UWAGA!

Zaparkuj i jedź, czyli zmiany przy dworcu

 Elbląg, Okolice dworca mają być centrum przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia
Okolice dworca mają być centrum przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia (fot. Michał Skroboszewski)

Miasto szykuje zmiany przy dworcu PKP i w tramwajowej zajezdni. Ratusz ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, której jednym z założeń ma być stworzenie pierwszego w mieście parkingu typu „park and ride”.

„Park and ride”, czyli parkuj i jedź – to rozwiązanie stosowane w większych miastach, które ma zapobiegać korkowaniu się centrów miejscowości. Kierowcy mogą pozostawić swoje auta na wyznaczonych parkingach, by dalej korzystać z komunikacji miejskiej. W Elblągu – jak planują urzędnicy – „park and ride” powstanie na placu Dworcowym.
       - W okolicy dworca PKP zostanie zainstalowany automat umożliwiający łatwy zakup biletów komunikacji miejskiej, na placu Dworcowym i pętli autobusowej zostaną zainstalowane elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, pokazujące najbliższe odjazdy autobusów i tramwajów – wylicza Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
       Przy okazji zostaną też przebudowane przystanki tramwajowe koło dworca, wymienione wiaty przystankowe na takie z oświetleniem LED, zostanie też wymienione oświetlenie na samym placu Dworcowym na bardziej energooszczędne, a na pętli autobusowej pojawią się kamery miejskiego monitoringu.
       Ratusz szuka firmy, która wykona dokumentację projektową tego przedsięwzięcia. Dodatkowo oferenci muszą zaprojektować przebudowę części zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej wraz nowymi torowiskami na terenie zajezdni. Chodzi głównie o rozebranie obecnego warsztatu i budowę w jego miejsce nowoczesnej hali postojowej dla tramwajów. - W okresie WPK, MPK czy MZK warsztat pełnił funkcję hali przeglądowej autobusów oraz myjni. Jest to budynek mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem pokrytym w połowie płytami azbestowymi. Został wybudowany w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku – informuje Joanna Urbaniak.
       Ale to nie koniec prac. W tym samym przetargu projektanci muszą również zaplanować budowę ścieżki rowerowej, która będzie biegła w ciągu al. Grunwaldzkiej, od ul. Komeńskiego do ronda Kaliningrad. - Projekt ścieżki ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik – dodaje Joanna Urbaniak.
       Firmy, które chcą przygotować dokumentację na wszystkie wspomniane zadania, mają czas do 6 marca na złożenie swojej oferty do elbląskiego ratusza. Same prace budowlane są zaplanowane do realizacji do 2019 roku. Miasto na modernizację zajezdni tramwajowej wraz z zakupem tramwajów zaplanowało w najbliższych trzech latach 11 mln złotych, chce się też ubiegać o unijne dofinansowanie na ten cel. 
      
RG

Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Nie po to kupilem samochod zeby jezdzic tymi trzesacymi sie zlomami, czesto w smrodzie, pedzacymi 30 km/h :D
  • jak przjazd bedzie darmowy to chetnie skorzystam ale jak za bilet to taniej wychodzi jechac autem
  • Najważniejsze pytanie, czy te parkingi sa bezplatne bo jak nie to nie ma to żadnego sensu
  • zapłacić za parking i za bilet komunikacji ale biznes !!!
  • bo to o to chodzi żeby nabić kasę mpk no i parkingi przy tym zarobią myślę ze taniej będzie kupić gumowe młotki żeby radni przed głosowaniem walneli się w czolo kolejne wyrzucone pieniadze
  • póki co to nawet mieszkańcy nie mogą zostawić samochodu pod dworcem i przesiąść się na pociąg, jak ktoś ma trochę bagażu to musi korzystać z taryfy, albo targać walizki do tramwaju, a parking pod dworcem autobusowym, który był kiedyś darmowy dla klientów Wydziału Komunikacji urzędu miejskiego, sprzedali jakiemuś prywatnemu cwaniaczkowi, który bierze chyba z 5zł za godz.
  • Raczej chodzi o ochronę środowiska, żeby oszczędzić miastu spalin z rzechow,ktorymi jeździ połowa społeczeństwa..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    21
    Zdegustowana(2017-03-01)
  • taaa. .. zrobią strefę płatnego parkowania (2zł/h), + bilet komunikacji miejskiej, to wyjdzie ponad 20 zł dziennie. No rzeczywiście, już pędzę żeby skorzystać! Toć to podobnie wyjdzie jeżdżąc taksówką od drzwi do drzwi, nie mówiąc już o swoim samochodzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    31
    1
    Zennon(2017-03-01)
  • Wydaje mi się, że problemem nie jest wcale nienajnowsza infrastruktra, ani niemożliwość zakupu biletu (kwestia zakupu jest wręcz marginalna wobec istnienia karty miejskiej i mobiletu). Problemem elbląskiej komunikacji miejskiej jest czas oczekiwania na tramwaj.
  • Nasze miasto jest na tyle małe, że praktycznie wszędzie można dojść z buta. Jedynie jak ktoś do pracy czy gdzieś jedzie z jednego końca miasta na drugie to już rzeczywiście kawałek jest i trzeba samochód/komunikacje miejska. Zawsze można jeszcze rowerkiem się przejechać.
  • Co za poroniony pomysł!!!!!
  • Tylko broń Boże nie rozbierać pięknej hali z unikalną więźbą stalową. Byłaby to zbrodnia na zabytkowym obiekcie przemysłowym, zresztą nie pierwszą. Ku uwadze konserwatorom zabytków a również miłośnikom tychże.
Reklama