Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 20-11-2017, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Park Dolinka Park Dolinka

Światowy Dzień Konsumenta

Elbląg, Światowy Dzień Konsumenta
Rek

Tegoroczny Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest pod hasłem „Nasze pieniądze, nasze prawa”. Jego celem jest przybliżenie słabszym uczestnikom rynku ich praw oraz chroniące interesy konsumentów instytucji. Z tej okazji ruszyła dziś nowa odsłona strony internetowej Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów.

Z okazji przypadającego dziś Dnia Konsumenta pod adresem www.icpen.org, ruszyła nowa odsłona strony internetowej Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN – Internationial Cooperation and Enforcement Network), która zrzesza 36 państw na świecie. Stronę wzbogacono o nowe funkcje, które pomogą konsumentom szybko i bez problemów dotrzeć do konkretnych informacji, gdzie szukać pomocy w sytuacji, gdy łamane są ich prawa, jak rozwiązywać spory o charakterze transgranicznym (m.in. za pośrednictwem strony www.econsumer.gov), a także jak bezpiecznie robić zakupy w Internecie i uniknąć licznych pułapek zastawianych na konsumentów w sieci. Na stronie znajduje się również baza projektów edukacyjnych zawierających przykłady programów realizowanych przez różnie kraje, które odnoszą się do kwestii podnoszenia świadomości konsumentów w istotnych dla nich kwestiach (np. projekt Belgii na temat reklamy wprowadzającej w błąd i różnych zagrożeniach związanych z transakcjami online). W bibliotece znaleźć można liczne dokumenty z zakresu ochrony konsumentów w poszczególnych państwach. Strona dostępna jest w języku angielskim.
     W naszym kraju działania związane z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów podejmuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać m. in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
     Rzecznicy konsumentów bezpłatnie telefonicznie, przez Internet bądź bezpośrednio w biurze, udzielają porad prawnych, podejmują interwencje i mediacje z przedsiębiorcami. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. W Elblągu Powiatowy Rzecznik Konsumentów ma siedzibę przy ul. Saperów 14a, tel. (055) 239 49 09.    
  
     Źródło: UOKiK
     

oprac. mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • Mam pytanie odnośnie zdania --- Elbląski rzecznik ochrony praw konkurencji i konsumentów, jest oskarzycielem publicznym na podstawie kodeksu do spraw wykroczeń. W odniesieniu do jakich przepisów można interpretować SPRAW WYKROCZEŃ ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    heh26(2010-03-16)
Reklama