Poniedziałek 15-10-2018, imieniny Teresy, Florentyny
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Linia numer 13 powróciła na pętlę Łódzka Linia numer 13 powróciła na pętlę Łódzka

Powrót do tradycji

Nowe pomosty, warsztaty szkutnicze, portowa infrastruktura - wszystko dla żeglarzy. W Elblągu.

Jak zapowiada wiceprezydent Elbląga, Marek Gliszczyński, najpóźniej we wrześniu gotowa będzie dokumentacja techniczna niezbędna do przebudowy dwóch elbląskich przystani jachtowych: należącego do Elbląskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego "Wodnika" przy ul. Radomskiej i harcerskiej "Bryzy" przy ul. Brzeskiej oraz budowy nowego terminalu towarowo - pasażerskiego.
     Przystanie zostaną zmodernizowane, wyposażone w pomieszczenia, w których będą mogły być prowadzone prace szkutnicze i usługi związane z remontami i zimowaniem jachtów, a basen "Wodnika" - pogłębiony.
     Terminal zostanie przystosowany do przyjmowania statków wycieczkowych, promów oraz statków kontenerowych czy masowców.
     Projekt został zgłoszony do finansowania w ramach programu Phare i zyskał wstępną akceptację Komisji Europejskiej.
     - Dzięki modernizacji Elbląg będzie posiadał najnowocześniejszy port w regionie - cieszy się wiceprezydent Gliszczyński.
     Jak będzie jednak wyglądało dalsze utrzymanie "najnowocześniejszego portu"?
     - Przystanie mają swoich gospodarzy, a gospodarzem terminalu będzie zarząd portu morskiego - mówi wiceprezydent. - My stworzymy warunki do zarobkowania, reszta zależeć będzie od ich przedsiębiorczości. Np. "Bryza" już teraz jest miejscem, gdzie cumuje 250 jachtów. Stworzenie nowych miejsc pracy i warunków do powstawania niewielkich firm to ważny aspekt całego przedsięwzięcia.
     Jak podkreśla Marek Gliszczyński, podniesienie przystani do rangi marin ma także umożliwić odbudowę morskich tradycji miasta i przyciągnąć młodych miłośników żeglarstwa.
     Przetargi na przeprowadzanie prac w portach mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku, całość prac rozpocznie się w roku przyszłym. Koszt modernizacji i budowy terminalu to 1,3 miliona euro.
     Na razie nie ma jednak szans na to, że większe jednostki będą bez przeszkód mogły dopływać np. do Bulwaru Zygmunta Augusta.
     - Potrzebna byłaby przebudowa mostu kolejowego i kładki na bulwarze, a na to nas nie stać - mówi wiceprezydent. - Tym bardziej, że chodziłoby bardziej o możliwość urządzania okolicznościowych parad jachtów, niż rzeczywiste potrzeby, bo przecież wyczynowe żeglarstwo uprawia się głównie na Zalewie. Rozważaliśmy tę sprawę przy okazji budowy mostu w ciągu ulicy Brzeskiej, ale doszliśmy do wniosku, że teraz byłyby to zbyt duże koszty. W przyszłości jednak most ten będzie mógł być przebudowany pod potrzeby jachtów.

AJ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • po co to robić skoro mosty są blokadą a nie lepiej przenieść wszystko za mosty w stronę zalewu ? przecież ludzie majacy łodzie są na tyle majętni że mają i samochody i te kilka kilometrów ich nie zbawi znowu wywalicie kasę w błoto lepiej pomyślcie jak tych żeglarzy przyciągnąć do Elblaga i zatrzymać bo same przebudowy nic nie dadzą . Naprawdę managerowie naszego miasta przedstawiają niski poziom możliwości rozwiązywania problemów bo to co chcą zrobić to jakby pod szkołą wybudować parking na samochody dla uczniów .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    NTC(2002-07-25)
  • Do przedmówcy. nie wiem o co tobie chodzi, bo przecież cała inwestycja, budowa terminalu, będzie właśnie przed mostami, a nie za. Więc w czym problem?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-07-25)
  • Problemem jest za to polska tradycja wyrzucania pieniędzyw błoto. Po co było budować taką kładkę na bulwarze, skoro można było trochę odczekać i wybudować most zwodzony. Po co była budowa mostu w ciągu ulicy Brzeskiej, skoro i tak jeszcze z rok poczeka na drogi. Nie można było od razu zbudować go wyższego??? Prawda jest taka,że te mosty razem z kolejowym nigdy nie będą podwyższone!!! Z Berlinką będzie tak samo. Odbudują jeden pas jezdni, wybudują jeden most na Pasłęce i pozostałych rzekach. I z ekspresowej drogi będzie tylko zwykła jezdnią taką jak droga do Braniewa przez Milejewo. Aż szkoda się tylko denerwować!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-07-25)
  • Pan Prezydent przeczytał /powiedział/ to, co mu napisali. Oczywiście, że nie ma zielonego pojęcia o zasadach funkcjonowania budowli. Nikt na świecie nie podwyższa raz wybudowanego mostu. Szkoda, że nasze władze nigdy nie zechciały dowiedzieć się , że bodaj w roku 1984 została opracowana dokumentacja techniczna dotycząca rozbudowy i remontów nabrzeży basenów i rzeki Elbląg w granicach miasta, w zakresie zapewnienia tym elementom normalnej funkcji eksploatacyjnej. Dokumentacja ta została wykonana przez jedno z najlepszych polskich branżowych biur projektów. I co z tego. Wszak mamy już odliczanie wsteczne przed wyborami, więc tego typu wizje przejawiać sie będą coraz częściej w naszej codzienności. Nie wykluczone, że będą w Elblągu budować metro.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    del(2002-07-27)
  • Hm...metro? jestem za. Budujmy metro;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-07-28)
  • Heh, a może chociaż SKM?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-07-28)
  • METRO: Dworzec Główny - Pl. Jagielończyka- Zawada- Modrzewina
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-07-28)
  • zeby zaczac wydawac kolejne pieniadze miasta na zeglarstwo najpierw nalezy przyjrzec sie aktualnej sytuacji jak panowie komandorowie za pieniadze miasta remontuja swoje a mozew jeszcze klubowe jachty jacht klub elblag to temat dla niku lub prokuratury ciekawostka sa powiazania wladz zeglarskich z oslawiona baltycko elblaska szkola humanistyczna
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    pirat(2002-07-28)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Torba z nadrukiem elbląskiej Starówki
Naszywka GODŁO
Czapka z nadrukiem
Naszywki