Patryk12340987 jak będzie pewne wyjście na Bałtyk, to przyjdą nowe inwestycje, nowe zakłady pracy, być może pojawią się stałe rejsy wycieczkowe do Trójmiasta, albo do Republik Bałtyckich czy na Bornholm, jak będą mogły tu przypływać jednostki z innych krajów niż tylko z Polski i Rosji to będzie większy ruch w porcie i większe zyski z opłat, a Starówka i lokale gastronomiczne tam usytuowane ożyją. Będzie można transportować więcej i taniej ponadgabarytów, przecież takich wyrobów nie przewiezie się S7. A terminal kolejowy w Braniewie co roku zwiększa przeładunki tylko za zeszły rok to ponad 37 tys. kontenerów, jakby to połączyć sprawnym transporterm kolejowym do portu w Elblągu, to już wzrosłyby znacząco możliwości transportu, coraz więcej kontenerów slą tam Chiny. A towary dalej będą mogły być transportowane S7, która biegnie aż na południe Polski- proste. Wystarczą przeładunki rzędu 2-3 mln ton za 20-30 lat i już będzie duży rozwój. Proste. Będzie więcej turystów z innych krajów UE, będą mogli płynąć Kanałem Elbląskim, aż do Ostródy i Jezioraka w Iławie. A co powiesz Patryk o ponadgabarytach i zakładach nad rzeką, a transport zboża do Elwlewatoru to co? Możliwości rozwoju są duże. Rzeczna stocznia remontowa też odżyje.