UWAGA!

ZKM pyta mieszkańców: jak będzie lepiej?

 Elbląg, Szykują się poważne zmiany w komunikacji miejskiej
Szykują się poważne zmiany w komunikacji miejskiej (fot. Michał Skroboszewski, arch. portEl)

Po zakończeniu budowy torowiska na ul. 12 Lutego i Grota-Roweckiego dużo zmieni się w funkcjonowaniu tramwajów i autobusów. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu przygotował trzy warianty rozwiązań i pyta mieszkańców o zdanie: jak będzie się lepiej jeździć w mieście? Zobacz propozycje.

W sondażu można wziąć udział poprzez stronę internetową www.zkm.elblag.com.pl, a także poprzez papierowy arkusz, dostępny w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2.
       Co ważne - każdy z przedstawionych wariantów stanowi określoną całość. Cechą wspólną każdego z wariantów jest przetrasowanie linii nr 4 na nowy odcinek torowiska w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego. Linia ta stanie się swoistym „kręgosłupem komunikacyjnym” zapewniając szybsze połączenie północ – centrum - południe, nabierając tym samym jeszcze większego znaczenia dla pasażerów.
      
       Wariant nr 1:
       • przetrasowanie linii tramwajowych nr 4 i 5 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;
       • zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:
       Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)
       • zmiana trasy linii nr 12 (oba kierunki): od al. Piłsudskiego przez ul. Dąbka, Teatralną (reszta trasy bez zmian).
       • zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej) i na wybranych kursach obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;
      
       Wariant nr 1 – zalety:
       · utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
       · duża częstotliwość kursowania tramwajów w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego;
       · ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;
      
       Wariant nr 1 – wady:
       - znaczne zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych (nr 9, 12, 14);
      
       • brak bezpośredniego połączenia tramwajowego ul. Dąbka z pl. Słowiańskim, a przetrasowanie linii nr 12 nie gwarantuje pełnego zaspokojenia potrzeb przewozowych (szczególnie w godzinach porannych);
       • konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 14 – obecny rozkład linii jest dobrze dopasowany do potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców;
      
       Wariant nr 2 (wersja A i B):

       • przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;
       • zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:
       Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)
       • zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej);
       • wydłużenie, na wybranych kursach trasy linii nr 17 (wariant 2A) lub, jako alternatywy, linii nr 8 (wariant 2B) i obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;
      
       Wariant nr 2 - zalety:
       · utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
       · pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;
       · ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;
      
       Wariant nr 2 – wady:
       · konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 17 lub, jako alternatywy, linii nr 8;
       · trasa linii nr 17 nie spełnia wszystkich postulatów osób dojeżdżających na Modrzewinę (preferowane centrum miasta); alternatywna linia - nr 8 - pełni ważną rolę w obsłudze innych rejonów miasta (m.in. Zatorze); konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 14 – obecny rozkład linii jest dobrze dopasowany do potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców;
      
       Wariant nr 3:
       • przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;
       • zmiany w funkcjonowaniu linii nr 9 :
       o w dzień roboczy tylko obsługa EPT w godzinach szczytu - 5 kursów w obu kierunkach;
       o w soboty i w niedziele poprawi skomunikowanie al. Odrodzenia w godz. od 9 do 16 (trasa do i z pętli Odrodzenia);
       • Wydłużenie (na wszystkich kursach w kierunku Odrodzenia) trasy linii nr 13 przez ul. Moniuszki (CRW „Dolinka”) i Królewiecką (reszta trasy na tym kierunku - bez zmian);
      
       Wariant nr 3 – zalety:
       · utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
       · pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;
       · stosunkowo niewielka ingerencja w obecnie istniejący układ linii;
      
       Wariant nr 3 – wady:
       · tylko częściowa obsługa CRW „Dolinka”
      
       Po zakończeniu budowy nowego torowiska w ul. 12 Lutego i gen. S. Grota – Roweckiego, które zgodnie z przyjętym harmonogramem jest planowane na koniec września 2017, ZKM w Elblągu wprowadzi jeden z rozważanych wariantów.
      
ZKM w Elblągu

Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wariant nr 4 Obnizyc ceny biletow bo trasy sa smiesznie krotkie a ceny wysokie za bilety
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    91
    2
    melonik(2017-07-10)
  • A po co autobus do CRW, skoro jest tramwaj niemalże pod same drzwi?
  • Jest tramwaj ale 2 ktora jedzie z druakiej a z zawady i okolic nie ma polaczenia
  • Dla mieszkańców osiedla Władysława 4 i okolicznych ulic obecny układ tymczasowy, komunikacyjny, jest bardzo dobry. Przez ul. Traugutta jezdziła tylko "13". Teraz mamy "8", "16", "31" dodatkowo. "20" jak się nie zatrzymywała koło Policji przy Królewieckiej tak się nadal nie zatrzymuje, nie wiadomo dla czego. Przecież są tam dwa przystanki, mogą być podwójne przecież typu "BuS-Tram". ZKM wymyśłiło 3 warianty, nie było jednak analizy i chęci przez ZKM by mieszkańcy wysyłali swoje propozycje. Zatem odgórnie ZKM wymyśliło a UM przyklepie, a konsultacje te to pic na wodę
  • Koniecznie zrobic autobus przez ul. Saperow lub np ktoras 8 "puscic" przez podchorazych saperow i spowrotem na trase!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    1
    Llajxdjjdjd(2017-07-10)
  • Opary absurdu i pralnia. Trzeba było dołożyć dwa pasy jezdni co rozładowało by korki. Tramwaj zaś jak za Niemca powinien dojeżdżać do muszli w bażantarni. Nieuki z ratusza przyklepali kolejny absurd oczywiście PO. Teraz topią miliony.
  • A dlaczego tramwaj " 1" nie może jeździć np. z Druskiej, Grunwaldzką, obok dworca, do ul. Saperów? " !" była by tw. "tramwajem studenckim". Dowoziła by młodzież przyjedną do szkół po drodze i do miasteczka szkolnego. Rozjazd na romdzie ul. 1go Maja i 3go Maja nie używany tylko rdzewieje, co na to pan Górecki z ZKM?
  • Czemu przez ul. Komeńskiego i Żeromskiego nic nie jeździ? Tam są 2 duże szpitale i ludzie starsi, schorowani czy niepełnosprawni muszą iść kawał drogi od Bema albo brać taryfę, na którą często ich nie stać.
  • @expert - ja Ci powiem czemu. ZKM wie lepiej. Patrząc na te mapki, nadal wszystkie autobusy i tramwaje będą " wpompowane" w układ ulic 12go Lutego/ Płk. Dąbka. Nic się nie zmieni dopóki ten skostniały aparat partyjny, przyspawany do stołków nie zejdzie z tego świata w sposób naturalny, bo żadna siła ich ze stołków zwalić nie może. To jest Elbląg, postkomunistyczny, niestety. Władze udają, że robią coś dla ludzi a są to tylko ruchy pozorne, by w dokumentach wyglądało idealnie. Komunikacja miejska musi być elastyczna, dla mieszkańców. Jk w innych miastach: tramwaje w centrum a autobusy pełnią rolę dojazdową do osiedli, centrów handlowych i gmin. Ale niestety, nie w Elblągu. Komunistyczny beton nie do przebicia, nikogo młodego kreatywnego, stare wyjadacze, nie dopuszczą by stworzył nowy realny plan komunikacyjny dla miasta.
  • @/lojzy/ - Niestety, ale miasteczka szkolnego już nie ma-zlikwidowano handlówkę i hotelarza, v lo umiera w ekonomiku, a 3 lo i cku jest na Saperów ostatni rok. To miasto seniorów, a nie młodzieży szkolnej:-(
  • Po co ten tramwaj na 12 Lutego? To zbyteczna inwestycja, która więcej skomplikuje niż usprawni.
  • Pomyślcie w końcu o mieszkańcach Osiedla za Politechniką!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    7
    Mieszkaniec(2017-07-10)
Reklama