UWAGA!

Zajezdnia i parking poczekają

 Elbląg, Zajezdnia i parking poczekają
(fot. MS, archiwum portEl.pl)

230 tysięcy złotych – tyle chce przeznaczyć ratusz na opracowanie dokumentacji modernizacji zajezdni tramwajowej, budowy ścieżki rowerowej w ciągu al. Grunwaldzkiej i systemu „park and ride” przy dworcu. Problem w tym, że oferty firm projektowych są nawet cztery razy droższe.

Okolice dworca PKP i autobusowego mają się zmienić. Miasto planuje tam stworzenie pierwszego w Elblągu parkingu typu park and ride (zaparkuj i jedź). Oprócz tego ma zostać zmodernizowana zajezdnia tramwajowa przy ul. Browarnej oraz wybudowana ścieżka rowerowa w ciągu al. Grunwaldzkiej. Ratusz chciałby otrzymać dokumentację techniczną tych inwestycji w jednym przetargu.
       Na pierwszy przetarg nie wpłynęła żadna oferta. W drugim zgłosiły się dwie firmy: konsorcjum Euro Project Grzegorz Latecki i Prowed – Biuro Projektów Drogowych Wiesław Siemiątkowski oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku. Dzisiejsze otwarcie ofert ujawniło dość sporą różnicę w oczekiwaniach finansowych. Ratusz planował przeznaczyć na dokumentację 230 tys. zł, tymczasem potencjalni wykonawcy wycenili swoje usługi odpowiednio na 423 tys. zł i 1,045 mln zł.
       Co będzie dalej? Urzędnicy badają oferty, ale z powodu tak dużej rozbieżności finansowej można przypuszczać, że przetarg zostanie unieważniony.
       Przypomnijmy, że dokumentacja ma dotyczyć m.in. powstania przy dworcu parkingu typu „park & ride” (zaparkuj i jedź), który ma być centrum przesiadkowym. Przy okazji mają być też przebudowane przystanki tramwajowe koło dworca, wymienione wiaty przystankowe na takie z oświetleniem LED i oświetlenie (na energooszczędne) na placu Dworcowym. Drugim elementem przetargu jest opracowanie dokumentacji modernizacji zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej oraz dokumentacji ścieżki rowerowej od ul. Komeńskiego do ronda Kaliningrad w ciągu al. Grunwaldzkiej.
       Prace budowlane zostały zaplanowane na 2019 r. Oczywiście jeżeli wcześniej powstanie dokumentacja projektowa.
      
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • najlepiej wszystko w Elblągu musi poczekać a budujcie i dawajcie kase na wieś olsztyn. NIGDY!!!!!
  • zajezdnia i tramwaje jak za PRL-u.
  • Pod nowym super, mega(lomańskim?) wiaduktem na Zatorze zamiast nasypów kilkupoziomowy P&D dla kilkuset bryczek spokojnie by się zmieścił. Tylko z wożenia tysięcy qubików pospółki nasypowej byłyby "nici"?Problem z dojazdem do tego parkingu byłby średni. i dziura w budżecie też bolałaby trochę mniej. Lepiej sypać nasypy z budżetowej kasy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    7
    Ratuszowydemotywator3(2017-03-27)
  • czasami zdarza mi się przechodzić ul. Browarną obok zajezdni tramwajowej, takiego bałaganu jak w zajezdni nie widziałem nawet w mieszkaniu artysty muzyka alkoholika. Kogo prezydenci miasta powoływali na stanowiska dyrektorów tego chaosu że doprowadzili zajezdnię do takiego stanu przewyższającego bałaganem najgorsze PGR i rosyjskie kołchozy. Dobry gospodarz mógłby zrobić tam porządek bez projektu tylko po co skoro kasiora czeka na przytulenie.
  • Park and ride w Elblągu :) mocne
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    0
    Kolejna bzdura z naszych podatk(2017-03-27)
  • "Miasto planuje tam stworzenie pierwszego w Elblągu parkingu typu park and ride (zaparkuj i jedź). .. " zanim zaparkuję, dojdę do przystanku i doczekam się tramwaju, to w tym czasie samochodem zdążył był już objechać pół miasta. Takie rozwiązania jak park and ride to się sprawdzają ale w dużych metropoliach gdzie są duże odległości i komunikacja kursuje z dużą częstotliwością.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    2
    ssssss444(2017-03-27)
  • A kto by chciał odstawić swój zadbany, czysty i ogrzewany samochód aby przesiąść się do zdezelowanego tramwaju typu "Konstal" sprzed kilkudziesięciu lat, w którym nawet nie ma uszczelek i podczas jazdy w tramwaju hula wiatr oraz przeciekają okna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    2
    mnbvb(2017-03-27)
  • Elblążanie ratujcie zabytkową zajezdnię bo na urzędników nie ma co liczyć. Żadne miasto w Polsce tak niefrasobliwie pozbywa się i tak nielicznych obiektów zabytkowych.
  • Olsztyn od kilku już lat zgarnał 100% budżetowych pieniędzy przeznaczonych na tramwaje dla województwa Warm-Maz. Już debatują tam o rozbudowie linii tramwajaowej i zakupie nowego taboru na nią. .. to są grube miliony, no comments.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    1
    PolskiAnarchista(2017-03-28)
  • Najpierw Aleja Grunwaldzka bezwzględnie musi zostać poszerzona do 4 pasm ruchu na odcinku Komeńskiego -Rawska z tramwajem w środku, z rozbudową pasów w lewo na węźle z Grottgera (rozwidlenie dróg wojewódzkich), bo to obecne rozwiązanie byle jakie - MASAKRA: nie wytrzymuje natężenia ruchu - jazda ścieżką rowerem, wzdłuż takiej byle jakiej arterii staje się "mało komfortowa"; poza tym - kiedy wreszcie na wjeździe do Miasta Regionalnego przestaną straszyć podłe czynszówki, tak jakby wojna (WWII) dopiero co się skończyła, a tak niestety wygląda spory odcinek Alei Grunwaldzkiej. A Wy kolejny raz bierzecie się za Plac Dworcowy, który nawet nieźle wygląda i spełnia swoje zadanie - Park & Ride można zrobić np. przy PWSZ, Leclerc, koło UPT Nr2,obok Dawnej Fabryki Papy Grunwaldzka vis a vis Dworca lub przy Zw. Jaszczurczego; po co niszczyć wciąż przyzwoity Plac Dworcowy?
  • tak to jest obiecanki cacanki a Elbląg upada.
Reklama