Wtorek 25-09-2018, imieniny Władysława, Aurelii
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Po co (i komu) te światła?

 
Elbląg, Po co (i komu) te światła? Pieszym te światła nie są potrzebne (fot. Anna Dembińska)
Rek

Po otwarciu nowego odcinka torów tramwajowych skrzyżowanie ulicy Robotniczej z Królewiecką straciło na znaczeniu. Skręca tam tylko tramwaj linii nr 2, ale sygnalizacja świetlna nadal kieruje ruchem, wymuszając postój pojazdów nawet wtedy, gdy "dwójka" się nie porusza. W efekcie piesi lekceważąco maszerują przez torowisko na czerwonym świetle, bo i po co czekać? Powstaje pytanie czy światła dla pieszych są potrzebne w przypadku przejścia przez tory tramwajowe?

Zarząd Dróg w Elblągu wątpliwości nie ma: - Ze względów bezpieczeństwa nie ma uzasadnienia dla likwidacji sygnalizacji dla pieszych - piszą urzędnicy.
     Na szczęście, w tym przypadku jest jakieś ale... W tym przypadku - możliwość korekty ustawień sygnalizacji.
     - Taka korekta od strony inżynierii ruchu polegałby na sterowaniu sygnałem czerwonym dla pojazdów na wschodniej jezdni ul. Robotniczej (na wysokości ul. Królewieckiej) i pieszych na przejeździe tramwajowym linii nr 2 za pomocą pętli indukcyjnych w torowisku z priorytetem dla tramwajów oraz utrzymaniu koordynacji z sygnalizacją na skrzyżowaniu Robotnicza - Armii Krajowej. Dodatkowo w docelowym rozwiązaniu rozważyć można dostosowanie sygnalizacji dla pieszych przez Robotniczą jako sygnalizacja wzbudzana przyciskami – wskazuje Zarząd Dróg.
     Mówiąc prościej: na przejściu przez torowisko paliłoby się światło zielone, a czerwone zapalałoby się automatycznie, gdy nadjeżdża tramwaj. Takie rozwiązanie pozwoliłoby udrożnić ruch na tym skrzyżowaniu. Ale...
     - Powyższe rozwiązania wymagają opracowania projektu w zakresie zmian funkcjonowania sygnalizacji świetlnej (m.in. nowy program w sterowniku oraz niezbędne urządzenia, okablowanie i elementy sygnalizacji), budowy pętli indukcyjnych i niezbędnych podłączeń kablowych do sterownika, a także ułożenia dodatkowych rur z kablami pod nawierzchniami drogowymi pomiędzy nowymi elementami sygnalizacji (pętle oraz przyciski), rozbiórki i odtworzenia nawierzchni drogowych (chodniki), wykonania ewentualnych przewiertów pod jezdniami dla ułożenia rur kablowych, doposażenia sterownika o dodatkowe moduły, wprowadzenia i rozruchu programu w sterowniku – wyliczają miejscy urzędnicy.
     Szacowany koszt takich działań to od 40 do 70 tys. zł (w zależności od możliwości wykorzystania istniejących rur kablowych i zakresu projektu). Do rozpoczęcia projektu potrzebny jest także docelowy rozkład jazdy tramwajów. Urzędnicy Departamentu Dróg zwrócili uwagę, że Zarząd Komunikacji Miejskiej może jeszcze dokonywać korekt rozkładu jazdy.
     W związku z tym na razie światła na skrzyżowaniu Robotnicza - Królewiecka będą działały bez zmian. Dopiero w bliżej nieokreślonej przyszłości, po uzyskaniu docelowego rozkładu jazdy, można będzie przystąpić do przeprojektowania sygnalizacji.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Wiecznie coś.. Są światła i jest bezpiecznie. A jakby nie było świateł i jakiś wypadek byłby to od razu każdy by pisał, że tam powinny być światła! Ehh
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 13
    Obserwator(2017-12-04)
  • Wiecie czego nie mogę pojąć?Dlaczego te staruchy i nie tylko po wyjściu z tramwaju leci przed pojazdem gdy ten chce ruszyć?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18 11
    (2017-12-04)
  • To człowieku, że jak dojdzie do tragicznego wypadku, żeby było wiadomo kto nie zastosował się do prawa o ruchu drogowym!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 4
    Kat.,Na.,Idiotów(2017-12-04)
  • Pewnie Malicki tu stał i się do roboty spóźnił
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2017-12-04)
  • Odpowiedzialnego za sygnalizację w Elblągu powinno się ukarać za marnowanie publicznych pieniędzy na prąd oraz za powstanie smogu. Po co włączać światła w niedzielę o 5 rano gdy np na hetmanskiej jadą 2 auta na kwadrans ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    28 1
    Spostrzegawczy (2017-12-04)
  • ostatnio w Neapolu przy dworcu likwidują światła, nie ma świateł nie ma korków, w Elblągu ciemnota światełka ustawia gdzie tylko może, wiadomo że chodzi o kasę dla firmy je obsługującej i nikt z tym nic nie robi, władze miasta mamy do niczego kompletnie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 4
    ot MB(2017-12-04)
  • Światła w Elblągu są po to żeby były korki i nie mają nc wspólnego z bezpieczeństwem . Lobby paliwowe trzyma sznurki
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    23 3
    Logicznie (2017-12-04)
  • Proponuję przyjrzeć się kto te światła stawia . Może te pseudo inwestycje to tylko wyprowadzanie pieniędzy jak z sądu w Krakowie .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 2
    Patrząc na ręce (2017-12-04)
  • Elbląg miastem świateł. Nigdzie nie ma tyle nasrakane co u nas. co 50 metrów światła. Co przejście to światła. Wg to najbardziej ogłupia ludzi. "O tu nie ma świateł, coś nowego to znaczy ze jestem bezpieczny. .buum"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    kierowcabombowca(2017-12-04)
  • @Logicznie - Elbląg to zaściankowy padół. A światła to przykład wszechobecnej hipokryzji. Z jednej strony pier. .. li się o ekologii a z drugiej strony robi się wszystko żeby ruch był jak najmniej płynny. Nie od dzisiaj wiadomo że samochody emitują najwięcej podczas postoju i rozpędzania. Hasła typu ekologia, bezpieczeństwo, wspólne dobro to slogany służące tak naprawdę do ucisku finansowego uczciwie pracujących obywateli. Ten kraj był, jest i będzie chory - bez względu na "opcję" rządzącą. Złodziejsko - cwaniackiej mentalności Polaków nie da się zmienić.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    13 1
    Gagatek(2017-12-04)
  • ogólnie światła w Elblągu to JEDNA WIELKA PATOLOGIA
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21 2
    pil(2017-12-04)
  • Sa ulice gdzie naprawde nie ma swiatel a jest o wiele niebezpieczniej np słynnne przejscie na grunwaldzkiej.... wiec no tu te swiatla dla jednego pojazdu i to jeszla tramwaj to chyba lekka przesada?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 1
    (2017-12-04)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Ochotka żywa
Królik minaturka
karma p. falista
Cats Best 10L