Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 11-12-2016, imieniny Damazego, Daniela
 
Rek

UWAGA!

Ruszył prom z Sankt Petersburga

W Bałtijsku uruchomiono towarowo-pasażerski terminal promowy i linię promową z Sankt Petersburga przez Bałtijsk do Kilonii w Niemczech.

Uruchomienie terminala i regularnej linii promowej to część planu rozwoju transportu morskiego w obwodzie kaliningradzkim. W ten plan wpisuje się również uruchomienie w III kwartale bieżącego roku linii promowej samochodowo-pasażerskiej pomiędzy Bałtijskiem i Elblągiem. Będą na niej kursować dwa promy: jeden pod polską, a drugi pod rosyjską banderą. Połączenia z Elbląga będą skomunikowane z promami pływającymi między Sankt Petersburgiem i Bałtijskiem.
     
     
     Przeczytaj także rozmowę z Julianem Kołtońskim, szefem portu w Elblągu

J
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • No i stało się to, o czym mówiono już od dawna. Mądrzy Rosjanie zostawili na uboczu Trzcińsko-Bagienny region, który w żaden przyswajalny sposób nie potrafił im zaoferować oferty tranzytu nie wspominając innej, jakiejkolwiek gamy usług. Wartość ma nie dzieło, lecz działanie. Co się aktualnie czyni, to żyje. To, co uczynione jest martwe. Schefer
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2003-01-16)
  • Informacja jest połowiczna i niezbyt rzetelna. To na zasadzie - słyszeliśmy, że coś sie stało, ale nie wiemy dlaczego. Gdzie można kupic bilety. Chciałbym popłynąc w przyszłym tygodniu do Peterrsburga. Niech dziennikarz wyjaśni, w jakie dni pływa i ile kosztuje bilet, ileż dni przyjdzei mi spędzić w podróży.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ciekawski(2003-01-16)
  • 3 kwartał to brzmi "obiecująco". Ciekawe ile tygodni potrwa pływanie pomiędzy Bałtijskiem a Elblagiem? Wszak dotychczasowe praktyki udowadniają ,że już w październiku kończyć trzeba sezon żeglugowy. Poza tym później, jeżeli jest mróz, wody Zalewu zamarzają. No, może pan Kołtoński zafunduje nam jeszcze lodołamacz, bo po 3 miesiącach (lipiec, sierpien, wrzesień), należałoby linię zawiesić.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Agronauta(2003-01-17)
  • Aborygen : Nie rozumiem Twoich słów, jest napisane wyraźnie o Elblągu, o otworzeniu połączenia, mówi się o tym od roku, więc o co Tobie chodzi? Gdzie Ty widzisz Elbląg pominięty? A na dobrą infrastrukturę musisz poczekać do 2005 roku. Bo tyle będzie trwała budowa terminalu oraz modernizacja przystani jachtowych, która rusza w drugiej połowie tego roku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Klon(2003-01-17)
  • Aborygen ma racje . Co my mamy do zaproponowania ruskom :trzcinno -bagienny zalew nie poglebiany bo nie ma funduszy oraz brak zaplecza do przyjmowania takich promow.Pozostaje tylko nadzieja, ze takie zaplecze powstanie i bedzie funkcjonowac choc w polowie tak jak te niemieckie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Mam nadzieje(2003-01-17)
  • Aborygen ma racje . Co my mamy do zaproponowania ruskom :trzcinno -bagienny zalew nie poglebiany bo nie ma funduszy oraz brak zaplecza do przyjmowania takich promow.Pozostaje tylko nadzieja, ze takie zaplecze powstanie i bedzie funkcjonowac choc w polowie tak jak te niemieckie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Mam nadzieje(2003-01-17)
  • O NASZYM NOWYM TERMINALU: " Na nowym terminalu będą składowane i przeładowywyane dowolne towary masowe w ilości 1 mln ton rocznie, przeładunki dorbnicy ok 100 tys ton. Powierzchnia terminalu przeładunkowo-składowego wynosić będzie 35 tys. m kw.,nowe nadbrzeże będzie miało 195 metrów, na tym terenie znajdować będą się powierzchnie magazynowo-składowe zamknięte (teren 6 tys. m kw). Wszytsko będzie dostosowane do wymagań usługobiorców, wszytsko będzie wykonane w standardach unijnych. Na terenie terminalu będzie punkt formowania kontenerów, utowrzy się stanowisko do montażu wielkogabarytowych konstrukcji stalowych, które będą docierać do odbiorców w rejonie Morza Bałtyckiego, a także przy udziale statków kabotażowych o małym zanużeniu do innych portów państw unijnych. Rónież będzie zmodernizowana infrastruktura basenu jachtowego Bryza. Jest to najdalej (już wkrótce w UE) wysunięty port morski na wschód. Do nowej infrastruktury portowej zalicza się już nowy most dorgowy z siecią dróg. Po oddaniu tego mostu w wakacje rusza budowa terminalu na północ od mostu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Klon(2003-01-17)
  • P.S Nie zapomnijmy też o przewozie pasażerów, która zwiększy się już w tym roku. Mniejmy nadzieję, że nie majac jeszcze tej infrastruktury z powodzeniem wypalą te połączenia promowe w tym roku. Ale po oddaniu terminalu, przebudowie lotniska, wybudowaniu węzła Elbląg-wschód wraz z drogą Elbląg-Kaliningrad Elbląg zyska i coś straci, straci bezrobocie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Klon(2003-01-17)
  • Dorzućmy jeszcze do tego sieć światłowodową w mieście, a za tym co idzie, utowrzenie wielu nowych firm (przykład Ronneby w Szwecji). Lata 2005-2006 poprawią znacznie sytuację Elbląga, ta sytuacja już się zmienia, chociaż nie jest dla wszytskich jeszcze widoczna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Klon(2003-01-17)
Reklama