UWAGA!

Oko na dystrybutory

Inspekcja Handlowa w całym kraju kontroluje stacje paliw. Elbląska delegatura Inspekcji sprawdza stacje od trzech tygodni.

Inspektorzy wraz z pracownikami Urzędu Miar badają rzetelność odmierzania paliwa przez dystrybutory, legalność samych urządzeń i prowadzonej działalności gospodarczej. Sprawdzane są także oznaczenia stacji – m.in. umieszczanie widocznych dla klientów informacji o cenach.
     - Do dziś skontrolowaliśmy 10 stacji i wyniki kontroli są zadowalające – mówi szefowa elbląskiej delegatury Inspekcji, Bronisława Walawska – Pawlak. – Wszystko było w porządku na ośmiu stacjach, na dwóch pozostałych znaleźliśmy pewne uchybienia, brakowało np. cenników. W związku ze społeczną wagą problemu jakości paliw i obsługi na stacjach, w obu tych sprawach wystąpimy do sądu o najwyższy wymiar kary (tj. 5 tysięcy złotych – red.).
     Wkrótce Inspekcja rozpocznie drugi, najważniejszy dla kierowców etap kontroli – sprawdzanie jakości paliwa, które trafia do baków samochodów. Z alarmujących informacji, jakie trafiają do mediów i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika bowiem, że duża ilość sprzedawanego w Polsce paliwa nie spełnia norm jakości.
     Bronisława Walawska – Pawlak przypomina, że należy zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące jakości paliw i pracy stacji.
     - Czekamy na sygnały od mieszkańców i stacje, na które są skargi jako pierwsze doczekają się szczegółowych kontroli – usłyszeliśmy.
     Na terenie działania elbląskiej delegatury Inspekcji znajduje się około 70 stacji paliw. Wyniki ich kontroli mają być znane do końca roku.
AJ

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • a moim zdaniem inspektorom trzeba wyłożyć kasę, kto ją wyłoży jak nie my sami. Komuna trzyma się mocno, a ponoć my do europy zmierzamy dużymi krokami
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rygens(2003-06-30)
  • Jaki sens ma kontrola, ktora jest zapowiedziana na kilka tygodni wczesniej?
  • Niech ktoś napisze, ze swojego doświadczenia gdzie mają najgorsze paliwo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kierowca amator(2003-06-30)
  • Przez 2 lata tankowałem w CPN przy Grunwaldzkiej i nie było problemów. Za to z rozrusznikiem jak było źle, tak i jest - pomimo starań tutejszych fachowców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ex-Elblążanin(2003-06-30)
  • na stacji ANA kolo nowego szpitala te pajace chyba wody dolewaja do paliwa bo jak sie zaleje to samochodzik ledwo co odjezdza z tej stacji (omijac z daleka)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Rocker(2003-06-30)
  • Olimpia Elbląg - GKS Bełchatów w 1/64 Pucharu Polski!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    olimpia(2003-06-30)
  • no tak... za brak cenników 5 tysięcy, a biskupowi za jazdę po pijanemu i spowodowanie kolizji - 1000 zł (słownie - jeden tysiąc)!!!!!!!!!
  • nie wiem gdzie mają najgorsze a gdzie najlpesze paliwo..jedno za to wiem napewno - na shellu kolo n.hoalndii dzieją się cuda - do mojego 35 litrowego zbiornika weszło tam 37 litrow paliwa...o tego czasu leje tylko na trans petrole
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    VIPAŁER(2003-07-01)
  • Przestrzegam przed tankowaniem gazu z tyłu Stat Oil na Grunwaldzkiej, do zbiornika o max 32 litr zatankowali mi tam 34.8.
  • Co do gazu to na stacji ANA to chyba powietrze wpuszczają do zbiornika, normalnie spala mi 10l/100km, a na gazie z tamtąd 25l/100. coś nie tak. (ztankowałem w innym miejscu i wszystko ok)
  • W Trans Petrolu na Dąbrowskiego sprzedają czerwoną ropę... Większa ilośc oktanów, czy jak?...
  • No, nie wiem? Odkąd oficjalnie zapowiedziano kontrole na stacjach paliwowych,- po interpelacji posła Kalinowskiego,- mój samochód stal się bardziej „sprytnym” w ruchu miejskim, zdecydowanie zmieniły się właściwości trakcyjne, jest bardziej elastyczny, i spadło zużycie paliwa. Czytam te negatywne opinie i zastanawiam się, czy rzeczywiście odpowiadają prawdzie? A może to tylko ja odnoszę takie wrażenie? Nie mniej uważam, że kontrola mająca charakter „akcji” nie poprawi nam samochodziarzom, życia. Temat przycichnie, uspokoi się środowisko petrobiznesu, i wszystko wróci do standardu. Myślę, że przynajmniej PIH powinien być wyposażony w takie środki kontroli, że stacje paliwowe powinny odczuwać stałą presję, że ktoś zapyta niespodziewanie o jakość sprzedawanego produktu, a poza tym, to gdzie są kątrole z Urzędu Miar nad dystrybutorami dozującymi? Przecież to Oni je legalizują! Czy w tym przypadku GUM nie powinien wprowadzić dodatkowych inspekcji odnośnie uczciwości pracy swoich szeregowych funkcjonariuszy? Tak, jak np. uczyniono to w GUC? Człowiek jest istota ułomna, i ... lubi pieniądze :)
Reklama