województwa warmińsko-mazurskiego, rozpoczynając regularną komunikację na trasie Braniewo – Elbląg –Olsztyn - Ełk. W ten sposób otwarty został nowy rozdział w komunikacji w regionie.
     W tej chwili po torach w województwie warmińsko-mazurskim jeździ 5 szynobusów. Każdy z tych pojazdów jest szybki, wygodny, ekologiczny, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i przynosi regularne oszczędności ekonomiczne.

oprac. A na podst. info Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Protestuję jako pierwszy!!!; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dyżurny protestant(2009-02-10)
  • Tak trudno napisać pod artykułem: "źródło: portal Wrota Warmii i Mazur"?: wrota.warmia.mazury.pl A gdzież tam, PortEl woli przypisywać sobie autorstwo cudzych tekstów, podpisując je "oprac. A" itp. Plagiatorzy, którzy nie potrafią własnego materiału dziennikarskiego przygotować na podstawie solidnego researchu - a pouczają innych.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-02-10)
  • Niech sobie te szynobusy wsadzą głęboko gdzieś! Co z tego, że zakupili nowe jak i tak żaden z nich nie jeździ do Elbląga! P. S. Do przedmówcy: A widziałeś kiedyś przypisy pod artykułem w gazecie? Bo ja jeszcze nie. Jeżeli jest napis "opracował" to znaczy, że artykuł nie został napisany, tylko OPRACOWANY :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bastek(2009-02-10)
  • Kolej nadzalewowa? Jaki szynobus tędy pojedzie? Jak go sobie sami zrobimy. Proponuję przerobic starego Volvo z ALP i postawic go na tory.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    krzysio(2009-02-10)
  • pkp ma pieniądze na nowe szynobusy a nie ma na remont budynku dworca w elblągu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-02-10)
  • Bastek, jak ja czytam: "Został kupiony ze środków samorządu województwa warmińsko-mazurskiego, rozpoczynając regularną komunikację na trasie Braniewo – Elbląg – Olsztyn - Ełk. ", to mnie się wydaje, że jednak jeździ do Elbląga. .. Mylę się?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    pit(2009-02-11)
  • Nadal w żaden najmniejszy sposób nie jest rozwiązana sprawa zamkniętych linii przewozów regionalnych, transportu szynowego i zarządzania opuszczonym (bo taka jest konstatacja obecnego stanu rzeczy) mieniem PKP. Tkwimy w miejscu, a nawet się cofamy, Tą instytucję (PKP) w trybie "CITO" należy zamknąć i pozamiatać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2009-02-11)
  • a to że nie jeździ na trasie elbląg braniewo przez frombork to zasługa tego bogactwa płynącego z warmii i mazur, miodu, który strumieniami miał sie lać do naszego miasta, bieda i my w tej biedzie tkwimy. żaden inwestor strategiczny nie chce inwestowac w elblągu i na tej ziemi miododajnej poza hipermarkietami. to jest wykładnik bogactwa. popatrzec na dolny śląsk czy okolice łodzi po 90 roku biednej łodzi gdzie firmy włokiennicze padały, i łódź się podniosła, a tu kolejny sukces trzy szynobusy nie dla elbląga sukces. brawo poprtalel, za serwilizm do władz województwa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bugi54(2009-02-11)
  • Co tydzień korzystaamł z komunikacji PKP, ponieważ w piatek w godzinach po południowych wyjeżdzam z Elblaga do Łążka. Do niedawna bardzo chwaliłam ARIVE to jest prywatny przewożnik w kujawsko -pomorskim. Jednakże po piątkowej sytuacji w Tczewie jednoznacznie stwierdzam, że dzieki operatywniości PKP dojechałam z opóżnieniem do Łaskowic. Tam natomiast musiałam oczekiwać na pociąg ARIWY około 2 godzin, ponieważ dyspozytor ARIWY poinformowany został przez PKP o opóznieniach mimo to nie zgodził sie na oczekiwanie spóżnionych pasażerów. . Nadmieniam, że na dworcu jest ciemno, nie ma poczekalni, jest ziąb na dworze. Wniosek taki że tylko z PKP można liczyć na pomoc i zrozumienie, natomiast przywatny przewożnik ARIVA nie szanuje pasażerów - co dowód dał dyspozytor.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Malinowska(2009-02-11)
Reklama