Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 21-10-2017, imieniny Jakuba, Urszuli
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Katedra Katedra

Żegluga zajmie się muzeum

 
Elbląg, Żegluga zajmie się muzeum Izba została otwarta pod koniec maja ubiegłego roku (fot. arch. Michał Skroboszewski)
Rek

Położona w Buczyńcu Izba Historii Kanału Elbląskiego ma nowego opiekuna. Został nim przewoźnik na trasie kanału łączącego Elbląg i Ostródę. Ci, którzy skorzystają z rejsu, za wejście do muzeum zapłacą 4 zł, natomiast reszta – 6 zł. 

Konkurs na użyczenie obiektu wraz z parkingiem został ogłoszony na początku marca. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku, pod który Izba Historii Kanału Elbląskiego podlega, założył, że podstawowym kryterium wyboru oferty będzie zadeklarowany udział w kosztach eksploatacji obiektu. Chodzi tu o zużycie prądu, wody, wywóz nieczystości i podatek od nieruchomości. Żegluga Ostródzko-Elbląska, która ten konkurs wygrała, zagwarantowała, że wspomniane koszty pokryje w 80 procentach.
     - Koszt utrzymania Izby szacujemy na ok. 10 tys. zł rocznie. Muszę tu zastrzec, że są to tylko wstępne szacunki, oparte na sezonie jesienno-zimowym, kiedy nie ma turystów – wyjaśnia Bogusław Pinkiewicz, rzecznik prasowy RZGW w Gdańsku. - Operator w sezonie letnim może ponosić koszty, o których nie wiemy. Budynek Izby jest rozliczany razem z budynkami biurowo-socjalnymi Nadzoru Wodnego w Buczyńcu, co też utrudnia szacunki.
     Obowiązkiem operatora będzie m.in. nadzór nad ekspozycją muzeum, obsługa nośników elektronicznych, wydawanie informatorów, utrzymanie czystości na terenie obiektu.
     Regulamin konkursu zaznacza jednak, że umowa na użyczenie zostanie zawarta tylko na pół roku – od połowy kwietnia do połowy października.
     - Nie ma jeszcze decyzji, w jaki sposób będzie wyłoniony wykonawca na przyszły sezon. Zapadnie ona w 2017 roku – wyjaśnia Bogusław Pinkiewicz.
     Wiadomo jednak, jakie są plany operatora co do cennika. Jak informuje Monika Szopa, specjalista ds. marketingu w firmie przewoźnika ci, którzy skorzystają z rejsu zapłacą 4 zł, natomiast reszta – 6 zł. Płatna będzie również toaleta (2 zł), ale parking ma być udostępniony za darmo.
     - Otrzymaliśmy od Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej propozycję cennika i zaakceptowaliśmy ją – informuje Bogusław Pinkiewicz.
     Kamil Zimnicki, rzecznik prasowy elbląskiego oddziału PTTK zaznacza, że w całej Polsce ceny za zwiedzanie muzeów i zabytków są bardzo zróżnicowane, kwota 6 zł jest kwotą standardową. Ale...
     - W przypadku Izby Historii Kanału Elbląskiego warto zastanowić się nad zróżnicowaniem cen biletów, czyli nad wprowadzeniem zniżek dla dzieci i młodzieży, grup zorganizowanych czy też przewodników PTTK, którzy w wielu miejscach mają wejście darmowe jak np. w Muzeum Emigracji w Gdyni – dodaje.
     Izba, według zapowiedzi nowego operatora, będzie czynna od 1 maja, od godz. 8 do 19.

Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama