Środa 19-09-2018, imieniny Januarego, Teodora
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Zapomniana Ogrodowa.... Zapomniana Ogrodowa....

Szybciej na Mierzeje już za dwa lata

Radykalnie poprawią się warunki drogowe na Mierzei Wiślanej. Wszystko za sprawą budowy mostu na Szkarpawie w Drewnicy i remontu dwóch przepraw mostowych w Rybinie i Sztutowie.

W środę podpisano kontrakt z wykonawcą tych inwestycji.
     - Most w Drewnicy stanie już wiosna przyszłego roku - obiecuje Zdzisław Piechota dyrektor zarządu dróg powiatowych w Nowym Dworze Gdańskim. - Natomiast remonty zostaną przeprowadzone – jeden w tym roku, drugi w przyszłym.
     Pięć lat temu samorząd wystąpił do Unii Europejskiej o pieniądze na te przedsięwzięcia drogowe.
     - Wniosek zyskał akceptacje, bo to inwestycja kilku samorządów i realizowana w celu rozwoju turystyki na Mierzei - mówi starosta nowodworski Mirosław Molski.
     - Dzięki tym inwestycjom łatwiej będzie dojechać na Mierzeje. Zamiast jednej drogi, jak teraz – na półwysep prowadzić będą trzy trasy - dodaje wójt Sztutowa Iwona Tyburska.
     Koszt budowy mostu i remontu dwóch innych – to prawie 21 milionów złotych. Z unijnych funduszy na tę inwestycje przekazano 10 milionów złotych. Samorząd wojewódzki dał 7 milionów, pozostałe 4 wygospodarował powiat nowodworski.

P
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Super! A co z nowym mostem w Nowakowie? Czyżby o tej inwestycji zapomniano? To przecież też droga na Mierzeję Wiślaną. TR
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2005-01-13)
  • Pomorskie umie zadbać o swój interes... my potrafim ino hasełka dla zdobycia lub utrzymania wyborców... www.portel.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rwel(2005-01-13)
  • Tak, remonty mostów w Rybinie i Sztutowie wiele zmienią oj wiele
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Tomaszek(2005-01-13)
  • Rwel jesteś w warmińsko murzyńskim i jest jak jest. Tu nikt nie inwestuje w zalew i zatokę bo Olsztyna to nie interesuje. Ja pomyslałem sobie czy byłaby możliwość zbudowania takiego mostu jak Golden Gate w san Francisko, czyli wiszący, przez zalew trasą od Nadbrzeża bezpośrednio na mierzeję to parę kilometrów, na Krynicę to by dopiero skróciło dojazd, w 15 minut bylibyśmy nad zatoką, po prostu most wiszący. Zalew nie jest tak szeroki by to było niemożliwe, odciążyłoby to siódemkę i droga byłaby prosta o szybka, ponadto taki wysoki most wiszący nie przeszkadzałby w kursowaniu statków do naszego portu. a most w Nowakowie? Ktoś tu rzucił hasło...po pierwsze za mostem jest ostry zakręt, most stały musiałby być wysoki by mogły tu wpływać statki do portu....oznaczałoby to wyburzenie za mostem sporej ilości domów gdyż wzdłuż tej drogi ciągną się zabudowania. Jest sklep na rogu i biblioteka. Pomysł dobry ale ludziom tam mieszkającym trzeba byłoby dac nowe mieszkania...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zagmen(2005-01-13)
  • Zagmen ~ piszesz zajeFiste scenariuszeFilmowe... jakby jeszcze dodać muzykę The Zag Men ^@_@^
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rwel(2005-01-13)
  • Zagmen świetny pomysł, a czemu by nie taki most fajna sprawa ;-) pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Majek(2005-01-13)
  • chciałam zauważyć, ze w tej okolicy nie ma rzeki Szarpawy, jest rzeka Szkarpawa :))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bigotka(2005-01-13)
  • ...albo te , no....kabiny teleportacyjne....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2005-01-13)
  • bigotka: Oczywiście - literówka poprawiona.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Redakcja(2005-01-13)
  • Czegoś tu nie rozumiem. Jakim cudem mają się zrobić 3 drogi dojazdowe zamiast jednej? Przecież ten nowy most powstanie na miejscu mostu pontonowego, a pozostałe 2 będą tylko remontowane. Wynika z tego że żadnej drogi nie przybędzie tylko poprawi się stan istniejących przepraw.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MaRS(2005-01-13)
  • Ale będzie bardziej pięknie i bardziej luksusowo... no poprostu komfortowo, przydałyby się jeszcze jakieś wirtualne miejsca parkingowe:-
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Tomaszek(2005-01-13)
  • Moi mili Parafianie Trzcińsko-Bagienni - wydaje mi się, że nic tak radykalnie i kompleksowo nie rozwiąże komunikacji pomiędzy Mierzeją a południowym brzegiem Zalewu jak - prom samochodowo osobowy, który może doskonale kursować Tolkmicko via Krynica Morska. Jakiekolwiek poprawianie (nie mówię nic o budowie nowej drogi wzdłuż Mierzei, bo to inne zagadnienie, lecz bardzo drogie) nie przyniesie oczekiwanego efektu - bo nadal będzie istniała kiszka komunikacyjna zaczynająca się za Kontami Rybackimi. Natomiast przeprawa promowa zmniejszy znacząco koszt przedsięwzięcia i odciąży przeciążone ciągi komunikacyjne - nie wspominając już nic o oszczędności czasu, jaki należało będzie poświęcić na tą ekskursję. Brak w tym dziele wyobraźni i jakiegokolwiek działania. Przy okazji prowadzenia prac studialnych PRZEKOP MIERZEI wielokrotnie poruszano ten problem określając podstawowe parametry tego przedsięwzięcia. Samorządy śpią a Skarb Państwa w osobie Urzędu Morskiego nie jest zainteresowany praktycznie niczym - a jednym, aby mu gitary nie zawracać i burzyć sielsko-anielskie stosunki państwowego pracodawcy, którego praktycznie nikt nie weryfikuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2005-01-13)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia klasyczna
Kuchnia nowoczesna
Kuchnia inna niż inne
Kuchnia nowoczesna III