Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 15-12-2017, imieniny Waleriana, Celiny
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Bałwanki Bałwanki

15 lat temu w Elblągu... budowano torowisko na Płk. Dąbka

Elbląg, 15 lat temu w Elblągu... budowano torowisko na Płk. Dąbka W 2001 r. powstawało nowe torowisko w ciągu ul. Płk. Dąbka (fot. arch. portEl)

W tym roku Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl skończyła 15 lat. Z tej okazji przypominamy, o czym pisaliśmy przed laty. Dziś wiadomości z 19 listopada 2001 r. Wówczas informowaliśmy o budowie prawie 2,5 km torowiska tramwajowego, które biegnie dziś w ciągu jednej z najważniejszych elbląskich ulic – Płk. Dąbka.

Do końca listopada w szkołach i na przystankach Zarząd Komunikacji Miejskiej przeprowadzi badania ankietowe, które mają wskazać, jakich zmian w związku z budową nowego torowiska oczekują mieszkańcy Elbląga.
     - Na nowym układzie komunikacyjnym tramwajów i autobusów skorzystają mieszkańcy całej północnej części miasta m.in. osiedli Nad Jarem i Zawada - uważa dyrektor ZKM, Lechosław Bartosik. - Będziemy chcieli ustalić, w którą stronę najczęściej udają się mieszkańcy tych osiedli, np. czy potrzebna jest zwiększona liczba kursów do miasteczka szkolnego przy ul. Saperów. Zależy nam także na studentach uczelni, które znajdują się przy ul. Lotniczej - Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej i Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości oraz na poprawie komunikacji w obrębie osiedla Zatorze.
     Zmiany w elbląskiej komunikacji zostaną wprowadzone z chwilą ukończenia budowy odcinka trakcji tramwajowej na wiosnę przyszłego roku. Już dziś wiadomo jednak, że poprowadzenie ul. Płk. Dąbka bardziej przyjaznej środowisku niż autobusy linii tramwajowej ograniczy liczbę kursów autobusów linii: 5, 8, 9 i 18. Zmienią się także kursy tramwajów linii: 1 i 3.
     Na razie w budżecie Elbląga znalazły się pieniądze na część nowej linii - biegnący od ul. Obrońców Pokoju do skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Królewieckiej. Docelowo nowa linia tramwajowa ma kursować przez całą ul. Ogólną, aż do ul. Fromborskiej.

,
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Kiedyś to w Elblągu nawet torowiska tramwajowe budowano. A kto wtedy o dotacjach z Unii słyszał ? I można było. Zakup ostatnich ''nowych'' tramwajów, to też chyba w tamtych latach. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17 5
    (2016-11-19)
  • Dokładnie tak za Słoniny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 2
    (2016-11-19)
  • Tak, 20 lat nie mogli torowiska położyć, ale jak miała powstać Hypernova (dzisiaj CH Ogrody) to nawet w zimie, w mrozie kuli ziemię żeby nie spóźnić się na otwarcie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 0
    Pamiętamy(2016-11-19)
  • Tramwaje w ruinie, torowiska w ruinie, zajezdnia (litości), zakupy złomów (gdzie one ?), ale za to mamy Zarząd Komunikacji Miejskiej(do czego ?) który ma się dobrze. Jakiej władzy w Elblągu trzeba, żeby zrobić w tym mieście porządek ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    15 4
    (2016-11-19)
  • a moim zdaniem należało tak jak w Olsztynie, doprowadzić do całkowitej likwidacji stare linie tramwajowe o rozstawie szyn 1 metra, przygotować przestrzennie nowe szlaki komunikacji osobowej pomiędzy ważnymi punktami w mieście które od 1945 roku uległy przecież przemieszczeniom a teraz na tych szlakach budować linie tramwajowe o rozstawie szyn kolejowym 1,5 mera. Duma Elbląga czyli 120 letnia historia nieprzerwanej działalności linii tramwajowej nie tylko nie ułatwia przemieszczania się po mieście ale czyni to przemieszczanie niebezpiecznym, uciążliwym, śmierdzącym i wszystkim co najgorsze. Hero (Heronim Zabiełło)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 20
    (2016-11-19)
  • Ty nie namawiaj do likwidacji, likwidacja jest łatwa, tylko co potem ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 1
    (2016-11-19)
  • skrzętnie skrywaną w Elblągu tajemnicą jest rzeczywisty koszt przewozu 1 pasażera a właściwie pasażerokilometra, dla tramwajów Elbląskich jest on niestety wyższy niż w Warszawie, Łodzi czy Poznaniu, Drogo, drogo i byle jak, honor tramwajowy bezcenny, tylko mnie to nie urządza. Hero (Heronim Zabiełło)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 10
    (2016-11-19)
  • ostatnia modernizacja, w czasie której można było wyprowadzić tramwaje z ul. Hitlerstrasse (1 Maja) nie powiodła się, zamiast urokliwego historycznego centrum mamy obszar zagrożenia sejsmicznego po którym przemieszczają się pojazdy o takim ciężarze i hałaśliwości że faszyści przewracają się w swoich odległych grobach. Ale pasjonaci dawnego Elbląga chcieli by jeszcze odbudować linię tramwajową na ul. Stary Rynek. Hero (Heronim Zabiełło)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 16
    (2016-11-19)
  • Jak smerdzi ci nasza historia, to co ty tu jeszcze robisz.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 0
    realista1(2016-11-19)
  • Przeciez po wierzcem jest bydiwa torowiska na 12 lutego. Skad te cuagle marudzenie. Tak sie czasem zastanawiam, kiedys c x lowiek nie mial mozliwiaci pusac komentarzt, nie bylo.internetu i bylo dobrze, a zycue bylo spokojniejsze, bo nie bylo malkontentow.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 2
    Realista1(2016-11-19)
  • Jezdze codziennue komunikacja miejska na glownych trasach. Malo kto bilety kasuje, ostatnio kontrol byla z kilka miesiecy temu. Woec jak to ma na siebie zarobic?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 1
    Kupijacy bilety ale po co?(2016-11-19)
  • Śmierdzą tramwaje, zwłaszcza N26 a historia ? No cóż, honorowe obywatelstwo dla Adolfa to dla wielu ludzi nie jest powód do historycznej dumy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 6
    (2016-11-19)
Reklama