UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • RobertKoliński Inwestycji infrastrukturalnych NIE ROBI SIĘ na parę lat i NIE MUSZĄ WCALE się one zwracać. Ich podstawowym celem i rolą bowiem jest stymulacja gospodarcza regionu i stworzenie szansy do dalszego rozwoju, a nie kasowanie zysków po 3 latach, bo to nie lokata bankowa. Przekop daje szansę na rozwój całej strefie okołozalewowej i jest impulsem do dalszych decyzji rozwojowych, które już zależeć będą od poszczególnych władz samorządowych poszczególnych miejscowości - rząd może i powinien to stymulować, ale wszystkiego nie da się zrobić za mieszkańców. Ta matematyka jest prosta - z przekopem jest szansa coś zrobić, wystarczy pomyśleć; bez niego, pozostaje marazm i bieda jak dotychczas. Nie tylko skorzysta na tym turystycznie Elbląg, podobnie jak Tolkmicko, Frombork, Braniewo i pozostałe miejscowości nadzalewowe, ale również zwiększy się ruch towarowy w elbląskim porcie. Przypominam o Białej Księdze Transportu UE, która zakłada zwiększanie w najbliższych dekadach transportu śródlądowego i rozwój dróg wodnych, na co zresztą przeznacza się tam ogromne środki, których w Polsce nie potrafimy wykorzystać, bo u nas w większości dominują malkontenci o podejściu "nie da się". (. .. )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    40
    12
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Dokładnie. Jak będzie pewne wyjście na Bałtyk, to przyjdą nowe inwestycje, nowe zakłady pracy, być może pojawią się stałe rejsy wycieczkowe do Trójmiasta, albo do Republik Bałtyckich czy na Bornholm, jak będą mogły tu przypływać jednostki z innych krajów niż tylko z Polski i Rosji to będzie większy ruch w porcie i większe zyski z opłat, a Starówka i lokale gastronomiczne tam usytuowane ożyją. Będzie można transportować więcej i taniej ponadgabarytów, przecież takich wyrobów nie przewiezie się S7. A terminal kolejowy w Braniewie co roku zwiększa przeładunki tylko za zeszły rok to ponad 37 tys. kontenerów, jakby to połączyć sprawnym transporterm kolejowym do portu w Elblągu, to już wzrosłyby znacząco możliwości transportu, coraz więcej kontenerów slą tam Chiny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    2
    Gienek (2019-02-20)
  • @RobertKoliński - Przestań chlać i pomyśl na trzeźwo.
  • Nie muszą się zwracać ? Ty chyba sie z ch** na łby pozamieniales. To jest wlasnie pisowska racja wszystko bedzie wszystkim trzeba dac. A Polacy od lat nauczeni ze im sie nalezy i port w Elblagu musi byc bo tak. Moze jeszcze lotnisko wybuja i plantacje bananowców? Przeciez to nie musi sie zwrocic a ma ożywić region. Do tego po sam hel posadzimy rafe koralowa wtedy masa nurków bedzie do portu w Elblagu wplywac ! Do tego jeszcze lotnisko dla dronow i promów kosmicznych bo w przyszlosci wg ekspertów z USA ma znacznie wzrosnac taki transport
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    9
    Patryk12340987(2019-02-20)
  • RobertKoliński @Patryk12340987 - I po co się durniu unosisz, skoro pojęcia nie masz o czym bełkoczesz? Zwróciły ci się, albo społeczeństwu, miliardy wyrzucone na kretyńskie stadiony pobudowane na Euro 2012,z których każdy był co najmniej dwukrotnie droższy, niż planowany przekop? Nie i nigdy się nie zwrócą, ich wartość bowiem rozwojowa jest żadna. W przeciwieństwie do przekopu, który jest projektem inwestycyjnym na dekady i wieki nawet, a który może zaktywizować cały zaniedbany przez ostatnie 30 lat neoliberalnej polityki zostawiania małych ośrodków samym sobie region.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    3
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • @Patryk12340987 - i palmy, koniecznie palmy na piasku!!! Seszele niech się schowają :D:D:D
  • @RobertKoliński - a fe, niby człowiek kulturalny, a nie potrafi rozsądnie argumentować i jeszcze używa brzydkiego języka. Wstyd, panie, wstyd. ..
  • @RobertKoliński - Tak zwróciły się, a nawet zarabiają na siebie. Poczytaj trochę dane finansowe z funkcjonowania np. Stadionu w Warszawie czy stadionu w Lublinie - ten nie był budowany na mecze EURO 2012.Zobaczymy (mam jednak nadzieję że nie) ile końcowo wyniesie przekop którego tak bronisz, ile rocznie kosztuje utrzymanie drogi wodnej. Piszesz o atrakcji turystycznej, a jedną z największych jaką mamy Kanał Elbląski z pochylniami nie potrafimy docenić i dofinansować - dlaczego nie ma pieniędzy na udrożnienie drogi na j. Miłomłyn ? Chyba jesteś za bardzo ograniczony żeby zdać sobie sprawę z wydatków jakie trzeba ponieść by ten cyrk zwany portem elbląskim miał rację bytu. Na siłę nie musimy go utrzymywać, tak jak ludzie chorzy przy aparaturze - kiedyś trzeba odłączyć i dać odejść z godnością. Uważam że w Elblągu jest o wiele więcej inwestycji do zrealizowania z większym potencjałem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    5
    Patryk12319023(2019-02-20)
Reklama