Patryk a wiesz co jak się da to można zrobić nawet NY. Najlepiej powiedzieć, że nic się nie da, nic nie można, nie opłaca się. A tak poważnie to jasno napisałem, że przeładunki w porcie się rozwijały do momentu wprowadzenia 3 letniej blokady przez Rosję. Dane są dostępne na stronie portu. Przełdunki spadły z kilkuset tysięcy ton rocznie do zera prawie to samo z ruchem pasażerskim. Sama Żegluga Gdańska i port rocznie tracili 2 milony 750 tys zł na pasażerach i opłatach portowych, a gdzie straty za przeładunki. Przecież w porcie miało być wożone i składowane kruszywo na budowę Autostrady A1 i to są fakty, a blokada to uniemożliwiła.
Jest takie powiedzenie , z g*wna bata nie ukrecisz " albo " i w Paryżu nie zrobią z g*wna ryżu " . To samo tyczy sie portu w Elblagu. Powiedz mi co dokladnie jest w planach , co ma byc transportowane w takich ilosciach ze bedzie sie oplacac wlozyc miliardy w rozwój portu i przekop? Materiały bud. , wegiel ? Przeciez to juz jest. Turystyka ? Niech wzrosnie dwukrotnie, bedzie to stan z 2005 roku wtedy port tylu przyjął co sie zmienilo ze teraz nie przyjmie ? Moze dlatego ze nabrzeże turystyczne ma tylko 300 m ???Jak towar ma byc dostarczany do Elblaga i odbierany z naszego miasta ? Koleją? Port ma dostep do transportu kolejowego,a towar wysadzaja na ,,rampie " kolo jednostki wojskowej na mazurskiej i dalej na tiry i do portu. Gdzie tu logika ? Jesli Cie stac to inwestuj.