UWAGA!

15 lat temu w Elblągu... budowano torowisko na Płk. Dąbka

 Elbląg, W 2001 r. powstawało nowe torowisko w ciągu ul. Płk. Dąbka
W 2001 r. powstawało nowe torowisko w ciągu ul. Płk. Dąbka (fot. arch. portEl)

W tym roku Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl skończyła 15 lat. Z tej okazji przypominamy, o czym pisaliśmy przed laty. Dziś wiadomości z 19 listopada 2001 r. Wówczas informowaliśmy o budowie prawie 2,5 km torowiska tramwajowego, które biegnie dziś w ciągu jednej z najważniejszych elbląskich ulic – Płk. Dąbka.

Do końca listopada w szkołach i na przystankach Zarząd Komunikacji Miejskiej przeprowadzi badania ankietowe, które mają wskazać, jakich zmian w związku z budową nowego torowiska oczekują mieszkańcy Elbląga.
       - Na nowym układzie komunikacyjnym tramwajów i autobusów skorzystają mieszkańcy całej północnej części miasta m.in. osiedli Nad Jarem i Zawada - uważa dyrektor ZKM, Lechosław Bartosik. - Będziemy chcieli ustalić, w którą stronę najczęściej udają się mieszkańcy tych osiedli, np. czy potrzebna jest zwiększona liczba kursów do miasteczka szkolnego przy ul. Saperów. Zależy nam także na studentach uczelni, które znajdują się przy ul. Lotniczej - Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej i Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości oraz na poprawie komunikacji w obrębie osiedla Zatorze.
       Zmiany w elbląskiej komunikacji zostaną wprowadzone z chwilą ukończenia budowy odcinka trakcji tramwajowej na wiosnę przyszłego roku. Już dziś wiadomo jednak, że poprowadzenie ul. Płk. Dąbka bardziej przyjaznej środowisku niż autobusy linii tramwajowej ograniczy liczbę kursów autobusów linii: 5, 8, 9 i 18. Zmienią się także kursy tramwajów linii: 1 i 3.
       Na razie w budżecie Elbląga znalazły się pieniądze na część nowej linii - biegnący od ul. Obrońców Pokoju do skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Królewieckiej. Docelowo nowa linia tramwajowa ma kursować przez całą ul. Ogólną, aż do ul. Fromborskiej.
      

Najnowsze artykuły w dziale Dawno temu

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Kiedyś to w Elblągu nawet torowiska tramwajowe budowano. A kto wtedy o dotacjach z Unii słyszał ? I można było. Zakup ostatnich ''nowych'' tramwajów, to też chyba w tamtych latach. .. ..
  • Dokładnie tak za Słoniny.
  • Tak, 20 lat nie mogli torowiska położyć, ale jak miała powstać Hypernova (dzisiaj CH Ogrody) to nawet w zimie, w mrozie kuli ziemię żeby nie spóźnić się na otwarcie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    0
    Pamiętamy(2016-11-19)
  • Tramwaje w ruinie, torowiska w ruinie, zajezdnia (litości), zakupy złomów (gdzie one ?), ale za to mamy Zarząd Komunikacji Miejskiej(do czego ?) który ma się dobrze. Jakiej władzy w Elblągu trzeba, żeby zrobić w tym mieście porządek ?
  • a moim zdaniem należało tak jak w Olsztynie, doprowadzić do całkowitej likwidacji stare linie tramwajowe o rozstawie szyn 1 metra, przygotować przestrzennie nowe szlaki komunikacji osobowej pomiędzy ważnymi punktami w mieście które od 1945 roku uległy przecież przemieszczeniom a teraz na tych szlakach budować linie tramwajowe o rozstawie szyn kolejowym 1,5 mera. Duma Elbląga czyli 120 letnia historia nieprzerwanej działalności linii tramwajowej nie tylko nie ułatwia przemieszczania się po mieście ale czyni to przemieszczanie niebezpiecznym, uciążliwym, śmierdzącym i wszystkim co najgorsze. Hero (Heronim Zabiełło)
  • Ty nie namawiaj do likwidacji, likwidacja jest łatwa, tylko co potem ?
  • skrzętnie skrywaną w Elblągu tajemnicą jest rzeczywisty koszt przewozu 1 pasażera a właściwie pasażerokilometra, dla tramwajów Elbląskich jest on niestety wyższy niż w Warszawie, Łodzi czy Poznaniu, Drogo, drogo i byle jak, honor tramwajowy bezcenny, tylko mnie to nie urządza. Hero (Heronim Zabiełło)
  • ostatnia modernizacja, w czasie której można było wyprowadzić tramwaje z ul. Hitlerstrasse (1 Maja) nie powiodła się, zamiast urokliwego historycznego centrum mamy obszar zagrożenia sejsmicznego po którym przemieszczają się pojazdy o takim ciężarze i hałaśliwości że faszyści przewracają się w swoich odległych grobach. Ale pasjonaci dawnego Elbląga chcieli by jeszcze odbudować linię tramwajową na ul. Stary Rynek. Hero (Heronim Zabiełło)
  • Jak smerdzi ci nasza historia, to co ty tu jeszcze robisz.
  • Przeciez po wierzcem jest bydiwa torowiska na 12 lutego. Skad te cuagle marudzenie. Tak sie czasem zastanawiam, kiedys c x lowiek nie mial mozliwiaci pusac komentarzt, nie bylo.internetu i bylo dobrze, a zycue bylo spokojniejsze, bo nie bylo malkontentow.
  • Jezdze codziennue komunikacja miejska na glownych trasach. Malo kto bilety kasuje, ostatnio kontrol byla z kilka miesiecy temu. Woec jak to ma na siebie zarobic?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3
    1
    Kupijacy bilety ale po co?(2016-11-19)
  • Śmierdzą tramwaje, zwłaszcza N26 a historia ? No cóż, honorowe obywatelstwo dla Adolfa to dla wielu ludzi nie jest powód do historycznej dumy.
Reklama