Z Mulheim (Niemcy) pochodzą trzy wagony tramwajowe, które zakupiła elbląska spółka. Pierwszy z nich przyjechał do Elbląga wczorajszej nocy. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie prawdopodobnie będzie jeździł na trasie "czwórki". Zobacz więcej zdjęć.
Wagony typu Duwag M8C zostały wyprodukowane w 1976r. To ośmioosiowy, dwuprzegubowy pojazd o długości 26 metrów. Wyróżnikiem nowych tramwajów są drzwi po obu stronach pojazdu, a kabina motorniczego jest z obu końców składu. Jest to wąskotorowa odmiana wagonów N8C, które jeżdżą m. in. po Gdańsku. Koszt jednego tramwaju to 30 tys. euro. Na pokład może zabrać 220 pasażerów.
- Spodziewamy się uzyskać pozwolenie na użytkowanie w okresie dwóch miesięcy - mówi Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki.
Wagony nie będą modernizowane. W 2000r. jeszcze w Mulheim przeszły modernizację podczas której wymieniono jego układ napędowy na bardziej energooszczędny. Co osiem lat były też gruntownie remontowane. W Elblągu zostaną zdjęte oznaczenia komunikacyjne z Mulheim, zamontowane zostaną elbląskie kasowniki. Na razie nie wiadomo, czy nowe pojazdy będą jeździły w barwach Elbląga, czy zachowają żółto - szare kolory Mulheim.
- Planujemy, aby nowy tramwaj obsługiwał linię nr 4 - informuje Ryszard Murawski. - Na tej linii jest największy tzw. potok pasażerów.
- Spodziewamy się uzyskać pozwolenie na użytkowanie w okresie dwóch miesięcy - mówi Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki.
Wagony nie będą modernizowane. W 2000r. jeszcze w Mulheim przeszły modernizację podczas której wymieniono jego układ napędowy na bardziej energooszczędny. Co osiem lat były też gruntownie remontowane. W Elblągu zostaną zdjęte oznaczenia komunikacyjne z Mulheim, zamontowane zostaną elbląskie kasowniki. Na razie nie wiadomo, czy nowe pojazdy będą jeździły w barwach Elbląga, czy zachowają żółto - szare kolory Mulheim.
- Planujemy, aby nowy tramwaj obsługiwał linię nr 4 - informuje Ryszard Murawski. - Na tej linii jest największy tzw. potok pasażerów.
Sebastian Malicki