Niedziela 19-08-2018, imieniny Jana, Bolesława
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Tramwaj Tramwaj

Samorządy z Mazur chcą drugiego Kanału Elbląskiego - posłuchaj!

 
Elbląg, Samorządy z Mazur chcą drugiego Kanału Elbląskiego - posłuchaj! Połączenie Wielkich Jezior Mazurskich z Kanałem Augustowskim to pomysł m.in. na "odkorkowanie" Mazur...(fot. AJ)
Rek

Już od pewnego czasu mówi się o pomyśle połączenia Wielkich Jezior Mazurskich z Kanałem Augustowskim. Jedna z koncepcji dotyczy skomunikowania planowanego szlaku z Kanałem Elbląskim.

Projekt zakłada budowę odcinków kanału, który połączy m.in. jeziora: Orzyskie, Druglin, Ełckie, Selmęt Wielki, Rajgrodzkie i Dreństwo. Długość szlaku, który w ten sposób miałby powstać, waha się - w zależności od wariantu - od 124 do 133 km. Z tego do wykonania jest około 40-50 km samych „przekopów”, czyli budowy kanałów i poszerzania odcinków rzek. Najważniejszymi ośrodkami na szlaku mają być miejscowości: Giżycko (gdzie zaczyna się planowana droga), Orzysz, Ełk, Rajgród i Augustów. W przedsięwzięcie jest zaangażowanych 15 samorządów.
     - Celem jest stworzenie unikalnego szlaku turystycznego, który umożliwi poznanie miejsc dotąd mało uczęszczanych i odkorkuje jeziora mazurskie - mówi Piotr Nojszewski, prezes stowarzyszenia Polskie drogi wodne i członek rady konsultacyjnej do spraw połączenia Wielkich Jezior Mazurskich z Kanałem Augustowskim przy staroście ełckim.
     Posłuchaj radiowej rozmowy Agnieszki Jarzębskiej z portalu eswiatowid.pl.

eswiatowid.pl
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Właśnie jestem na Mazurach i niestety o żadnym zakorkowaniu nie ma mowy. Niestety. Ale pomysł zacny!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 1
    Czytelnik_MOBI_9336(2013-07-26)
  • Lepiej przekopać się do wielkich jezior niż inwestować w przekop mierzei - to przyniesie więcej korzyści !!! o ile ekoterroryści nie wynajdą czegoś po drodze a jak znam życie jak się mordy nie zapcha kasą to będą płakać nad każdym żuczkiem i żabką
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 6
    ekoterrorystic(2013-07-26)
  • Tytuł mówi o kanale elbląskim a treść artykułu o kanale augustowskim
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 0
    Czytelnik_MOBI_3522(2013-07-26)
  • Tytuł mówi o kanale elbląskim a treść artykułu o kanale augustowskim
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    Czytelnik_MOBI_3522(2013-07-26)
  • jak można niszczyć cenne środowisko mazurskie jakimis durnymi przekopami i to do Gizycka, które i tak i tak bedzie zawsze dziurą zabitą dechami i żaden kanał tego juz nie zmieni
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 4
    wojewoda(2013-07-26)
  • suoer pomys l, zasadniczo Gizycko nie może zostac odepchniete od morza i za pomoca kanałów musi miec dostęp do Bałtyku, poczatek budowy kanału musi być w Skowronkach, następnie kanał z Iławy do Giżyka w linii prostej, żadnych zakrętów, a potem już reszta miast i wiosek niech bedzie podłaczona do tego arcydzieła budowlanego,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 3
    zastepcawojewody(2013-07-26)
  • oddaliście władzę jakimś paranoikom, czy ten kraj nie rzeczywistych potrzeb tylko budowę 50 km kanału dla grupki 50 "majętnych hobbystów"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 1
    (2013-07-26)
  • Już zbudowali lotnisko, teraz będą budować kanały. Kto da na to pieniądze?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 1
    gr.(2013-07-26)
  • Problemem nie jest kto da pieniądze, a kto będzie z tego w ogóle korzystać. 50km nowych szlaków wodnych dla 500 osób rocznie? Tysiąc? A może coś takiego nam potrzebne - natemat.pl - tyle można bezsensownie wydać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    (2013-07-27)
  • Brać się do roboty, a nie dewagować i brać pieniądze na ekspertyzy i cateringi przez następne lata jak to jest w Polsce !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 4
    (2013-07-27)
  • Pieniądze, pieniądze a może tak w czynie społecznym?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 1
    (2013-07-27)
  • Przekop Mierzei Wiślanej powinien być priorytetem !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 5
    (2013-07-28)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Promocja RATY 0%
AMK Szkło ozdobne 9
Promocja RATY 0%
AMK Szkło ozdobne 2