Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 07-12-2016, imieniny Ambrożego, Marcina
 
Rek

UWAGA!

Spór o miejski deptak

Elbląg, Spór o miejski deptak

Jak ma wyglądać główna ulica elbląskiej starówki? W tej kwestii nigdy nie było zgody pomiędzy władzami Elbląga i konserwatorem zabytków.

Miejski projekt zakłada, że ulica Stary Rynek, jako reprezentacyjna promenada, powinna być deptakiem, wyłożonym granitowymi płytami. Oczywiście możliwy byłby w określonych godzinach dojazd samochodów z zaopatrzeniem do sklepów. W ciągu ulicy, kostką brukową, zaznaczone byłyby tylko ciągi, którymi niegdyś biegła granica pomiędzy chodnikiem i jezdnią.
     - Robiliśmy animacje komputerowe tak wyglądającej ulicy. Radni zaakceptowali tę koncepcję - powiedziała Czesława Piotrowska, członek zarządu miasta - Założenie jest takie, by dobrze się chodziło, tak jak po Długim Targu w Gdańsku.
     Miejski projekt czeka już na realizację. W budżecie na ten rok, na rozpoczęcie prac przy odbudowie ulicy, przeznaczono 500 tysięcy zł.
     Tymczasem ten miejski projekt nigdy nie uzyskał zgody konserwatora zabytków. Odchodząca do pracy w malborskim zamku Maria Lubocka- Hoffman, dotychczasowy zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie, nigdy nie chciała się zgodzić na tę koncepcję. Jej zdaniem, przy rekonstrukcji ulicy trzeba zachować jej pierwotny kształt i przeznaczenie. Nie można - zdaniem Lubockiej - wprowadzać zmian, która zupełnie nie przystają do ogólnej koncepcji odbudowy Starego Miasta. W jej opinii, ulica powinna być wyłożona brukiem i posiadać wyraźnie zaznaczone krawężnikami chodniki dla pieszych.
     Jesteśmy ciekawi, jak zachowa się następca Marii Lubockiej - Hoffman i czy zaakceptuje miejski projekt. Na razie jeszcze nie wiadomo, kto będzie czuwał nad rekonstrukcją Starego Miasta i czy władzom uda się własny projekt przeforsować.
     

J
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • dlaczego nie mozna zamiescic opinii ???????/
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-03-04)
  • A to wyżej, to co?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-03-04)
  • Ja mam juz animacje chodzenia ta ulica - deptakiem za soba. Zerwalem sobie zelowske. Ciekawe jakim to programem komputerowym animowano czy reanimowano wyglad przyszlej ulicy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Bogdan, Hamburg(2002-03-04)
  • Moje zdanie - wygląd taki jak Piotrkowska w Łodzi czyli mnóstwo ogródków w sezonie letnim, dużo małych lokali (mały czynsz!) na zaledwie kilka stolików, zakaz poruszania się dla samochodów wszelakich - ruch pieszy albo jak to jest w Łodzi riksza zrobiona z rowerów. Reszta bez zmian czyli hotele, banki, biura itp. Wówczas miejsce to może mieć trzy różne pory swojej aktywności: dzień w godzinach roboczych, popołudnie - zatrzymajmy ludzi po zakupach i wreszcie wieczór i noc dla bawiącej się młodzieży. Dziś mamy najbardziej rozwiniętą tę ostatnią formę aktywności Starego Miasta. Dlatego ja widzę tam polbruk na całej długosci...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ryszard Ochódzki(2002-03-04)
  • Ochódzki: przestań z ogródkami, bo Cię naczelny portEl'u wyskrobie! Jemu wszystko się kojarzy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Tereska(2002-03-04)
  • Bogdan jak kupijesz buty u ruskich to nic dziwnego, że się tak stało.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Mirek - Eisenach(2002-03-04)
  • Pieknie Panie Ochodzki a ile skarg na malolatow bedzie od mieszkancow pobliskich kamieniczek :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    czlowiek z Doliny M(2002-03-05)
  • Ryszard Ochodzki: "Moje zdanie - wygląd taki jak Piotrkowska w Łodzi czyli mnóstwo ogródków w sezonie letnim, dużo małych lokali (mały czynsz!) na zaledwie kilka stolików, zakaz poruszania się dla samochodów wszelakich - ruch pieszy albo jak to jest w Łodzi riksza zrobiona z rowerów. Reszta bez zmian czyli hotele, banki, biura" - wszystko piknie tylko jak wyobrazasz sobie dojazd do tych bankow, biur (pracownikow oczywiscie bo klienci moga sobie pospacerowac po deptaku) czyzby w godzinach nocnych?? P.S. do piotrowskiej w lodzi, na dlugi targ w gdansku czy na deptak na starym miescie w toruniu wlasciciele i pracownicy sklepow, biur, bankow czy w koncu mieszkancy moga z pewnymi ograniczeniami (miesieczny, roczny abonament lub przepustki) dojechac do swoich miejsc pracy i mieszkan tylnymi dochodzacymi do deptakow uliczkami, a na elblaskiej starowce nie ma takich mozliwosci - trzeba bedzie parkowac na placu slowianskim, kolo poczty, na stoczniowej pod ABB albo na bulwarze - paranoja - wniosek brukowane ulice z wyraznymi chodnikami dla pieszych na calym starym miescie lecz z ograniczonym wjazdem (tylko z abonamentami i przepustkami) na teren calej dzielnicy tj. od bramy targowej, wjazdu na garbary, wiezowej, wigilinej, zamkowej i bulwaru od zachodu w okolicach mostu na rzeka elblag. to by bylo tyle :-).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    elbl jes(2002-03-05)
  • Organizacja ruchu samochodów i kto wie, byc może także komunikacji autobusowej (są takie plany) wynika z prowadzonej właśnie przez UM inwestycji nazywanej małą obwodnicą Starego Miasta. Prace trwają właśnie na równoległej ulicy do u. Stary Rynek od strony rzeki. Po zakończeniu tego odcinka będziemy wjeżdżali Stoczniową wzdłuż Alstom'a, potem w prawo za Galerią EL (ten odcinek zbudowano wczesniej) poten ten właśnie budowany fragment no i pewnie będzie zwieńczenie gdzieś przez Zamkową na most lub dalej przez Panieńską do Zatorza lub Centrum. Od strony pocztowej też powstają miejsca parkingowe np.: rozwiązanie przy I LO i ulicy Sukienniczej. Problem dojazdu osób pracujących na Starówce jakby się rozwiązuje - to jeżeli mówimy o osobach posiadających samochody. Gorzej i tu przyznaje przedmówcy rację jeżeli ktoś korzysta z linii autobusowej lub tramwaju: faktycznie z Placu Słowiańskiego jest to spacerek. Wracając do tej małej obwodnicy - prognozuje, że od Bramy Targowej ulica będzie zamknięta dla samochodów bo spór nie toczy się wokół problemu czy tam ma coś jeździć czy też nie ale dotyczy stylu zabudowy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ryszard Ochódzki(2002-03-05)
  • Tak, tak, p. Słonina chce nas skierować pod most!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Veronka z Elbląga(2002-03-05)
  • Kolego elbl jes - wjazd dla mieszkańców i pracujących.? OK, ale co z parkowaniem. Teraz po Starówce piesi chodzą środkiem ulicy, bo samochody ciaśniutko obstawiają pobocza (bo chodników oczywiście brak). Starty Rynek, Garbary no i oczywiście Wigilijna to jeden wielki parking. Samochody blokują przejście (SR i G) a na Wigilijnej ciężko jest się wyminąć z samochodem jadącym z przeciwka. Ja tu mieszkam i pracuję, ale samochód trzymam na parkingu poza starówką. Wjazd tak, ale 5 min i wynocha, parkowanie poza starówką inaczej za rok czy dwa w ogóle nie będzie można tu przejść pieszo.Waskie uliczki mają swoje ograniczenia. Co do ruchu kołowego to jeszcze niech kochane miasto nie zapomina, że tam gdzie zezwoli na ruch samochodów naćpane gnojki po knajpianym amoku będą się ścigać w swych zabytkowych i kradzionych maszynach. Konieczne są spowalniacze, jeżeli dla kogoś nie jest to oczywiste zmieni zdanie wkrótce, po pierwszym trupie rozjechanego pieszego. Zapewniam was, że to się stanie wkrótce bo wyścigi trwają i jedynym ich ograniczeniem jest póki co tragiczny stan nawierzchni na starówce.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zenek(2002-03-05)
  • A JA MAM W D DEPTAK PO CO DEPTAK JEŻELI JESZCZE PRZEZ 10 LAT NIE BĘDZIE TU DOMÓW POZATYM 90 PROCĘT STARÓWEK ŚWIATA OBYWA SIĘ BEZ KRETYÓSKICH GRANITOWYCH TABLIC .NA STARÓWCE POTRZEBNY JEST RUCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH BO INACZEJ GROZI JEJ ŚMIERĆ .ALE SŁONINA ZABIJA WRZYSTKO CO STANIE MU NA DRODZE JEŻELI ZDĄŻ Y PRZED WYBORAMI UŚMIERCI TEŻ STARÓWKĘ
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-03-05)
Reklama