UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Rek

Seniorze, nie daj się oszukać

 
Elbląg, Seniorze, nie daj się oszukać
fot. policja

To tytuł kampanii społecznej i porozumienia pomiędzy komendantem Głównym Policji, prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prezesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w zakresie ochrony seniorów przed oszustwami.

W 2017 roku na terenie Polski popełniono ponad 40 tysięcy przestępstw na szkodę osób starszych (65+). Były to przede wszystkim: kradzieże cudzej rzeczy, kradzieże z włamaniem oraz oszustwa. Wśród metod działania sprawców oszustw jednym z najbardziej znanych jest oszustwo na tzw. „wnuczka” lub „policjanta”. Jednak w ostatnim czasie coraz częściej mówi się także o nadużyciach przy zawieraniu różnego rodzaju umów. Mogą to być umowy podpisywane na pokazach dedykowanych głównie seniorom, ale również umowy na dostarczanie mediów czy usług telefonicznych, które bywają zawierane w mieszkaniach. Niestety okazuje się, że oferujący takie usługi są oszustami. Wykorzystują starsze osoby doprowadzając je do podpisania niekorzystnych umów. Takie działania mogą wypełniać znamiona przestępstwa.
     Kampania tworzona wspólnie przez instytucje mające na co dzień kontakt osobami starszymi ma w tym pomóc. Na jej potrzeby zostało przygotowanych przez UOKiK 350 tysięcy sztuk bezpłatnych informatorów oraz 3 tysiące plakatów. Materiały te będą dystrybuowane podczas spotkań przedstawicieli wymienionych instytucji z seniorami oraz dostępne w siedzibach ZUS i KRUS, czyli miejscach często odwiedzanych przez seniorów.
kom. Krzysztof Nowacki oficer prasowy KMP w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Szkolna Wyprawka
Plecaki i tornistry