Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 24-11-2017, imieniny Jana, Flory
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pogoda nie ma znaczenia Pogoda nie ma znaczenia

Pociąg Barkas odjeżdża

Elbląg, Pociąg Barkas odjeżdża fot. Piotr Dowbor

Pociąg retro Barkas i trasa cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego już 3 lipca nie było wolnych miejsc. Pociąg wyrusza w drogę 13 lipca (niedziela). Patronat honorowy nad pociągiem przyjął Burmistrz Tolkmicka, którego straż pożarna uzupełni wodę w parowozie.

Podczas podróży pociągu Barkas będzie zorganizowana akcja zbierania podpisów do petycji o przywrócenie ruchu na liniach wokół Wysoczyzny. W taki oto sposób przyspieszono budowę autostrady z Gdańska. Wszystkie samochody już niedługo nie wjadą do miasta.
     Jeśli chodzi o linię z Braniewa do Elbląga przez Młynary to przy obecnym stanie torowiska można pokonać trasę pociągiem osobowym w ok.45-50 minut. Warto sprawdzić dla porównania ile czasu jedzie autobus pospieszny z Braniewa do Elbląga, a ile zwykły. Internet to potęga - na pewno będzie odzew.

 


     - Impreza promuje wprawdzie walory historyczne i krajobrazowe, ale jeżeli znajdzie się lokalna grupa inicjatywna może zmienić coś na lepsze i przyczynić się do tego, że mieszkańcom będzie wygodniej.
     Jeżeli o czymś głośno się nie krzyczy to władze zajęte sobą tego nie widzą - mówi Piotr Dowbor.
     
     www.parowozownia_koscierzyna.republika.pl/.
     www.eraparowozow.pl.

opac. Anieze
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • a wodę to my lać umiemy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    tolek(2008-07-04)
  • super moze ktoś ożywi kolej nadzalewową bo to nie lada gratka mogłaby być, nasi włodarze chca wydawać miliardy na przekop a nie potrafia zająć sie tym co juz mamy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-07-04)
  • Może Burmistrz Tolkmicka zrozumi w końcu ze kolej przyzalewowa to przyszłość regionu, ożywić może nasz region, przynieśc korzyści miejscowościom na trasie pociągu ale na to trzeba odwagi i myślenia perspektywicznego na to obecnych władz regionu poprostu nie stać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    miejscowy(2008-07-04)
  • Nareszcie coś drgnęło w temacie kolei nadzalewowej. BRAWO!. Może wkońcu samorządowcy, senatorowie i posłowie przejrzą na oczy i zaczną dbać o naszą małą ojczyznę a nie tylko patrzą przez pryzmat swoich interesów i wykorzystują swoją pozycję do zapewnienia bytu sobie i swojej rodzin, jak chociażby przez zakup hektarów ziemi przy ul Fromborskiej przez jednego z panów senatorów i robienie interesu dla własnej kieszeni (panie senatorze co pan zrobił dla naszej lokalnej społeczności, aby nam a nie tylko wam żyło się lepiej?). Nasza mała ojczyzna ma tak bardzo ciekawą lokalizację Żuławy / Wysoczyzna Elbląska/ Kanał Elbląski - kiedy stworzycie odpowiednie warunki do inwestowania w ten teren? Przyszłość Elbląga i okolicznych miejscowości leży w turystyce. Kolej nadzalewowa powinna ożywić miejsca na zalewem. Żal by było, gdyby podzieliła los kolei żuławskiej z Elbląga przez Markusy, Myślice do Ostródy. CZAS UCIEKA NIEUBŁAGALNIE !!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-07-05)
  • a mnie się marzy by w przyszłości niedalekiej wybudowano tory na trasie bezpośredniej z gdańska do elbląga. .. bo tymczasem podróż ta wiedzie przez malbork i tczew. .. ; /
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    notoryczna_narzeczona(2008-07-06)
  • Jak łatwo przypiąc się do cudzego pomysłu i objąć patronat i nic więcej a może by Burmistrz Tolkmicka wziął się w końcu do roboty i dogadał się z PKP aby przyzalewowa kolej była stałym elementem krajobrazu nadzalewowego. Aby plaża w Suchaczu przypominała Elblążanom tą samą plażę z lat 50,aby na plaży w Kadynach były kosze na śmieci i przynajmiem raz na tydzień wysprzątana plaża, przecież płacimy tam za wjazd niemałe pieniądze. Żeby wizerunek Tolkmicka KOGA rybacka nie była zwykłym kubłem na śmieci żeby w końcu spojrzał na to wszystko jak dobry GOSPODARZ.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    hekra(2008-07-06)
  • fajny poomysł popieram tylko na tej stronce ceny biletów odstraszaja, szok czemu tak drogo ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-07-06)
  • Szanowni Państwo Kolej Nadzalewowa spełniała również rolę kolei przyportowej. Jak wiadomo kolej zarabia głównie na transporcie towarowym, niestety w tym przypadku nie może ona spełniać tej funkcji, ponieważ żaden port czy basen portowy od Fromborka po Jagodno nie jest dopuszczony do eksploatacji. Brak wyszczególnienia portu czy basenu portowego w przepisach portowych przeczytaj www.rafzen.pl Żadna władza lokalna czy wojewódzka nie zabiega o to, swoją biernością spowodowała,że ładunki z Rosji do Europy południowej zamiast być przeładowywane na wagony w polskich portach Zalewu Wiślanego to towary są przeładowywane w niemieckich na Bałtyku czytaj sophico.blog.onet.pl Z braku działań lokalnych, wojewódzkich i państwowych władz, korzysta kolej i gospodarka niemiecka. Rentowność kolei przyportowej zawsze zależy od wielkości masy towarowej w portach w naszym przypadku wynosi ona zero. Umieszczenie w przepisach portowych portów Zalewu Wiślanego i określenie parametrów statków jakie mogą do nich wpłynąć jest to warunek konieczny aby pojawili się inwestorzy i zalew odżył. Z poważaniem Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Jerzy Kulas(2008-07-07)
  • pan Kulas to jakis monotematyczny
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-07-07)
  • Kolej nadzalewowa, ścieżki rowerowe, nawet przekop, owszem - ale to powinno być na końcu a nie na początku. Stwarzanie infrastruktury i wspomaganie ludzi z inicjatywa tworząc odpowiednie prawo i planując odpowiednie inwestycje. Takie fundamentalne, nic wyszukanego Dla przykładu Kadyny - ktoś z inicjatywą wyremontował kawałek plaży postawił budki z żarciem. I co z tego? Pewnie plajtnie. Droga do tej plaży grozi urwaniem zawieszenia. Nawet chętnie bym pojechał i zostawił trochę kasy ale wybieram Stegnę. Jak nie ma drogi to nie będzie turystyki nawet małej lokalnej dla tubylców. Z kolei czekanie na potężnych inwestorów to czekanie na wygraną w Lotto. Tylko ogólny równomierny rozwój różnych dziedzin dostarczy miejsc pracy, wzbogaci kasę Gminy i mieszkańców. Plan zagospodarowania + wspomaganie małej, średniej przedsiębiorczości. we wszystkich dziedzinach. Turystyka tak - ale trzeba mieć świadomość, że to tylko kilka miesięcy w roku. Turystyka to tylko dodatek a nie fundament. Fundamentem nigdy nie będzie. Pociąg fajna sprawa tylko kto drugi raz sie przejedzie jak zobaczy ta infrastrukturę przypominającą obraz nędzy i rozpaczy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    URUK(2008-07-07)
  • Moim zdaniem uruchomienie pociągu retro to super pomysł. Należy żywić nadzieję, że nie jest to jednorazowy kurs. Pociąg w okresie wakacyjnym powinien kursować cyklicznie. Oprócz niego powinny wrócić połączenia kolejowe na trasie z Elbląga do Braniewa, z Tolkmicka i Fromborka - połączenia promowe i statkiem do Krynicy Morskiej (to, co dzieje się na drogach w weekend - korki wzywa o pomstę), skomunikowane z tymi promami i statkami. Rozkład jazdy pociągów powinien być dopasowany do potrzeb mieszkańców, co z kolei podniesie rentowność kursów. WŁODARZE DO ROBOTY.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2008-07-07)
  • Mili Parafianie - zrozumcie proszę, że ta impreza ma charakter jednorazowego przejazdu. Została zorganizowana przez Fundację Era Parowozów (Warszawa) a logistycznie przez Parowozownię w Kościerzynie i żadne (sic) samorządowe, rządowe i polityczne nie mają z nią nic wspólnego. I tej wersji i scenariusza się trzymajmy, bo daje ona, jako jedyna gwarancję, choć bardzo połowicznego sukcesu. A jednak można.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2008-07-07)
Reklama